Hirschmann România ține pasul cu cele mai noi tehnologii

01.07.2017

Compania a înființat două organisme destinate instruirii și perfecționării angajaților, Școala Hirschmann și Academia Hirschmann. Hirschmann România și-a început activitatea în anul 2007, când Grupul Hirschmann Automotive din Austria a construit prima unitate de producție, în Parcul Industrial Mureș,  scopul principal al afacerii din țara noastră fiind, încă de la început, păstrarea competitivității pe piața auto internațională.

Prin urmare, relocarea și transferul liniilor de producție în România urmăreau producția de cablaje la un preț redus. În continuare, în anii 2007-2008, Hirschmann România a început să se dezvolte datorită investițiilor grupului austriac.

„Începutul nu a fost ușor deoarece producția de automotive pentru zona noastră era – și încă este în Mureș – un element de noutate. Astfel, începând de la echipa de management până la colegii ce lucrează la stațiile de lucru, a urmat un proces de dezvoltare și maturizare pentru întreaga companie”, ne-a declarat Sebastian Cândea, Managing Director Operational în cadrul Hirschmann România.

„Maturizarea companiei s-a declanșat odată cu crearea Sistemului de Producție Hirschmann, care a grupat atât metode Lean, cât și Kaizen. Implicarea managementului a fost esențială, astfel că în aproximativ 3 ani sistemul funcționa. Aici amintesc metode precum 5S, Management Vizual, Problem Solving, Standardizare, Îmbunătățirea Continuă, Mentenanță Total Productivă, SMED, Optimizarea Procesului de Fabricație, 0 Defecte, VSM, Kanban”.

Producție realizată în două fabrici moderne

Hirschmann România își desfășoară activitatea de producție în două fabrici, amplasate la o distanță de aproximativ 8 km una de cealaltă, ambele în comuna Sanpaul. Cea de-a doua fabrică a fost deschisă la finele anului 2014, însă ambele unități de producție utilizează ca tehnologie principală suprainjectarea.

Din dorința de a crea beneficii unice pentru clienți și produse, Hirschmann dezvoltă cablaje din întreaga zonă a șasiului. Inovația și fiabilitatea tehnologică satisfac cerințele pentru optimizarea greutății și dimensiunilor, toleranțe minime, etanșeitate ridicată și durabilitate perfectă în condiții de stres maxim. În Hirschmann România, foarte mare parte a producției se realizează în această zonă.

Un alt tip de produse este reprezentat de cablurile speciale, care acoperă o mare varietate de aplicații pe toată topografia mașinilor. Astfel, în mod fundamental, prin designul propriu, compania ajută la simplificarea și/sau optimizarea procedurilor de asamblare ale OEM.

„Tendințele, cum ar fi electrificarea vehiculelor și alte tehnologii de acționare alternative, plasează noi cerințe la sistemele cu conectori. Aici nu numai excelența tehnică a componentelor joacă un rol important, ci și tehnologia de procesare accesibilă și flexibilă. Hirschmann Automotive a dezvoltat un sistem de perspectivă – conectorii de înaltă tensiune HIRSCHMANN PowerStar. Așadar, producem în condiții speciale ansamble pentru tehnologii HV (High Voltage) pentru vehicule hibride sau complet electrice”, susține Sebastian Cândea.

Portofoliul Hirschmann este foarte variat, acesta cuprinzând și produse destinate vehiculelor hibride sau electrice, precum și pentru echipamente ce produc energie regenerabilă.

Drept urmare, inteligența tehnică, precizia și pasiunea pentru o siguranță absolută în aplicație au condus Hirschmann Automotive la un segment al viitorului – tehnologia senzorilor fără contact și fără uzură. Totodată, compania dezvoltă și produce sisteme de senzori pentru industria auto și pentru aplicații industriale, în Romania aceste produse fiind realizate în zone dedicate, cum ar fi segmentul ESD (Electro-Static Discharge).

O altă divizie la care Hirschmann contribuie este energia regenerabilă, domeniu pentru care fabrică produse pentru aplicații folosite în echipamente ce produc energie din surse regenerabile sau continue, cum ar fi centrale eoliene sau panouri fotovoltaice. Unul dintre aceste produse este din grupa HC4 Fresh Connector, cu licență VDE.

Ținând cont de portofoliul variat de produse, prima fabrică – TM1 de la Târgu-Mureș –este axată pe producția de cablaje amplasate în zona șasiului, iar TM2 se focalizează pe aplicații HV, asamblări de cabluri speciale, sisteme de senzori, produse pentru energie regenerabilă, iar de aproximativ un an s-a extins capacitatea de producție și pentru cabluri în zona șasiului.

„Există două nume foarte mari care ne definesc afacerea din România – Daimler și BMW, atât livrări directe, cât și indirecte ca furnizori recomandați de aceștia pentru companii precum Continental Automotive, Bosch, ZF, Plastic Omnium Auto Inergy, Magna, Leoni și alții”, ne-a mai spus Paul Ilea.

Pentru Hirschmann Group, avantajul este procesul de suprainjectare sincronizat cu construcția de scule și matrițe specifice acestui proces, cu atât mai mult cu cât în Austria se produc mare parte a conectorilor folosiți în restul fabricilor.

Însă proiectele pe care Hirschmann le încheie sunt, în principal, de nișă, iar tehnologia pe care o utilizează este “custom made”, special adaptată nevoilor clienților. De asemenea, atuurile care recomandă Hirschmann România sunt nivelul ridicat de calitate și livrarea în condiții de performanță, alături de strategia 0 Defecte și abordarea bazată pe relații reciproc avantajoase cu clienții și furnizorii. Astfel, compania progresează și câștigă încredere pe piața de automotive din întreaga lume.

Procesul de instruire a angajaților

În ceea ce privește instruirea angajaților, în cadrul Hirschmann România procesul se realizează prin două metode: instruiri interne, organizate în interiorul companiei cu traineri din proprii angajați, și instruiri externe, care se organizează cu ajutorul unor companii specializate de training.

„Pot spune că implicarea personalului și sistemul de management ne ajută să facem față multor provocări. Drept dovadă stau dezvoltarea Tool Shop-ului unde construim matrițe și piese de schimb, externalizarea serviciilor calității în Târgu-Mureș, realizarea validărilor pentru procese și echipamente pentru celelalte fabrici ale grupului, precum și crearea de standard de grup și instruire și suport pentru locațiile nou deschise, cum ar fi Maroc, China sau Mexic”, afirmă Directorul Administrativ din cadrul Hirschmann România.

De aceea, instruirea angajaților este esențială, compania înființând cu acest scop Școala Hirschmann – un serviciu intern de instruire dedicat personalului ce lucrează direct în procesele de producție. Astfel, timp de 5 zile, orice angajat nou, de la operatorul de stație de asamblare până la manager, urmează cursurile teoretice (2 zile) și practice (3 zile), într-o zona controlată și gestionată de instructori. Ulterior, în funcție de operațiile desfășurate, angajații noi lucrează în condiții reale de producție, supervizați de instructor și un mentor care este un angajat experimentat, programul durând până la 2 luni.

Programul Școlii Hirschmann se derulează pe două direcții: angajații noi ce sunt introduși în sistemul Hirschmann și învață operații de bază, cea de-a doua direcție fiind policalificarea angajaților existenți, prin extinderea competențelor pe mai multe faze/procese de fabricație.

„Academia Hirschmann se referă la dezvoltarea competențelor necesare personalului de la toate nivelurile, fie că aceste instruiri se realizează intern sau extern. Prin acestea încercăm să completăm sistemul educațional din România cu nevoile noastre specifice, dar și să introducem metodele specifice industriei auto, cum ar fi CORE Tools,  standard ISO, promovarea și asimilarea conceptelor calității (TQM, poka yoke) până la soft skills cum ar fi comunicare, leadership, customer care”, completează directorul operațional al companiei.

Strategia de sustenabilitate

Politica de mediu implementată de Hirschmann România urmărește 5 puncte majore – angajații, respectarea legislației, resursele și tehnologia, comunicarea, măsurarea și gestionarea eficientă a energiei.

Protecția mediului se consolidează prin dialog, motiv pentru care compania formează, dezvoltă și face apel la conștiința tuturor angajaților și partenerilor în vederea conservării mediului. Totodată, Hirschmann dezvoltă măsuri corespunzătoare pentru aplicarea cât mai eficientă și conformă a cerințelor.

În vederea atingerii obiectivului de protejare a mediului, compania aplică tehnologii moderne, aspect avut în vedere încă de la dezvoltarea și proiectarea produselor, proceselor și serviciilor, precum și în alegerea metodelor de producție.

Hirschmann gestionează cu responsabilitate resursele, utilizând tehnologii moderne, de ultimă generație. De asemenea, prin aplicarea și respectarea sistemului integrat de management, efectele asupra mediului sunt documentate și ameliorate.

Compania desfășoară și numeroase activități pentru conștientizarea protecției mediului, printre acestea regăsindu-se colectarea și sortarea deșeurilor în ambele fabrici, precum și în afara incintei, întreținerea și curățenia spațiului verde, plantarea de puieți de cătină într-o localitate apropiată, pe un versant cu risc de alunecare de teren.

Din punct de vedere al responsabilității sociale, Hirschmann se implică, alături de asociațiile din zonă, în diferite proiecte. Astfel, la început de an școlar compania oferă rechizite copiilor angajaților, desfășoară acțiuni caritabile pentru persoane aflate în dificultate. În ultimii 2 ani, Hirschmann este implicată și în programul Școala Altfel, derulând totodată și proiecte de practică cu liceele și universitățile din Mureș.

„Îmi amintesc că am strâns fonduri pentru victimele din Indonezia afectate de tsunami acum câțiva ani. De curând am donat comunei Sanpaul o mașină de intervenții în caz de incendiu și aș putea spune că suntem receptivi la nevoile comunității în general”, au completat reprezentanții Hirschmann România.

Investiții pentru consolidarea poziției în piață

Obiectivul principal al investițiilor Hirschmann este achiziționarea de echipamente performante, cu ajutorul cărora compania își va crește productivitatea și competitivitatea pe piața internațională.

Însă cea mai importantă investiție este construirea fabricii TM2, care s-a ridicat la aproximativ 10 milioane de euro. Totodată, investiții de amintit sunt și cele care au vizat dezvoltarea facilităților tehnice – stația de transformare electrică, răcirea tehnologică, climatizarea și temperatura controlată – sistemul și infrastructura IT.

„Anul 2016 a fost unul bun în comparație cu 2015. Am avut o creștere a indicatorilor interni de performanță, precum și a cifrei de afaceri, care a fost cu puțin peste 80 milioane euro. Anul 2017 va fi unul de consolidare, situându-se la nivelul anului 2016”, ne-a declarat în încheiere Paul Ilea, Managing Director Administrativ în cadrul Hirschmann România.

 

 

Citiți și despre: