Grupul DHS mizează pe E-bike și modele premium în 2014

01.03.2014

“Folosirea bicicletei e un trend care ia amploare, pentru că oamenii îşi doresc să trăiască mai sănătos” –Grupul DHS. Cei care au renunțat la mașină pentru bicicletă sau cei pasionați de sportul pe două roți nu mai au nevoie de nicio prezentare pentru marca DHS. Ceea ce nu știu însă mulți este faptul că DHS a luat ființă în anul 1999, la Petroșani. La acea vreme, investitori din China au venit în România, convinși de siguranța investiției lor, investiții care s-au ridicat în timp la suma totală de peste 20 de milioane de euro, întrucât țara noastră a devenit rapid o piață mare de desfacere și de asemenea locul unde a fost construită cea mai mare fabrică de biciclete din Estul Europei.

Compania a crescut an de an, astfel că anul 2012 a adus o cifră de afaceri de 165.870.000 lei, iar în 2013 cifra de afaceri a fost de 169.578.358 lei.

Siguranța investiției a condus la o decizie importantă din partea grupului german Prophete GMBH, care a decis în 2006 să cumpere nu mai puțin de 30% din acțiunile companiei, contribuind în plus cu capital și experiența din Germania timp de mai bine de 100 de ani. “Golul existent în rândul producătorilor autohtoni de biciclete, poziționarea geografică a României, precum şi relațiile de prietenie dintre România si Republica Populară Chineză au contribuit la decizia de a investi în România. Compania a luat naștere la Petroșani cu ajutorul personalului numeros, calificat tehnic, disponibil pentru a  se specializa în domeniul producţiei de biciclete”, ne-a declarat doamna Yang Xi, directorul general al grupului DHS, care a adăugat că în prezent grupul de firme DHS numără aproximativ 400 de angajați. “În 2006, Eurosport DHS a inaugurat o nouă fabrică de producție la Deva, o investiție de peste 6 milioane de euro si o facilitate de producție de peste 17000 mp. Din 1999 şi până acum, Eurosport DHS a asistat la integrarea României în Uniunea Europeană, şi implicit alinierea pieţei româneşti la politica economică a Comunităţii Europene. Deschiderea economiei româneşti spre UE a făcut posibilă diversificarea nevoilor populaţiei astfel că gama de biciclete produse a fost extinsă, atât pentru clienții români, dar şi pentru export. Mai mult decât atât, compania şi-a extins gama de produse distribuite prin comercializarea de articole fitness şi articole pentru copii care este într-o continuă dezvoltare”, ne-a explicat directorul Eurosport DHS România.

 “Made in România”, dar cu experiență de peste granițe

Odată cu preluarea unui pachet mare de acțiuni de către Prophete GMBH experiența investitorilor chinezi s-a îmbinat cu cea a germanilor. “Prophete GMBH a sprijinit compania Eurosport DHS încă de la începutul raporturilor de colaborare din două perspective: prin transmiterea unor elemente de know-how: Prophete este prezent pe piaţa germană de profil de peste 100 de ani, astfel că experienţa lor ne-a ajutat la îmbunătăţirea fluxurilor de lucru și dezvoltarea pieței de export; prin aportul de capital: compania germană a achiziționat, în anul 2006, 30% din acțiuni, iar în prezent este acționar în proporție de 47.5%, aportul de capital ajutând la dezvoltarea companiei”, ne-a declarat doamna Yang Xi, directorul general al grupului DHS.

În prezent, Eurosport DHS acoperă nu mai puțin de 60% din nevoile pieţei româneşti. Cum a reușit compania să ajungă la această performanță? “Piaţa românească începe uşor, dar sigur, să îşi valorifice tot mai mult produsele autohtone (made in Romania), iar acest lucru se întâmplă şi în domeniul bicicletelor. În plus, românii încep să fie tot mai conștienți de utilitatea bicicletelor pentru sănătate şi mediul înconjurător, fiind un mijloc de transport ecologic, iar calitatea, diversitatea şi preţul produselor noastre ne-au oferit avantajul de a ajunge la această cotă de piaţă”, ne-a explicat conducerea grupului DHS, care adaugă faptul că, în materie de biciclete, fiecare țară are specificul ei deoarece există modele speciale care se caută. Povestind însă despre asemănările dintre piața din România și cea de peste granițe, conducerea grupului DHS spune că “La modul cel mai general, se pot observa următoarele asemănări: ambele piețe sunt la fel de interesate de modele care au cel mai bun raportul calitate – preț, iar bicicletele pentru copii continuă să reprezinte cele mai  vândute produse. În ceea ce privește deosebirile, diferența între piețe o fac modelele cele mai bine vândute: dacă în România, gama MTB este cea mai bine vândută, în străinătate avem mai mult succes cu modele din gama City și Trekking. De asemenea, în străinătate, nivelul de utilizare al bicicletelor este mult mai ridicat, putându-se discuta chiar de o cultură a ciclismului. Sperăm ca pe viitor și în România să avem în toate orașele piste pentru biciclete astfel încât să crească nivelul utilizării bicicletelor la fel ca în țările dezvoltate din punctul de vedere al utilizării bicicletelor”, ne-a explicat doamna Yang Xi.

300 de distribuitori

Succesul grupului DHS depinde în mare parte și de rețeaua puternică de distribuție, spun oficialii DHS. Tocmai de aceea, nu mai puțin de 300 de distribuitori susțin vânzările. “În ţară, avem peste 300 de distribuitori, care s-au dezvoltat alături de Grupul DHS. Pentru noi, este la fel de importantă fiecare zonă a țării având o gamă de produse adecvată atât pentru zonele muntoase, cât și pentru marile oraşe în care utilizarea bicicletei este fie o tradiţie, fie cel mai recent trend urban. Un element decisiv în ponderea mersului pe bicicletă o reprezintă existența infrastructurii pentru mersul pe bicicletă”, spune doamna Yang Xi, directorul general al grupului DHS

Compania exportă în prezent în 21 de ţări din Europa. “Cipru, Grecia, Republica Moldovă, Bosnia-Hertzegovina, Croaţia, Ungaria, Austria, Slovenia, Italia, Germania, Spania, Belgia, Irlanda, Cehia, Slovacia, Polonia, Lituania, Letonia, Estonia, Finlanda, Danemarca. Exporturile reprezintă aproximativ 80 % din totalul cifrei de afaceri a companiei”, a adăugat directorul general al grupului DHS.

Cea mai bine vândută bicicletă

Compania produce o gamă extinsă de biciclete, care se împarte în mai multe branduri. „Gama de biciclete MTB, City, BMX, Trekking, biciclete pentru copii, biciclete electrice, fiecare gamă având biciclete de mărimi și echipare diferite. Eurosport DHS comercializează în acest moment aproximativ 60 de modele de biciclete, încercând să acopere cele mai exigente cerinţe din partea consumatorului, cu privire la raportul calitate-preț. La nivel naţional, cea mai bine vândută bicicletă a fost modelul 2642, cunoscut și sub numele Climber, iar la exporturi modelul 2005 – Jumper”, ne-a povestit doamna Yang Xi, directorul general al grupului DHS, care este de părere că principala calitate a produselor este raportul preţ-calitate. “Bicicletele produse de DHS beneficiază de cele mai bune atribute tehnice, deoarece producţia lor este realizată de către o echipă calificată şi dedicată calităţii. Pe partea de design, compania noastră încearcă în mod constant să creeze modele inovative, dar şi atractive; astfel, Eurosport DHS vine în întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri, indiferent că acestea sunt de natură tehnică sau estetică. După cum spuneam şi mai sus, diversitatea gamei de produse oferite este un alt atu, având modele de produse proprii în design-uri şi culori deosebite pe gusturile tuturor. În al treilea rând, oferim servicii post-vânzare de cea mai bună calitate. Compania noastră are la nivel naţional o reţea extinsă de unităţi service autorizate. Nu în ultimul rând, avem o foarte bună acoperire la nivel naţional prin reţeaua de magazine proprii şi distribuitori”, este de părere doamna Yang Xi.

Accent pe E-bike și modele noi

Compania vrea ca în viitor să dezvolte rețeaua de magazine proprii, dar și gama de produse. “În aceşti 15 ani, piaţa de biciclete s-a dezvoltat, folosirea bicicletei devenind un trend care ia amploare pentru că oamenii îşi doresc să trăiască mai sănătos, să facă mai mult sport. Pentru a satisface această nouă cerere, ne dorim să dezvoltăm rețeaua de magazine proprii DHS, să lărgim gama de produse oferite, vizând si dezvoltarea distribuitorilor prin construcția unor magazine specializate, dar si creșterea cotei de piața a produselor fitness şi puericultură”, ne-a declarat doamna Yang Xi.

Un alt plan al DHS este dezvoltarea pieței bicicletelor electrice (E-bike) cu un motor electric pentru a le pune în mișcare. În categoria E-bike-urilor sunt incluse și bicicletele ce beneficiază doar de asistență la pedale: un motoraș de dimensiuni reduse acționează asupra angrenajului pentru a-l pune în mișcare. În 2014 am lansat gama DEVRON care satisface cele mai exigente nevoi ale cicliștilor în aspecte de performanţă, calitate şi stil. De asemenea, pe partea de puericultură, vom diversifica gama de produse”, ne-a explicat doamna Yang Xi.

Proiecte sociale

Doamna Yang Xi, directorul general al grupului DHS, ne-a declarat că anul 2014 va fi unul în care proiectele DHS cu tradiție vor continua, precum:

  • Cupa DHS – cel mai apreciat concurs de educație rutieră, ajuns în 2013 la a IV-a ediţie,
  • Bike Sharing – I’Velo – dezvoltat în parteneriat cu Asociaţia Green Revolution,
  • Ştafeta Prieteniei – un eveniment organizat în parteneriat cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie Hunedoara, ce a constat în parcurgerea pe bicicletă a distanţei între reşedinţele judeţelor Sibiu, Bihor, Arad, Timiş, Alba, Caraş Severin, Gorj şi Deva de către poliţişti.

“În general Eurosport DHS a încercat şi continuă să promoveze orice activitate ce presupune mişcare în aer liber şi conduită rutieră preventivă, implicându-se şi asigurând suport oricărei acţiuni de asemenea natură. Încercăm să rămânem consecvenţi în promovarea unui stil de viaţă sănătos, principalul factor fiind promovarea mişcării în aer liber”, ne-a declarat doamna Yang Xi, directorul general al grupului DHS.

 

 

Citiți și despre:

  • Creștere de 15% a cifrei de afaceri pentru Dolcerie Veneziane Creștere de 15% a cifrei de afaceri pentru Dolcerie Veneziane Fabrica de ciocolată de la Tigveni produce 2 milioane de figurine de ciocolată pe an. Ciocolata este și va rămâne unul dintre dulciurile preferate ale românilor și nu numai. Cu lapte, amăruie, cu migdale sau […]
  • ABC produce de 19 ani borș tradiționalABC produce de 19 ani borș tradițional Compania care demonstrează că simplitatea poate sta la baza unei afaceri de succes. Într-o piață în care cele mai multe dintre produsele unei companii de succes sunt unele complicat de realizat și la fel de […]
  • Allview deține 20% din cota de piață pentru tabletele PC în România Allview deține 20% din cota de piață pentru tabletele PC în România Visual Fan mizează pe o continuă creștere a pieței smartphone-urilor şi tabletelor PC în 2014. În anul 2002, la Brașov, a fost înființată compania Visual Fan, cu obiectiv de activitate producția și comerțul […]
  • Vrancart Adjud, 37 de ani de grijă pentru mediuVrancart Adjud, 37 de ani de grijă pentru mediu Compania reciclează 30% din maculatura colectată la nivel naţional. Vrancart Adjud a preluat în anul 1991 patrimoniul Combinatului de Celuloză şi Hârtie Vrancea, înfiinţat în anul 1977 și a continuat […]
  • Sistemul inteligent BramacSistemul inteligent Bramac Bramac, acoperișurile care asigură și protecție și economie prin energia “verde”. “Bramac Sisteme de Învelitori” a fost prima filială înființată de Bramac în țara noastră, în anul 1995, în Brașov. Nouă ani […]