Hollywood Multiplex şi Intercomfilm Distribution, amendate de Consiliul Concurenţei

05.01.2016

Consiliul Concurenţei a sancţionat companiile SC Intercomfilm Distribution SRL şi SC Hollywood Multiplex Operations SRL cu amenzi în valoare totală de 107.571 lei (aprox. 37.000 euro) pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale pe piata exploatării de filme în cinematografe.

Atât SC Intercomfilm Distribution SRL, cât şi SC Hollywood Multiplex Operations SRL au recunoscut faptele şi, ca urmare, au beneficiat de reducerea cuantumului amenzilor, în conformitate cu dispoziţiile legale. Astfel, compania SC Intercomfilm Distribution SRL a fost sancţionată cu 7.675 lei, iar SC Hollywood Multiplex Operations SRL 99.896 lei.

În urma unei investigaţii declanşate în iunie 2013, Consiliul Concurenţei a constatat că cele două companii au fixat preţul de revânzare, contractul de exploatare filme încheiat între acestea conţinând o clauză expresă care prevedea că “Preţul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord”.

Conform prevederilor în domeniul concurenţei, o înţelegere între un furnizor şi un distribuitor pentru a stabili preţul la care urmează să-şi revândă produsele (resale price maintenance) reprezintă o practică anticoncurenţială. În urma unei înţelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectaţi direct, neputând beneficia de preţuri mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preţurile sub cele stabilite cu furnizorul.

 

 

Citiți și despre: