Importanța brandului personal în afaceri

06.07.2017

Valoria Business Solutions – o companie de training, consultanță și coaching – a făcut publice rezultatele studiului „Puterea brandului personal 2017”, fiind prima inițiativă pentru aflarea nivelului de conștientizare din România despre importanța brandului personal în afaceri.

Brandul personal are un impact foarte mare asupra succesului oamenilor și veniturilor acestora. Cum în comerț brandul personal este o promisiune de valoare, care trebuie să fie livrată de fiecare dată, la fel este și în cazul brandului personal. Acesta trebuie să fie bazat pe autenticitate, construit strategic, aliniat cu valorile personale. Astfel, constituie o promisiune de valoare care reprezintă factorul de diferențiere pe o piață a muncii extrem de dinamică.

Conform studiului, 56% dintre respondenți pun pe primul plan comunicarea experienței lor de afaceri și a competențelor relevante pentru a-și construi brandul personal, iar 54% consideră comunicare propriilor valori drept partea cea mai importantă a acestui demers.

„Brandul personal este ce, cât și în ce fel comunicăm cine suntem. Este managementul percepției celorlalți despre tine, după ce ai comunicat cine ești. Brandul personal influențează relațiile cu ceilalți și facilitează aderența la valorile pe care le susții prin opiniile și proiectele tale. Este un instrument care cere pricepere, dacă vrei ca scopul pe care ți-l propui să fie atins. Este despre cum te porți cu ceilalți, cum vorbești, cum te îmbraci, ce postezi pe LinkedIn sau la ce dai like pe Facebook. Prin studiul de față am vrut să aflam care este nivelul de conștientizare din România asupra importanței tuturor acestor aspecte ce țin de brandul personal”, a declarat Constantin Măgdălina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergent.

Principalele concluzii ale studiului Valoria evidențiază că 32% dintre respondenți își construiesc în mod consecvent și proactiv brandul personal, însă numai 19% lucrează sistematic la brandul personal de 4-10+ ani.

De asemenea, din studiu mai reiese că LinkedIn este folosit de 59% dintre români ca principal canal pentru comunicarea brandului personal. 67% dintre intervievați consideră important brandul personal pentru că le aduce recunoaștere și vizibilitate, în timp ce 41% susțin că brandul personal le crește angajabilitatea și îi păstrează relevanți pe piața muncii.

„Prin prezentul studiu, ne-am propus să aflăm modul în care este percepută importanța brandului personal în mediul de afaceri din România. Am vrut să aflăm câți respondenți își construiesc consecvent și proactiv brandul personal, care sunt principalele canale de comunicare ale brandului personal, care consideră respondenții că sunt beneficiile asociate construirii brandului personal, ce personalități sunt nominalizate ca modele de pe scena internațională. Din câte știm, este prima inițiativă de acest gen din România pe care o vom consolida prin noi studii și conținut de calitate despre acest subiect de importanță vitală”, susține Elena Badea, Managing Partner Valoria Business Solutions.

 

 

Citiți și despre: