Huf Romania a investit 13 milioane de lei în echipamente de producție

01.04.2017

Compania a sărbătorit în 2016 o dublă aniversare – 10 ani de activitate în Arad și 5 ani de activitate în Timișoara. Pentru Huf Romania – filiala locală a concernului Huf – anul 2016 a avut o dublă însemnătate: aniversarea a 10 ani de activitate pe piața de automotive din Arad și 5 ani de activitate în Timișoara.

„În urmă cu zece ani s-a luat decizia înființării unei firme automotive la Arad, cu specific în asamblarea sistemelor mecanice și electrice de închidere, chei, mânere de uși și mecanisme de blocare a volanului. Începutul, așa cum ni-l amintim, a reprezentat nu doar o provocare individuală, ci mai ales una de echipă:  împreună am pus bazele unei firme noi, într-un domeniu aflat într-o continuă schimbare și transformare”, declară Simona Benea, managerul HR al Huf Romania.

Cu toate că nu există o rețetă sigură a succesului, Huf Romania a avut o evoluție remarcabilă, chiar după înființare. În anul următor, s-a obținut acreditarea ISO TS 16949, iar 2010 a reprezentat anul cu cea mai mare creștere de personal, datorată proiectelor nou intrate în portofoliu. În anul 2012 avea să înceapă construcția propriei hale, a cărei deschidere oficială a avut loc un an mai târziu.

În anul 2016, Huf Romania a sărbătorit o dublă aniversare: 10 ani de activitate în Arad și 5 ani de activitate în Timișoara

De asemenea, un an deosebit în evoluția companiei este 2011, când a început activitatea de Dezvoltare Software, în Timișoara, iar ulterior dezvoltarea activității de Testare Software. Evoluția acestei locații a fost una accelerată, echipa fiind formată astăzi din peste 70 de angajați, în trei departamente distincte – Dezvoltare Software,  Testare Software și Dezvoltare Hardware.

„Deși rețeta sigură a succesului nu a fost încă inventată, suntem pe deplin conștienți că o componentă care conduce la acesta sunt oamenii. Huf Romania a pornit la drum cu o echipă de 14 oameni, echipă care a crescut considerabil în cei 10 ani de activitate, o echipă implicată, caracterizată prin profesionalism, entuziasm și de dorința de a livra calitate. Astăzi numărăm un colectiv de aproximativ 500 de angajați (Arad și Timișoara), iar media de vârstă este de 37 ani, ceea ce pe noi ne duce la concluzia că suntem o echipă matură, stabilă și dorim să ducem mai departe aceste caracteristici”, adaugă Simona Benea.

Sărbătorirea unei duble aniversări

Huf Romania a marcat așa cum se cuvine momentul dublei aniversări din 2016. Astfel, s-a organizat o festivitate specială la care au luat parte angajații, managementul Huf, oficialități ale municipalității locale și partenerii locali, s-au efectuat tururi de prezentare a fabricii din Arad și s-a organizat o zi a familiei, moment foarte special pentru toți participanții, deoarece valorile familiale fac parte din filosofia de bază a companiei.

Dubla aniversare din 2016 a Huf Romania a fost marcată cu evenimente speciale, la care au participat angajații și managementul companiei, precum și autorități locale și parteneri ai companiei.

„A fost astfel anul în care am celebrat succesul și poate cel mai emoționant moment a fost cel în care am realizat că echipa inițială, de 14 oameni, suntem cu toții încă parte din Huf. La fel și pentru Timișoara: primii angajați au rămas în echipă și dezvoltându-se, au devenit lideri de proiecte și echipe. Pentru noi, este un adevărat motiv de mândrie, dar și de responsabilitate față de toți angajații noștri, cărora dorim să le răsplătim și apreciem loialitatea”, susține managerul de HR al companiei.

În ceea ce privește planurile pentru următorii 10 ani, principalul obiectiv al Huf Romania este să păstreze calitatea produselor livrate, sinergizarea cu cerințele clienților și consumatorilor finali, precum și continuarea investițiilor în echipamente de ultimă generație.

„Din punctul nostru de vedere, cel puțin în acest an, contextul economic este neschimbat, de aceea considerăm că în anii care urmează vom avea un climat asemănător, caracterizat prin stabilitate și, bineînțeles, prin creștere, bazată pe proiectele actuale și viitoare și a comenzilor venite de la clienți. Să nu uităm că activăm într-o lume dinamică, cea de automotive, în care lucrăm intens la integrarea componentei software în aproape toate autovehiculele. Colegii din Timișoara lucrează la proiecte care uneori par rupte din lumea filmului SF, dar acestea reprezintă normalitatea de mâine”, completează managerul de HR al Huf Romania.

Proiectele sociale – cheia succesului

În cei 10 ani de activitate, Huf Romania a obținut acreditările specifice și necesare pentru industria de automotive și pe cele de mediu. Însă compania a primit și premii de recunoștință din partea clienților, astfel de distincții fiind premiul de Excelență în Calitate primit de la Volvo sau premiul de Excelență în Afaceri, înmânat conducerii companiei de către autoritățile locale.

Pe lângă proiectele clienților și training-urile angajaților, proiectele sociale sunt deosebit de importante pentru Huf Romania, proiecte cărora li se acordă o atenție deosebită din partea societății. Ele se adresează cu precădere „celor mai puțin norocoși”, copiilor defavorizați și chiar propriilor angajați care întâmpină dificultăți la un moment dat.

„Proiectele sociale în care ne implicăm sunt cele mai dragi sufletului nostru, pentru că angrenează o componentă umană, care ne definește pe noi, ca și companie. Angajații noștri răspund pozitiv acestui gen de proiecte și împreună reușim să aducem un zâmbet pe chipurile celor mai puțin norocoși decât noi și suntem răsplătiți, la rândul nostru, de sinceritatea unui ”mulțumesc” venit din inimă. Poate aceasta reprezintă cheia succesului pentru noi, liantul care ne face să fim într-adevăr, o familie”, menționează Simona Benea, managerul HR al Huf Romania.

„Proiectele sociale în care ne implicăm sunt cele mai dragi sufletului nostru (…) Poate aceasta reprezintă cheia succesului pentru noi, liantul care ne face să fim într-adevăr, o familie”, declară managerul de HR al companiei.

De asemenea, compania susține organizațiile non profit în activitatea lor și participă activ la protejarea mediului înconjurător, atât la nivel de companie, cât și individual. Astfel că angajații Huf se implică benevol în activitățile locale de susținere a mediului înconjurător, prin participarea în echipă la curățenia de primăvară, plantare de copaci sau alte evenimente organizate de diferite asociații sau autorități locale.

„Zilnic, suntem atenți la proiectele de responsabilitate socială și protecție a mediului, având programe bine definite de selecție și reciclare a deșeurilor, colectare selectivă, iar cei care lucrează în industria auto cunosc efortul depus în acest sector. Nu am avut niciodată probleme în această direcție, având un colectiv disciplinat în acest sens. Nu a fost greu, pentru că vine probabil din grija individuală față de mediu”, adaugă managerul HR al companiei.

Investiții de peste 13 milioane de lei

Cea mai importantă investiție a Huf Romania a fost construcția propriei hale, cu birouri, zonă de parcare și alte facilități, din perioada 2012-2013. Însă compania a continuat investițiile, acestea fiind preponderent orientate către modernizare.

În consecință, investițiile în echipamente de producție performante, efectuate anul trecut, au depășit 13 milioane de lei, iar pentru anul în curs, investițiile planificate sunt estimate la peste 14 milioane de lei, estimare bazată pe rezultatele financiare înregistrate în 2016, vânzările companiei fiind mai mari decât cele preconizate inițial.

„Anul 2016 a reprezentat pentru noi un succes, în care efortul colectiv a fost răsplătit cu vânzări mai mari decât am preconizat. Am încheiat anul 2016 cu vânzări de peste 180 milioane de lei și estimăm că anul în curs se va menține pe același trend. Bineînțeles, toate acestea depind de solicitările de la clienți, de contextul economic general și, desigur, și de evenimentele care se întâmplă la nivel mondial”, încheie Simona Benea, managerul HR al Huf Romania.

 

 

Citiți și despre: