Stiri: Retail

Grupul Hornbach şi-a accelerat creşterea în anul financiar 2014-2015

06.04.2015

În anul financiar 2014-2015, grupul Hornbach şi-a accelerat creşterea, comparativ cu anul precedent. În perioada analizată (1 martie 2014 – 28 februarie 2015), cifra de afaceri a concernului a crescut cu 6%, faţă de 4,3% în perioada anterioară, ajungând la 3,572 miliarde de euro.

Segmentul de magazine de materiale de construcţii şi grădinărit, care, la data bilanțului, opera la nivel european 146 magazine de bricolaj în 9 țări, a raportat o cifra de afaceri în creştere cu 6,5%, ajungând la 3,357 miliarde de euro. Raportat la suprafață și la ajustările de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit au crescut la nivelul concernului cu 4,4%. La această creștere au contribuit atât magazinele din Germania, cât și magazinele din restul Europei. Cele 49 de magazine din alte ţări europene, fără a lua în calcul Germania, au adus 41,4% din totalul cifrei de afaceri.

Totodată, cele mai puternice impulsuri pentru creșterea economică au venit din Germania. Cele 97 magazine de bricolaj din această ţară au avut o creştere a cifrei de afaceri la nivel național a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG de 7,6%, ajungând la 1,966 miliarde de euro. Raportat la suprafață, cifrele de afaceri au crescut în Germania cu 5,5%.

În, cota de piață a grupului Hornbach a crescut în Germania, în anul financiar încheiat, de la 10% la 11%.

„Creșterea raportată la suprafață în Germania este remarcabilă. Deoarece anul de comparație a fost unul foarte bun datorită efectelor consolidării pieţei în urma intrării în insolvență a firmei Praktiker și datorită iernii blânde 2013/2014, standardul a fost foarte ridicat, mai ales în cea de a doua jumătate a anului. În acest context am reușit chiar să ne îmbunătățim performanțele”, a declarat Albrecht Hornbach, Președintele Consiliului de Administrație al Hornbach Holding AG.

Și în cele opt țări din afara Germaniei magazinele Hornbach au avut o creștere îmbucurătoare în exercițiul financiar analizat. Astfel, cifra de afaceri a magazinelor DIY, incluzând un magazin nou inaugurat, a crescut în restul Europei cu 5% (faţă de 3,5% în anul anterior), ajungând la 1,390 miliarde de euro.

„Ne bucură faptul că am înregistrat din nou o creștere mai rapidă decât media din sectorul DIY nu doar în Germania, ci și în cea mai mare parte a zonei internaționale de distribuție”, a mai subliniat Albrecht Hornbach.