Importanta discurs in afaceri

Importanța unui discurs bun, în afaceri

01.08.2015

Vorbitul în public: care sunt beneficiile directe ale celor implicați? Indiferent dacă sunt motive de sărbătoare sau, dimpotrivă, mai puțin plăcute, toate momentele importante din cadrul unei companii trebuie marcate printr-un discurs motivațional. În cele mai multe dintre cazuri, acesta este ținut de managerul departamentului sau chiar al afacerii, dar sunt persoane care, din lipsă de încredere în propriile forțe, refuză să vorbească în public și din această cauză pierd foarte multe oportunități. Imaginea colegilor sau angajaților cu privire la tine va fi una cu mult mai puternică, iar poziția de lider va fi consolidată odată ce vei putea ține un discurs bun, pe orice subiect și în orice condiții.

Unii spun că a ține un discurs este o adevărată artă, alții sunt de părere că totul este natural și că, odată ce te simți în largul tău în fața unei mulțimi de oameni, cuvintele vin de la sine. Adevărul este, desigur, undeva la mijloc. Chiar dacă celor care sunt extrovertiți le va veni mult mai ușor să vorbească în public și să-și exprime părerile în fața unei audiențe mari, câteva reguli sunt întotdeauna necesare pentru a capta cu adevărat atenția audienței.

“Ingredientele” de succes

Cu ce se diferențiază un discurs bun față de unul mediocru? Este vorba despre puterea inspirațională a acestuia și faptul că nu poate fi uitat rapid de către public. Oamenii nu doar că rețin ideile principale din discurs, dar se descoperă pe sine în fiecare cuvânt rostit de cel sau cea care ține discursul și empatizează puternic cu persoana din fața lor.

Principalele “ingrediente” ale unui discurs inspirațional sunt oferite prin intermediul legăturii sentimentale pe care cel care ține discursul o poate realiza cu publicul. Fie că este vorba despre temerile audienței, punctele puternice sau chiar obiceiurile sau tradițiile acestora, este foarte important ca cel din fața oamenilor să nu fie văzut ca un străin și să poată comunica de la același nivel cu cei care ascultă discursul. Tocmai de aceea, explicațiile ar trebui să fie nelipsite. Veștile nu tocmai bune, dar și laudele și poveștile de succes ar trebui să fie completate de explicații detaliate cu privire la situația dată. Toate acestea în timp ce se ține cont de nevoile și dorințele celorlalți.

După ce ești conectat cu ascultătorii, următorul pas este să expui motivele sau schimbările care au avut loc sau care vor avea loc în viitorul apropiat. Este necesar acum să explici pașii care au condus la toate aceste schimbări, pentru a-i ajuta pe cei care te ascultă să înțeleagă exact situația și să ia măsurile necesare în viitor, fără a se simți obligați cu privire la acest lucru.

De ținut minte

Orice discurs este construit după clasicul model, format din introducere, cuprins și concluzii, dar acest lucru nu este suficient pentru a-l face atrăgător pentru public. Chiar dacă toți cei care țin un discurs dau senzația că vorbesc liber, ideile și ordinea acestora sunt mereu stabilite cu mult timp înainte să se țină respectivul discurs. Așadar, este obligatoriu ca discursul să fie unul stabilit, în scris, cu câteva zile înainte de susținere. Astfel, veți avea timp și să descoperiți care sunt punctele puternice ale acestuia și unde ar mai trebui să mai lucrați puțin pentru a-l perfecționa cu adevărat.

Cum începutul este cel mai important, pentru că poate reprezenta momentul în care oricine își pierde interesul sau, dimpotrivă, este atras de problemele ridicate, puteți folosi un citat celebru sau o anecdotă, care să facă referire la tematica pe care o abordați.

De ținut minte este și faptul că toată comunicarea trebuie să fie făcută direct și colocvial, iar cuvintele alese trebuie să fie unele vii și puternice, care să susțină ideile principale și care să ajute audiența să-și imagineze schimbările. Verbele de acțiune sunt așadar foarte recomandate într-un discurs, iar de dorit sunt și ideile pozitive și concrete.

Pașii necesari

În cazul în care ești la primele discursuri în public, încearcă să ai ideile pregătite cu mult timp înainte. Acest lucru ajută nu doar la o coordonare corectă a informațiilor, dar și la reținerea celor mai importante puncte ce trebuie abordate. Poți încerca să repeți discursul în timp ce te privești într-o oglindă, iar atunci când te simți pregătit poți invita prietenii la tine să te asculte și astfel să le poți observa toate reacțiile în timpul monologului. La final, nu uita să te înregistrezi. Astfel, vei putea observa rapid dacă sunt anumite cuvinte care nu sunt pronunțate corect sau dacă există sintagme care pot fi ameliorate pentru rezultate mai bune.

Toate ideile unui discurs ar trebui să fie expuse prin prisma a ceea ce și-ar dori publicul să audă. Desigur, există momente în care un discurs nu aduce doar vești bune, dar într-un context potrivit orice informație poate fi percepută ca una pozitivă, benefică pentru mulțime.

Atunci când urci pe scenă sau toate privirile sunt îndreptate spre tine, trebuie să conștientizezi faptul că totul este, într-un final, un rol bine stabilit. Poti lua acest lucru ca pe un beneficiu, situația este una care îți permite să preiei acele aspecte benefice pentru tine și să le folosești în interesul tău.

Dacă ai simțul umorului, proverbe preferate sau ești o persoană care știe cum să folosească limbajul trupului pentru a comunica eficient, atunci te poți folosi de toate aceste avantaje pentru a-i face pe cei care te ascultă să înțeleagă adevăratul sens al cuvintelor tale.

În final concentrează-te întotdeauna pe latura pozitivă, pe ce poate face, concret, audiența pentru efecte benefice. Nu uitați că finalul este la fel de important precum introducerea, de aceea ar trebui să vă gândiți la o frază memorabilă, care să înglobeze toate informațiile pe care le-ați detaliat în discurs, dar care să permită tuturor din audiență să tragă singuri concluziile utile, să inspire publicul la schimbare! Pe scurt, un discurs bun nu este dat de ceea ce oferi tu în fața celorlalți, ci de ceea ce consideră publicul despre problema ridicată de tine. Așadar, empatia este cuvântul pe care cei care țin discursuri ar trebui să-l rețină în orice moment.

 

 

Citiți și despre: