Încrederea generației Z în angajatori

13.07.2017

În alegerea primului loc de muncă, generația Z (tinerii cu vârsta până în 21 de ani) din România are cea mai mare încredere în recomandările angajaților actuali ai unei companii, conform studiului „Barometrul încrederii angajaților în companii – 2017”, realizat de EY România. Studiul analizează aspecte legate de nivelul de încredere al angajaților în angajator, în șeful direct și în echipă.

„Barometrul EY arată că, în România, angajații actuali ai unei companii influențează în cea mai mare măsură deciziile generației Z în privința viitorului angajator. Părerea lor este mai importantă decât cea a membrilor familiei sau a consilierilor specializați, ceea ce înseamnă că organizațiile sunt cele care dețin pârghiile ce antrenează interesul noilor generații față de ele, cum ar fi employer branding și implicarea propriilor angajați”, precizează Andreea Mihnea, HR Director EY România.

Tinerii din generația Z au mare încredere în recomandările angajaților actuali ai unei companii în alegerea unui loc de muncă. Aceștia se mai bazează pe sfatul mamei, la un singur punct procentual distanță (48%) de angajații actuali, urmând cel al consilierului în carieră și de cel al specialistul în recrutare al companiei. Profesorii se situează doar pe locul al șaptelea în răspunsurile milenialilor români la această întrebare, în timp ce, la nivel global, ei sunt în top 3 “influenceri” în ceea ce privește alegerea angajatorului.

Generația Z valorizează firmele care oferă oportunități de învățare și avansare în carieră (94%) și asigură stabilitate (80%). Din punctul de vedere al încrederii în viitorul șef, aceiași tineri indică respectul ca fiind mai important decât oportunitățile de dezvoltare.

Gestionarea echilibrului între viața personală și cea profesională, dar și comunicarea deschisă și transparentă sunt importante pentru 80% dintre respondenți. Patru din zece tineri români cu vârsta până în 21 de ani ar prefera să se angajeze într-o multinațională.

Pierderea încrederii în angajatorii din România se datorează lipsei unui leadership puternic, acesta fiind un factor determinant, comparativ cu lipsa unei compensații corecte la nivel global.

Pentru angajații români, percepția lipsei unei compensații juste și inegalitatea oportunităților de salarizare și promovare se situează pe locul al doilea, fiecare cu 61% dintre răspunsuri. Astfel, doar 7% dintre angajați consideră că sunt recompensați pentru succesul companiei și 14% au încredere că firma la care lucrează îi plătește corect în raport cu piața și colegii, în timp ce 40% cred foarte puțin acest lucru sau deloc.

Totodată, numai 24% dintre respondenți au foarte mare încredere în angajator, ceea ce situează România mult sub media globală, de 46% , după țări ca Germania, China, SUA și Marea Britanie. Un nivel de încredere ridicat în companie influențează în cea mai mare măsură mulțumirea angajatului la locul de muncă (62%), nivelul de retenție în companie (60%) și dispoziția de a inova și de a contribui cu idei noi la locul de muncă (54%).

„O posibilă implicație a acestei concluzii constă în nevoia ca angajatorul să investească în creșterea gradului de conștientizare a efectului celei de a patra revoluții industriale asupra forței de muncă. De asemenea, organizațiile trebuie să planifice nevoia de talent în funcție de impactul digitalizării și să investească în formarea competențelor viitorului”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România.

 

 

Citiți și despre: