Industria de îngrijire a sănătății are planuri de extindere

24.09.2014

Companiile din industria de îngrijire a sănătății intenţionează să se extindă pe pieţe noi, 78% dintre executivii din acest domeniu spunând că au în plan extinderea pe noi piețe pentru a accelera creșterea veniturilor, potrivit unui studiu realizat de UPS. Astfel, companiile de succes plănuiesc investiţii în noi tehnologii și încheie parteneriate strategice pentru o mai bună gestionare a managementului riscului și pentru a valorifica oportunități încă neexploatate.

Studiul UPS, „Pain in the (Supply) Chain”, urmărește strategiile și oportunitățile de dezvoltare specifice industriei și principalele provocări întâmpinate de companiile din acest domeniu.

„Un mediu caracterizat de riscuri în creștere, reglementări complexe și o presiune continuă pe costuri au împiedicat executivii din industria de îngrijire a sănătății să profite de oportunitățile neexploatate din industrie”, se precizează în studiul UPS.

Cei mai importanți factori care generează incertitudine în lanțul de aprovizionare în industrie sunt reprezentate de reglementările mai stricte și de provocările care derivă din protecția produselor manipulate, iar pentru al treilea an consecutiv, respectarea reglementărilor în vigoare a fost nominalizată de 60% dintre intervievați drept cea mai mare problemă pe care ei o întâmpină.

Reglementările în vigoare

În plus, 78% dintre cei intervievaţi consideră că schimbările din industrie vor fi determinate în viitor de reglementările în vigoare și de creșterea cerințelor pe acest palier.

Asigurarea protecției produselor manipulate devine tot mai dificilă. Astfel, 46% dintre cei intervievați apreciază că securitatea produselor se regăsește printre principalele provocări întâlnite, în timp ce 40% se tem de eventuale daune și alterări aduse produselor.

„Factorii economici sunt de asemenea determinanți. Astfel, 49% dintre cei intervievați resimt și după șase ani impactul recesiunii economice. Majoritatea sunt din SUA, cu 60% dintre executivii din industria de îngrijire a sănătății fiind de acord cu această afirmație. În acest climat economic global, managementul costurilor continuă să ocupe un loc important în topul preocupărilor executivilor din domeniu”, se mai arată în studiu.

Deşi activează într-un mediu de risc, doar 26% dintre executivi nominalizează strategia de criză printre preocupările lor cele mai importante.

„Companiile care adoptă noile tehnologii și strategii transformative în lanțul de aprovizionare pentru a reduce riscurile vor avea mai multe șanse să profite în viitor de noile oportunități de creștere în industria de îngrijire a sănătății,” a afirmat  John Menna, vicepreședinte UPS în cadrul diviziei de strategie globală în asistența medicală.

De unde vin oportunităţile?

În această industrie, oportunitățile derivă din mobilizarea de noi canale de distribuție și modele pentru a preîntâmpina nevoile în schimbare ale clienților, precum comerțul online, urbanizarea și asistența medicală la domiciuliu.

Astfel, peste 70% dintre intervievați au afirmat că intenționează să crească accesarea noilor canale de distribuție. Însă, mixul de canale folosit rămâne aproape identic, acest lucru demonstrând că în timp ce intenția de a profita de oportunitățile neexploatate este evidentă, schimbarea reală se realizează lent.

„Creșterea cererii pentru servicii de îngrijire medicală la domiciuliu se va intensifica în următoarea decadă. La nivel global, 21% dintre respondenți identifică acest aspect ca fiind o tendință cheie ce va determina schimbări în strategia de afaceri și în lanțul de aprovizionare. Respondenții declară că 30% dintre produse vor susține canalele de îngrijire medicală la domiciliu în următorii șapte până la zece ani”, se mai arată în raportul UPS.

Parteneriatele, altă oportunitate

Parteneriatele reprezintă o altă oportunitate identificată, iar dacă în 2011, în timp ce extinderea la nivel global, în care companiile din industria de îngrijire a sănătății investesc masiv, continuă să ofere noi oportunități.

Astfel, pe parcursul ultimelor 18 luni, 65% au accesat piețe noi în vederea extinderii bazei de clienți cu scopul de a genera noi creșteri ale veniturilor, iar 78% se vor extinde pe piețe noi în următorii trei – cinci ani.

„Lanțul de aprovizionare din industria de îngrijire a sănătății se va confrunta cu și mai multe provocări. La UPS, suntem preocupați să fim cu un pas înaintea tendințelor în schimbare ale industriei și să le oferim clienților soluții inovatoare bazându-ne pe expertiza noastră extinsă, pe infrastructura și tehnologia de înaltă clasă de care dispunem. Abordarea noastră personalizată pentru fiecare situație le oferă companiilor un nou nivel de agilitate pentru a-și îndeplini obiectivele de business, respectând în același timp reglementările în vigoare și prioritizând siguranța produselor și oferind cele mai bune servicii pentru consumator”, a încheiat Dirk Van Peteghem, vicepreședinte UPS, Healthcare Logistics.

Citiți și despre: