Gimplast România, calitate în producția de mase plastice

01.06.2018

Compania este parte a grupului italian Ostan și produce mase plastice pentru firme cu renume internațional. Compania Gimplast, cu sediul în Baia Mare, a fost înființată în anul 2003 și face parte din grupul italian Ostan, un furnizor important de servicii în sectorul materialelor plastice, al electromecanicii și al electrocasnicelor. Grupul Ostan a luat ființă în anul 1981, pornind de de la un proiect strălucit inițiat de Arturo Ostan, și se bucură astăzi de o poziție consolidată pe piață prin cele trei divizii ale sale: Osmap – divizie specializată în producția de matrițe, Gimplast – specializată în injectarea pieselor și HTS – departament de proiectare și industrializare a producției.

„Astăzi Grupul Ostan este o realitate solidă și dinamică, deoarece ideea și dorința de creștere sunt dintotdeauna motorul societății”, ne-a declarat doamna Izabella Costin, Directorul General Gimplast.

Divizia de injectare a grupului are ca activitate realizarea și finisarea componentelor plastice. Procesul este urmărit continuu pe parcursul tuturor fazelor de producție, de la topirea materialului plastic până la injectarea în matriță și apoi eventualul finisaj cuprinzând serigrafia, tampografia, imprimarea la cald și asamblarea. Principalele competențe ale Gimplast Romania în cadrul grupului constau în injectarea materialelor plastice mono și bi-componente prin tehnologia air moulding cu matrițe furnizate de client, finisarea și asamblarea pieselor injectate și realizarea corpurilor de iluminat.

Planul de dezvoltare al Grupului Ostan prevăzut pentru următoarele luni va avea ca rezultat o mai mare prezență a grupului dincolo de granițe, în special în Europa de Est și în Asia, în timp ce în Singapore este deja activ un proiect de joint-venture pentru producția de matrițe și injectare plastică.

Produsele companiei și tehnologiile utilizate în producție

Produsele companiei Gimplast se adresează în principal producătorilor de electrocasnice, principalii clienți fiind Electrolux, fabricile producătoare de frigidere (Food Preservation – Electrolux Major Appliances) din Ungaria (Nyíregyháza și Jászberény), Italia (Susegana) și Suedia (Mariestad), precum și producători de corpuri de iluminat precum OSRAM sau LEDVANCE.

Compania utilizează tehnologii performante în cadrul procesului de producție, precum injectarea materialelor plastice mono și bi-componente prin tehnologia air moulding cu matrițe furnizate de client, finisarea și asamblarea pieselor injectate, realizarea corpurilor de iluminat și serigrafie/tampografie.

Partenerii de afaceri cei mai importanti ai Gimplast Romania sunt Electrolux, Kaercher, Kod, Osram și Ledvance

Avantajele competitive ale companiei

Referindu-se la avantajele competitive ale companiei, doamna Izabella Costin, directorul general Gimplast ne-a precizat că: „printre acestea se numără experiența de peste 30 de ani a grupului în domeniul injectării maselor plastice, tipologia variată a produselor fabricate de-a lungul timpului și colaborarea cu marile companii internaționale din diverse domenii de activitate, cu cerințe de calitate ridicate – automotive, food, non-food, industrie, electrice și electronice.”

Gimplast România se bucură, de asemenea, de o experiență ridicată în proiectarea și designul matrițelor și a pieselor, permițând furnizarea de soluții pentru orice solicitare venită din partea clienților sau potențialilor clienți. Flexibilitatea și punctualitatea livrărilor sunt și ele puncte forte, datorită producției automatizati și a sistemului de stocare informatizat pentru a urmări după un program prompt exigențele clienților.

Echipa de angajați Gimplast România

În prezent, compania Gimplast are un efectiv de 139 de angajați, din care 106 sunt femei. O treime dintre aceștia dețin calificări profesionale, o treime sunt angajați cu studii superioare relevante postului ocupat, iar diferența este reprezentată de muncitori necalificați, care sunt instruiți la locul de muncă.

„Instruirea personalului este considerată, în cadrul Gimplast Romania, o resursă strategică deoarece aceasta permite răspândirea unei culturi orientate spre eficiența proceselor societății, obiectivul fiind acela de a transfera valorile și strategiile societății către întregul personal și către activitatea zilnică a acestuia. Acest fapt face posibilă implicarea personalului în dezvoltarea noii abordări a problemelor și în obținerea comportamentelor adecvate în orice circumstanță, pentru prevenirea situațiilor neconforme”, a explicat doamna Izabella Costin, Directorul General Gimplast.

Instruirea angajaților se desfășoară după un program stabilit anual de către departamentul calității, în baza necesităților rezultate la nivelul funcțiilor societății și a cerințelor standardului de calitate ISO 9001:2015 pe care se bazează sistemul de calitate implementat   în firmă. Programele de instruire se fac o dată la 3 luni, 6 luni, un an sau mai des în funcție de postul ocupat și modificările apărute în producție la produsele fabricate.

Conducerea companiei susține ideea de formare profesională continuă a angajaților pentru a putea ține pasul cu dezvoltarea tehnologiilor de pe piață. Acest lucru a ajutat să evolueze atât compania, cât și angajații săi prin dezvoltarea lor profesională și personală.

Totuși, domna Izabella Costin consideră că lipsa personalului calificat este uneori o problemă pentru companie, avansând ideea de reînființare a școlilor profesionale care să asigure formarea și calificarea în diverse domenii de activitate.

Investițiile efectuate și rezultatele financiare ale companiei

Pentru anul 2017 în cadrul companiei Gimplast au fost efectuate investiții pentru realizarea mentenanței extraordinare pentru utilajele aflate în dotare, renovarea clădirilor aflate în proprietate și achiziționarea de utilaje pentru curățenie. În anul 2018, conducerea companiei are în vedere retehnologizarea treptată a fabricii, precum și achiziția de noi mașini de injectare, necesare susținerii noilor proiecte contractate.

În ceea ce privește rezultatele economice, Gimplast a avut anul trecut o cifră de afaceri de 8.200.000 de euro, iar pentru anul 2018 se preconizează ca aceasta să atingă valoarea de 10.000.000 de euro.

 

 

Citiți și despre: