HOSPICE Casa Speranței a strâns 2,6 milioane de lei pentru îngrijirea bolnavilor incurabili

25.01.2017

În perioada noiembrie – decembrie 2016, HOSPICE Casa Speranței a strâns 2.645.941 de lei, în cadrul campaniei „Dorință de Crăciun”, de direcționare a până la 20% din impozitul pe profit al companiilor. Cu această sumă, fundația va putea oferi 5.800 de vizite la domiciliu pentru pacienții care suferă de boli incurabile, 3.800 de zile de internare în unitățile cu paturi din București și Brașov și 5.800 de participări în centrele de zi.

În ultimele două luni ale anului trecut, 348 de companii au direcționat către HOSPICE Casa Speranței fonduri folosind această facilitate fiscală, cu 27% mai multe față de aceeași perioadă a anului anterior. Totalul strâns în cadrul campaniei, 2.645.941 de lei, este cu 49% mai mare decât suma direcționată de societățile comerciale către HOSPICE în cadrul campaniei din 2015.

Potrivit Legii Sponsorizării și a Codului Fiscal, societățile comerciale pot direcționa fără niciun cost până la 20% din impozitul pe profit către sectorul non-profit. În 2016, organizațiile neguvernamentale s-au bucurat de o schimbare legislativă, legată de plafonul sponsorizărilor pe care le pot acorda companiile. Astfel, în loc de 0,3%, firmele pot să scadă din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizări în limita a 0,5% din cifra de afaceri. Această schimbare a avut un impact pozitiv asupra sumelor ce pot fi direcționate către mediul neguvernamental.

„Le mulțumim din inimă tuturor celor care ne-au susținut prin facilitatea fiscală 20% și care au înțeles cât de important este ca bolnavii incurabili să beneficieze de îngrijire paliativă gratuită. Datorită lor vom putea oferi servicii de calitate pentru tot mai mulți oameni aflați în nevoie”, a declarat Mirela Nemțanu, director executiv al organizației neguvernamentale.

 

 

Citiți și despre: