Industria de media începe să se axeze pe creştere

12.08.2014

Incertitudinile economice au fost depăşite de industria de media şi divertisment, care, la nivel global, renunţă la reducerile de costuri şi se axează mai mult pe creştere. Astfel, îngrijorarea faţă de nesiguranţa economică a scăzut semnificativ în rândul directorilor financiari din cele mai mari organizaţii de media şi divertisment, pentru prima dată după şase ani, arată un studiu efectuat de EY, intitulat “It’s Showtime! Digital drives the agenda, data delivers the insights”.

Cele mai multe oportunităţi de creştere sunt oferite de zona digitală, în timp ce analiza datelor vor furniza informaţiile esenţiale pentru definirea de noi strategii.

“Industria de media şi divertisment (Media & Entertainment) a depăşit incertitudinile economice generate de recesiunea globală şi schimbă tactica, renunţând la tăierile de costuri şi ţintind creşterea” – se arată în studiul efectuat de EY în rândul directorilor financiari (CFO) din 50 de companii globale de media şi divertisment.

Directorii financiari nu mai sunt îngrijoraţi din cauza recesiunii globale. Ei se poziţionează cât mai bine pentru a genera creşteri pentru companiile lor, prin capitalizarea oportunităţilor din mediul digital şi prin investiţii în tehnologie, talente din digital şi infrastructură, precum şi prin achiziţii şi alte genuri de tranzacţii.

Conform raportului, doar 26% dintre cei chestionaţi consideră că incertitudinea economică globală va continua să reprezinte o provocare în următorii trei ani. În urmă cu doi ani, 62% dintre directorii financiari spuneau acest lucru, fapt care demonstrează o descreştere dramatică a gradului de îngrijorare economică.

Cu ce provocări se confruntă industria

Totuşi, industria continuă să se confrunte cu multe provocări, majoritatea directorilor financiari (64%) identificând drept cele mai mari obstacole în calea dezvoltării industriei în următorii trei ani problemele legate de dezintermedierea oferită de tehnologie, precum şi incapacitatea de a convinge consumatorii să plătească un preţ corect pentru conţinut (58%).

Alţi directori chestionaţi au spus că provocări sunt reprezentate de incertitudinea structurală şi reglementările (42%) şi reducerile/realocările de bugete de marketing (26%).

“Directorii financiari încep repoziţionarea pentru creştere şi consideră că analiza de date va fi un mijloc de atingere a acestui deziderat. Ei pun un accent semnificativ pe date pentru îmbunătăţirea procesului de luare a deciziilor şi eficientizarea sistemelor şi proceselor. Cu toate acestea, rămân încă multe de făcut în acest domeniu”, au aratăt specialiştii EY.

Utilizarea datelor în mod eficient

În condiţiile în care 59% dintre directorii financiari consideră că firmele lor folosesc cu succes datele pentru a răspunde nevoilor şi aşteptărilor clienţilor existenţi, doar 33% dintre ei afirmă că firmele lor reuşesc să folosească eficient datele pentru a genera afaceri noi.

În plus, 39% dintre directorii financiari cred că organizaţiile lor reuşesc să fructifice eficient datele în colaborarea între departamente, 58% dintre ei declară că folosirea în comun a datelor între diversele unităţi de business din organizaţie ar ajuta mult la îmbunătăţirea eficacităţii globale a organizaţiei.

“Pe măsură ce analizele de date devin tot mai importante pentru zona operaţională a afacerii, creşte şi nivelul de îngrijorare privind eficacitatea şi supraîncărcarea cu date. Firmele din industria media şi divertisment se aşteaptă ca volumul de stocare de date să crească de la 1.100 exabytes de date disponibile în anul 2010, la 8.000 exabytes de date în 2015. Directorii financiari şi-au exprimat îngrijorarea în privinţa dificultăţii tot mai mari de a identifica informaţiile relevante în tot acest volum în creştere masivă de date”, conform studiului citat.

Priorităţile pentru anul viitor

Studiul mai arată că priorităţile de top pentru anul care urmează sunt legate de evoluţia distribuţiei digitale şi online (74%), reducerea costurilor şi eficientizarea afacerii (34%), diferenţierea creativă a conţinutului produs (32%), extinderea brandului la nivel global (32%) şi creşterile pe noi segmente de piaţă (30%).

De asemenea, 72% dintre respondenţi au menţionat zona de media interactivă ca fiind cea mai bine poziţionată pentru o evoluţie pozitivă în viitor, urmată de reţelele de televiziune prin cablu (42%), conglomeratele media (36%), producţia de film şi de televiziune (30%) şi serviciile de conţinut şi de informaţii (30%).

„În ciuda veştilor bune, 58% dintre jucătorii din industria de media şi divertisment consideră că au pierdut sau sunt pe cale să piardă controlul asupra relaţiei cu clienţii. Acesta este unul dintre cele mai interesante procente ale studiului pentru că demonstrează că una dintre marile zone de risc este inabilitatea de a convinge consumatorii să plătească un preţ just pentru conţinutul creat de companiile din industrie. Aceeaşi problemă o au şi jucătorii de pe piaţa locală, chiar mai mult faţă de cei prezenţi în studiu, în condiţiile unei pieţe mici, în care investiţiile în inovaţie şi diferenţiere a conţinutului sunt mai puţine”, a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

 

Citiți și despre: