Ianuarie 2017

Care va fi cea mai importantă tendință a anului 2017 în mediul de afaceri? Un accent puternic pe comunicarea de tip corporate personalizată, spun cercetătorii locali, iar acest lucru este evidențiat mai ales de transparența de care au început deja să dea dovadă companiile, indiferent de domeniile în care își desfășoară activitatea și mărimea acestora.

Social media și noile tehnologii care au intrat puternic în viața consumatorilor au schimbat dramatic în ultimii ani modul în care companiile își privesc publicul. Dacă până nu acum mult timp, nevoia unei prezențe online era limitată, în prezent afacerile trebuie să își dezvolte website-uri de prezentare complexe, să se bucure de o prezență constantă în social media și să demonstreze utilizatorilor de Internet faptul că serviciile sau soluțiile lor se diferențiază față de cele ale competitorilor nu doar prin calitatea acestora, ci și printr-un serviciu de Client Service fără cusur.

Potrivit unui chestionar realizat de Frames Media Network şi BTvideo, nu mai puțin de 78% dintre managerii români care au răspuns la întrebările din studiu consideră comunicarea şi promovarea drept elemente esenţiale ale dezvoltării business-ului. 64% dintre aceștia au construit deja o strategie clară, coerentă şi bine definită de comunicare, ce îi va ajuta în dezvoltarea afacerii. În tot acest timp, mediile de promovare clasice, precum reclamele televizate, cele la radio sau stradale, au început să piardă teren în fața noilor modalități de promovare online. Motivele sunt multe, dar cele mai importante sunt costurile mult mai scăzute ale promovării online, rezultatele rapide și, nu în ultimul rând, posibilitatea rapidă de a customiza și a îmbunătăți promovarea în timp real, pentru asigurarea unui mesaj cât mai aproape de așteptările consumatorilor.

Pentru anul ce abia a început, 82% dintre managerii români spun că o comunicare focusată pe online îi va ajuta la creşterea vânzărilor, promovarea produselor şi creșterea notorietății, mai arată studiul menționat.

Care sunt planurile voastre pentru dezvoltarea comunicării în 2017?