Gordon Prod – lider de piață cu brânza topită și crema de unt la sul

01.01.2015

Compania investește în dezvoltarea susținută a portofoliului de produse. Compania Gordon Prod a luat ființă în anul 1993. Cu un capital 100% românesc, societatea a început activitatea un an mai târziu, cu producţia de caşcaval opărit afumat şi neafumat.

Atât capacitatea de producție, cât și gama de produse au fost dezvoltare an de an, în funcție de cerințele pieței, iar portofoliul companiei a fost completat cu brânză topită și creme de unt la sul , care au devenit rapid unele dintre cele mai bine vândute produse de pe piață, compania fiind lider de piață pe acest segment.

Produsele topite au fost primele de acest tip comercializate pe piața din România, acestea fiind lansate în a doua parte a anilor ‘90 și au rămas în atenția consumatorilor de atunci și până în prezent. Produsele cremoase, cu un conținut de grăsime în substanță uscată între 45% și 50%, sunt prezente într-o varietate bogată de tipuri: de la cele simple, la cele cu smântână, șuncă, ciuperci sau plante aromatice. Acestea au devenit în timp unele dintre ingredientele preferate ale românilor în prepararea sandwich-urilor, a salatelor, sosurilor, a prăjiturilor sau a supelor.

Portofoliul de produse este format în prezent dintr-o varietate de cașcavaluri, lapte proaspăt, urdă, iaurt, sana, lapte bătut, telemea, mascarpone, brânză și smântână, Gordon Prod direcționându-și atenția și spre produsele lactoacide și cele destinate HoReCa. “În amintirea oamenilor din satul Bulgăreni, data de 14 februarie 1994 este încă foarte vie: este ziua în care au fost prelucraţi pentru prima oară cei 500 litri de lapte colectaţi din sat, în unitatea înfiinţată de către familiile Magyari şi Péter. Azi, unitatea este una dintre cele mai mari fabrici de prelucrare a laptelui, laptele prelucrat fiind colectat de la producătorii din zonele împrejurate: judeţele Harghita şi Mureş. Produsele Gordon au ajuns să fie căutate în toată ţara şi nu numai, din 2010 s-a început distribuirea lor pe piaţa Uniunii Europene”, ne-a declarat Magyari Piroska, administratorul și managerul de producție S.C. Gordon Prod S.R.L..

Dezvoltare susținută

Finalul anului 2006 a marcat pentru companie inaugurarea unei noi fabrici, pentru a mări capacitatea de producție și a onora în timp real comenzile în creștere. Unitatea de producție este situată la Bisericani și a fost construită și pusă în funcțiune cu ajutorul unui program Sapard.

Un an mai târziu, tot cu ajutorul finanțărilor Sapard, Gordon Prod a înfiinţat mai multe ferme de vaci. Una dintre acestea a fost deschisă în vecinătatea fabricii, asigurând astfel materie primă proaspătă și de calitate. Oferind o atenție deosebită tehnologiei utilizate în ferme și cu furaje atent alese, provenite de pe pășunile munților Harghita, produsele sunt unele la standardele Uniunii Europeane, compania având autorizaţia comerţului intracomunitar. “Politica Gordon este de a fabrica produse de cea mai bună calitate, de a instrui fermierii despre importanţa calităţii laptelui şi de a-i ajuta să ridice producţia de lapte la standardele cerute de Uniunea Europeană. Investiţia realizată, abilitatea de a recunoaşte cerinţele pieţei , cu ajutorul celor 14 agenți, precum şi gustul de lapte aparte specific zonei de munte, gust care nu poate fi reprodus artificial, au ajutat ca firma să-şi câştige un loc în topul celor mai mari zece companii active din industria lactatelor”, a completat administratorul Gordon Prod.

Gordon Prod este în topul celor mai mari zece companii active din industria lactatelor.

Tehnologie

Calitatea produselor este asigurată prin tehnologii moderne, aplicate atât în ceea ce privește recepţia materiei prime, cât și privind ambalarea produsului finit. Fabrica companiei este, așadar, dotată cu tehnologii de ultimă oră, care asigură produse de calitate. “Dezvoltarea tehnologiei aplicate și atingerea unor valori suplimentare de calitate a produselor Gordon au fost posibile prin implementarea sistemelor de management al calităţii şi siguranţei alimentelor, bazate pe principiile standardelor ISO-9001 si HACCP, supuse certificării internaţionale în cursul anului 2009. În anul 2010 s-a realizat certificarea sistemului integrat al calităţii produselor, bazat pe sistemul IFS versiunea 5/2007. Se poate sublinia faptul că Gordon Prod a fost şi este un factor important în economia regională a judeţului Harghita, având peste 200 de angajaţi şi, totodată, asigură locuri de muncă pentru un grup mare de fermieri(peste 1500) onorând cu plata la zi laptele preluat de la aceştia”, explică Magyari Piroska, administratorul Gordon Prod.

Transport

Compania și-a dezvoltat propriul departament de transport, care asigură transportul laptelui de la producători și a produsului finit la beneficiarii finali. Odată cu obținerea autorizaţiei comerţului intracomunitar, Gordon Prod a început să transporte produsele și în afara granițelor României.

Transportul este asigurat astfel cu autospeciale frigorifice de până la 18 tone. Parcul auto al societății este format din 42 de autovehicule frigorifice pentru transport produse finite şi alte treisprezece autocisterne speciale, destinate transportului de lapte.

În școli

Programele speciale, destinate elevilor din școlile românești, a adus pentru Gordon Prod o nouă colaborare. Începând cu anul 2009, fabrica societății produce şi distribuie produse lactate în școli, oferind elevilor lapte proaspăt de calitate.

Dacă în anul școlar 2009 – 2010, Gordon Prod a oferit produse lactate pentru aproximativ 35% dintre elevii judeţului Harghita, în 2010 – 2011 procentul elevilor a crescut la circa 50%, în 2011 – 2012 a urcat la 80%, iar în anul școlar 2012 – 2013 aproximativ 60% dintre elevii din Harghita primeau la școală produse proaspete de calitate, marca Gordon Prod. Oficialii companiei susțin că acest program este privit cu mândrie, dar şi ca o mare responsabilitate.

Magazin și dezvoltare

Gordon Prod deține trei magazine mobile performante, care deservesc clienții din piețe și târguri, ajungând astfel aproape de consumatori, cu produse aduse de la fabrică, la prețuri speciale.

Anul 2014 a marcat pentru companie o nouă serie de investiții susținute. “În anul sărbătoririi a două decenii de existenţă, s-a decis continuarea dezvoltării firmei, prin construirea unui depozit logistic cu o capacitate de depozitare de 350 tone de produs refrigerat pe primul nivel, iar pe al doilea poate fi depozitat 250 tone de semifabricate. Lângă aceste spaţii de depozitare va avea loc şi o secţie de ambalare și o secție de producție de produse proaspete. Totodată, s-au făcut investiţii în utilaje noi şi lărgirea capacităţii zilnice de prelucrare la 80 – 100 de mii de litri de lapte, capacitate care va permite dezvoltarea de produse noi”, ne-a declarat Magyari Piroska, administratorul și managerul de producție Gordon Prod.

 

 

Citiți și despre:

  • MADR organizează Târgul de Crăciun „Calitate și tradiție pentru români”MADR organizează Târgul de Crăciun „Calitate și tradiție pentru români” Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va găzdui, în perioada 18-21 decembrie, Târgul de Crăciun „Calitate și tradiție pentru români”, în curtea instituției, în cadrul căruia vizitatorii vor […]
  • Lactatele Olympus, calitate înainte de toateLactatele Olympus, calitate înainte de toate Pentru anul 2016 conducerea companiei se așteaptă la o creștere de 15% a vânzărilor. Compania Olympus, deja consacrată pe piața lactatelor din România, a reușit de-a lungul timpului să se menţină în […]
  • Braiconf, cel mai mare producător de cămăși din RomâniaBraiconf, cel mai mare producător de cămăși din România Preferințele românilor sunt conectate la tendințele globale. Deseori se întâmplă să ne îmbrăcăm "bine", iar haina de calitate pe care o purtăm să ne influenţeze starea mentală. Simţim mai multă siguranţă, […]
  • Harmopan, tradiţie în morărit şi panificaţieHarmopan, tradiţie în morărit şi panificaţie Compania este liderul de piaţă din regiunea Harghitei, produsele sale ajungând zilnic la peste 600 de clienţi-parteneri. Numele Harmopan s-a împletit de-a lungul anilor cu tot ceea ce înseamnă tradiţie, fiind […]
  • Cumpăna, apă pentru toată familiaCumpăna, apă pentru toată familia Protejăm o sursă importantă de viață prin consumul responsabil al apei. După aer, apa este cel mai important element pentru viaţă. Hidratarea corectă ne ajută să avem un organism sănătos, menţine o digestie […]