GETT’S are în plan deschiderea unui al treilea brand de 3 stele

29.11.2013

GETT’S estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 5 procente pentru acest an. Brandul GETT’S a luat ființă în anul 1997, fiind creat de Lucian Miess, și de atunci este un adevărat trend-setter în domeniul serviciilor de înfrumusețare din România. Lucian Miess este un pionier pe piața de profil în țara noastră oferind nu doar servicii de calitate, ci și consiliere de imagine, soluții, pe scurt educație în domeniu pentru oricine solicită acest lucru. “GETT’S Salons funcționează sub două branduri, de 5 stele respectiv GETT’S Hair Studio (GHS), și 4 stele respectiv GETT’S ColorBar (GCB), și firesc că vorbind de segmentare sunt foarte multe elemente care le despart, inclusiv KPI (key performance indicator). GHS s-a deschis acum aproximativ 17 ani și reprezintă locații de 5 stele cu destinație exclusivistă ce exprimă răsfăț, îmbină stilul clasic cu imaginea elegantă, adresate celor care-și doresc intimitate, dar și cu extra servicii incorporate, cum ar fi: valet parking la JW Marriott și Radisson Blu, camera VIP la InCity, ceaiuri scumpe într-o ambianță familiară, etc.. GCB este un concept mai nou (10 ani), cu locații de 4 stele amplasate în centre comerciale, ce combină stilul high-tech și imaginea modernă, pline de energie, accesibile tuturor din punctele de vedere ale orarului, prețurilor și disponibilității”, ne-a declarat Lucian Miess, fondatorul GETT’S.

Cei care trec pragul locațiilor sunt persoane atente la detalii, care vor în același timp intimitate și liniște oferite de spațiile mici și cochete și doresc atenție deplină din partea angajaților, cât și energie prin muzică și dinamism. “Dacă la GHS în general vin persoane din segmnetul high, VIP, top și middle managemnt, patroni, expați, artiști, politicieni, etc. la GCB se regăsește mai bine segmentul medium-high, unde găsim părinți, copii, persoane dinamice, tineri, oameni mai în vârstă, mixul variază foarte mult și dă culoare și diversitate atmosferei din salon, funcționând ca un mini-hub social. Bărbații sunt în proporție de 25 -32% din totalul clienților și reprezintă un segment extrem de important pentru sănătatea unui salon. Prețurile serviciilor sunt și ele importante în aceasta segmentare, GCB fiind mai ieftin decât GHS cu aproximativ 15% și de aici și diferențele aferente de business”, explică Lucian Miess. În timp ce femeile cresc bonul mediu, bărbații îl scad, așa că în ultimul timp clienții scot din buzunar în jur de 120 de lei pentru locațiile de 5 stele și cu 20 de lei mai puțin pentru cele de 4 stele. Cât despre perioada de criză economică, conducerea GETT’S spune că “La noi bonul mediu de servicii a variat la un nivel nesemnificativ în lei, dar cel mai important aspect este legat de numărul vizitelor, care a înregistrat o creștere față de 2012”, povestește Lucian Miess.

Analiză la nivel local

Cele mai căutate servicii sunt cele vizibile imediat, precum coafatul, tunsul, pensatul şi epilatul ori manichiura, iar pe plan secund se află numărul cererilor la tratamentele faciale sau corporale.

Cât despre dificultățile pe care companiile de profil trebuie să le găsească soluții rapide pentru a funcționa la standardele impuse de clienți, conducerea GETT’S spune că acestea sunt legate atât de partea financiară, cât și de un set de reguli impuse de legislația din România, dar care nu se poate plia pe segmentul serviciilor de înfrumusețare. “Structura business-ului presupune toate costurile în euro și / sau procentuale (chirie, produse, echipamente, salarii, TVA, etc.), dar cu încasări în lei. Este o balanță nefericită, de aceea o foarte mare parte din activitatea industriei nu-și permite să funcționeze în spații stradale, ci unde le permite în primul rând chiria. Structura – de taxe, avize, reglementări în domeniu – face să crească inutil un aparat administrativ care să organizeze, gestioneze, administreze și comunice cu statul, de parcă acești angajați ar fi ai statului, la noi în firmă, numai că plătiți de noi. Având în vedere că acest domeniu este un domeniu de firme mici, microintreprinderi, activități desfășurate de familie sau profesioniști PFA, apare o povară ce pur și simplu face un calvar intrarea într-o astfel de afacere pentru orice firmă mică. E greu de înțeles, chiar și pentru noi de ce tăiem atâtea păduri, să facem arhive uriașe, de hârtii și iar hârtii, fără valoare, pe care nu se uită nimeni niciodată, în loc să le facem online și să le arhivăm digital”, este de părere Lucian Miess, fondatorul GETT’S.

În plus, obligațiile legale nu sunt întotdeauna cele mai potrive pentru o bună desfășurare a activităților din interiorul spațiilor de profil. “Un exemplu elocvent este reglemetarea de sterilizare în etuvă a foarfecelor de tuns. Etuva este un recipient ce sterilizează la temperaturi foarte mari și distruge inelul de silicon dintre lamele foarfecii. Unele foarfece ajung să coste și 1.000 euro. Sau camera dedicată de sterilizare. Sau toalete duble diferite pentru clienți și personal. Chiria acestor metri pătrați, introdusă în prețuri, ar face prețurile ca afară, în euro. Cine își mai permite? Cine face reglemetările nu discută cu reprezentanții industriei, ci doar scot <definitive>. O persoană sau o firmă care se focalizează mai mult pe administrare mai are timp să producă? Oare nu asta e boala economiei românești? Nu știm să producem, dar ne acoperim de hârtii? Este supradimensionat, volumul este covârșitor, de multe ori inutil și crește ineficiența în industrie. Trebuie reglementat, simplificat și tratat ca afaceri mici ce nu pot duce poveri mari, pentru că se închid, ceea ce se și întâmplă de la începutul crizei”, a completat Lucian Miess.

Creșteri în raport cu 2012

Deși 2013 a fost un an greu pentru multe companii din toate domeniile, conducerea GETT’S spune că a reușit să crească față de anul trecut. Estimările oficialilor arată că anul 2013 va aduce o majorare de 5% a cifrei de afaceri comparativ cu 2012. “Am prognozat ca număr de clienți/servicii/an o creștere de la 70.000 în 2012 la 72.000 în 2013. Prognoza arată că pe ritmul actual vom atinge 75.000 clienți în 2013, deci o creștere de 5.000 clienți pe an, ceea ce este fantastic! Revista gratuită GETT’S Highlights Magazine a contribuit la acest lucru foarte mult, echipele implicate în concursuri, atragerea clienților noi, promoțiile desfășurate foarte dinamice, parteneriatele B2B, dar și clienții care și-au recomandat prietenii au generat aceste creșteri pentru care suntem recunoscători tuturor celor implicați. Avem scăderi la produsele de revânzare și aici sunt mai mulți factori, de la shopping online și magazine profesionale, care încep să muște din piață, până la cel mai important element – puterea de cumpărare a clienților, care preferă să își cumpere un produs de mass market, care costă în jur de 15 lei în loc să dea 60 – 100 de lei pentru un produs profesional, indiferent de diferenţa de calitate. Dacă aleg să-și facă serviciile în salon, având în vedere și coafatul ulterior, e posibil să nici nu mai aibă nevoie de un produs pentru acasă”, ne-a declarat Lucian Miess, fondatorul GETT’S.

Un brand mai prietenos, de 3 stele

Oficialii GETT’S spun că deocamdată varianta extinderii în țară poate fi luată în calcul, doar prin parteneriate de tip franciză, licență, management sau direct în cazul unor proiecte foarte bune, datorită proporţiei foarte diferite dintre investiții și încasările care se pot ridica la 20-30%.

Se dorește însă ca în viitor să se lanseze un al treilea brand sub umbrela GETT’S. “Ne gândim să lansăm și un brand de trei stele, mai <prietenos> din punct de vedere al prețurilor și care, având în vedere investiția inițială mai mică, să facă atât prețurile către clienti, cât și recuperarea investiției un produs mai ușor vandabil, decât brandurile GHS și GCB de 5 și 4 stele”, ne-a declarat Lucian Miess.

2014 destinat dezvoltării

Anul viitor este unul plin de proiecte pentru companie. De la deschiderea de noi locații, la dezvoltarea unei platforme online care să vină în ajutorul clienților și să îi ajute pentru a interacționa atât cu angajații GETT’S, cât și cu alți fani ai companiei. “În afară de partea de infrastructură, de deschidere de noi locații, ne dorim să avansăm cu platforma online, în care clienții noștri vor putea face o sumedenie de lucruri: să-și verifice numărul de puncte acumulate, valoarea punctelor, numărul și numele persoanelor recomandate, (având în vedere că se câștigă puncte valorice și din recomandarea altor clienți), feedbackul automat, apoi să introducem programările online, consultanța live online, shop-ul online, și integrarea bazelor de date de abonați ai revistei GETT’S Highlights online cu cea a soft-ului și cea a site-ului”, ne-a declarat Lucian Miess, fondatorul GETT’S.

 

Citiți și despre: