Frecvenţa de vizitare a mall-urilor, în creştere

22.01.2014

Odată cu maturizarea generaţiei Y, generaţia născută între anii ‘81 şi ‘87, comportamentul general faţă de retail s-a schimbat, arată un studiu DTZ Echinox în urma aplicării setului de cercetări Retail Metrics. Astfel, absorbţia în clasa populaţiei active a acestei generaţii are un impact important asupra retailului modern şi asupra dinamicii centrelor comerciale, reflectându-se în creşterea frecvenţei medii de vizitare a mall-urilor pe cap de locuitor.

Cu toate acestea, frecvenţa de vizitare e în creştere, coşul mediu de cumpărături este în scădere.

Consumatorul din generatia Y devine un jucător important pentru retail, însă nu neaparat datorită unei creşteri a disponibilului financiar.

“Aceşti consumatori au tendinţa să integreze “mall-ul” în toate aspectele activităţii sociale şi familiale. Drept urmare,începând cu 2012 am constatat revenirea pe creştere a frecvenţei generale de vizitare, o tendinţă inversă faţă de perioada 2009-2011,când această frecvenţă scăzuse considerabil faţă de nivelurile dinperioada 2007-2008”, au explicat specialiştii DTZ Echinox.

Per total, piaţa de retail s-a stabilizat, în contextul în care numărul de noi centre inaugurate a scăzut în ultimii ani, în 2013 fiind inaugurate la nivel naţional doar 5 mall-uri, iar pentru acest an sunt planificate 3 pentru deschidere.

Sebastian Mahu, Head of Property Management Department, DTZ Echinox, a explicat că traficul din mall-uri a fost mereu responsabilitatea numărul 1 a oricărui property manager, însă convertirea acestuia în vânzări este responsabilitatea împărţită cu retailer-ii parteneri.

Din acest motiv creşterile de trafic înregistrate ne dau încredere că există potenţial de îmbunătăţire a rezultatelor,atât pentru proprietarii de centre comerciale, cât şi pentru retaileri”, a completat el.

La finele anului trecut, stocul total de spaţii comerciale moderne a ajuns 1,7 milioane metri pătraţi, cele 5 mall-uri deschise fiind Uvertura Mall în Botoşani , Coral în Constanţa, Afi Palace în Ploieşti, Promenada Mall în Bucureşti şi Galaţi Shopping City.

Citiți și despre: