Finante

idei de afaceri in turism

Idei de afaceri în domeniul turismului

01.06.2015

Investiții ieșite din comun pentru cei care vor să ofere vacanțe de neuitat. Odată cu începutul verii, cu toții ne gândim la vacanță. În timp ce unii își planifică în detaliu fiecare minut din concediu, alții văd această perioadă drept una propice pentru investiții nișate, care să fie baza afacerii mult visate.

Cel mai exploatat domeniu din turismul românesc este cel legat de turismul rural. Din ce în ce mai mulți oameni, obișnuiți cu viața din marile orașe, își doresc să afle tradițiile și obiceiurile din zonele rupte parcă din trecut din țară. Nișa ce începe acum să se dezvolte este însă cea referitoare la activitățile turiștilor odată ajunși în zonele cu tradiții. Dacă până acum nu mult timp vizitatorii nu aveau alte opțiuni decât plimbările prin împrejurimi și aflarea legendelor de la localnici, în prezent există programe speciale prin care turiștii se transformă ei înșiși în localnici și experimentează cum este viața simplă din zonele rurale. De la lucratul pământului, până la cursuri speciale de cusut, gătit sau construit, toate sunt oferite publicului care vede în toate aceste activități metode de relaxare și de deconectare comparativ cu viața lor de zi cu zi.

Sport

O altă nișă ce se dezvoltă indiferent de anotimp, dar care este potrivită mai ales în timpul sezonului cald, este cea a turismului sportiv. Vacanțe destinate înotului sau scufundărilor în diferite zone sunt mai mult decât potrivite pentru cei pasionați. Desigur, numărul celor care vor dori o astfel de ofertă va fi cert mai redus, întrucât sunt puțini cei care pot vedea în 10 zile de înot o modalitate de relaxare, dar și costurile pot fi pe măsură, iar experiența poate deveni una de neuitat pentru pasionați.

O altă idee ce se poate transforma în realitate este un concediu special pentru cicliști. La prima vedere este imposibil de străbătut o distanță lungă între localități pe bicicletă, dar cu un traseu bine pus la punct și opriri gândite în detaliu lucrurile se schimbă.

Nu doar pachetele speciale de concedii sunt direcțiile spre care se poate investi. Website-uri agregatoare, dedicate agențiilor de turism care au în ofertă promoții dedicate, pot fi de asemenea idei pentru start-up-urile de nișă. Paradoxal, trăim într-o perioadă în care găsim online orice informație necesară, dar atunci când este vorba despre lucruri foarte nișate, detaliile se lasă așteptate, iar website-urile dedicate unui singur domeniu sunt întotdeauna binevenite și primite cu mult entuziasm de către pasionați.

Cultural

Ideea de turism cultural nu este una nouă, dar modalitatea în care se poate raporta un investitor la aceasta poate schimba radical evoluția unei afaceri în această direcție.

Vizitele seci, cu ajutorul unor specialiști care oferă foarte multe informații despre monumentele cărora turiștii le-au trecut pragul, nu sunt de interes pentru nimeni în condițiile în care detalii despre orice loc pot fi descoperite în doar câteva minute online.

Vacanțele în cadrul cărora turiștilor li se oferă un castel pe post de loc de cazare, un  bucătar, care a gătit personalităților din trecut, pe post pe bucătar personal și alte experiențe autentice au însă șansa să iasă în evidență și să fie pe primele locuri în alegerile celor care vor să experimenteze altceva. Desigur, oferta nu trebuie să fie neapărat luxoasă, cererile pot veni și de la cei care își doresc să experimenteze cum este să trăiești într-o mânăstire și care este viața unor călugări sau de la cei care vor să descopere cum decurge o zi din viața celor care realizează cele mai vechi costume populare românești. Ideile sunt nenumărate, tot ce trebuie să faceți este să strângeți oameni autentici, cu profesii atent selecționate și care să fie dornici să împartă experiențele lor cu vizitatorii curioși.

Gastronomic

Se spune că fericirea trece prin stomac, iar acest lucru este cât se poate de valabil și atunci când este vorba despre relaxarea în timpul vacanțelor.

Ce poate fi mai gustos decât un concediu întreg dedicat gastronomiei? Fie că este vorba despre bucătari aleși care să realizeze cele mai fine preparate, fie că turiștii vor îmbrăca ei șorțul de bucătărie și vor afla ingredientele secrete din rețetele tradiționale, câteva zile dedicate specialităților culinare pot aduce relaxarea de care oricine are nevoie.

Familii

Sunt puține momentele în care viața oamenilor se schimbă radical, iar printre acestea cel mai important este acela în care familia se mărește cu un copil. De multe ori părinții amână vacanțele tocmai din cauza faptului că pachetele nu includ beneficiile necesare unei familii cu un copil.

Cazarea specială, meniurile atent alese pentru copii și nu în ultimul rând activitățile speciale pentru cei mici sunt câteva dintre lucrurile pe care un pachet pentru familii trebuie să le conțină.

Peste graniță

Concediile pentru graniță nu au fost niciodată atât de simple de planificat ca acum. Singura problemă majoră este însă faptul că vizitatorii ajung să se bucure de monumentele și atracțiile foarte cunoscute, care nu definesc însă nici de departe locațiile în care ajung.

Informațiile oferite de un ghid turistic nu sunt unice, iar aici intervine rolul important al localnicilor, care pot deveni chiar ei ghidul pentru cei care vor o vacanță specială. Cineva care a crescut într-un anume loc cunoaște nu doar muzeele și monumentele ce merită văzute, dar știe și legendele din spatele acestora, poate sfătui vizitatorii cu privire la localurile cu mâncare autentică și poate oferi informații valoroase despre mici puncte de atracție nebănuite pentru cineva străin.

Ideile dedicate schimbării modalității în care turiștii văd vacanțele sunt nenumărate, iar nișele pe care investitorii le pot exploata sunt limitate doar de imaginația acestora. Linia fină pe care o reprezintă succesul într-o astfel de afacere este reprezentată de pasiune și atenția la detalii, lucrurile care de altfel fac diferența între o vacanță normală și una pe care nimeni nu o poate uita.