Industria de tehnologie medicală – 336,2 miliarde dolari

17.10.2014

Performanţele globale ale industriei de tehnologie medicală și biotehnologie rămân constante, însă acest segment trebuie să-şi diferenţieze produsele pentru a nu se confrunta cu standardizarea. Per total, veniturile realizate de companiile listate la bursă din această industrie, din Statele Unite şi Europa, au însumat 336,2 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat în iunie 2014, în creştere de 4% faţă de anul precedent, însă cu mult sub ratele de creştere înregistrate înainte de criză.

„În pofida provocărilor comerciale continue de pe parcursul anului 2013, performanţele globale ale industriei de tehnologie medicală și biotehnologie rămân constante, păstrându-și nivelele relativ scăzute de creştere din ultimii ani. Dar, în timp ce industria se confruntă cu presiunea exercitată de piață și de autorităţile de reglementare, o nouă provocare amenință perspectivele de creștere: standardizarea”, se arată în studiul anual EY, „Pulse of the industry: differentiating differently”.

Astfel, multe produse de tehnologie medicală și biotehnologie sunt evaluate în primul rând pe baza prețului, în lipsa unor argumente mai bune în privinţa valorii adăugate din punctul de vedere al contribuției la rezultatele terapiilor medicale sau la eficientizarea costurilor actului medical.

„Pe măsură ce deciziile legate de achiziţii devin tot mai centralizate, iar puterea de influenţă trece de la personalul medical la administratorii şi managerii de spitale, reperele obişnuite privind achiziţionarea unui dispozitiv – brand, calitate şi design – devin tot mai puţin importante, preţul devenind astfel principalul diferențiator. Pentru a-și diferenția semnificativ oferta, companiile vor fi nevoite să dezvolte şi să promoveze produse care pot demonstra că sunt eficiente, îmbunătăţesc rezultatul terapiilor aplicate pacienţilor şi, în același timp, reduc costurile asociate acestor servicii”, a explicat Glen Giovannetti, Global Life Sciences Leader, EY.

Finanţările din industrie rămân puternice

În acelaşi timp, finanţările din industrie rămân puternice, companiile de tehnologie medicală și biotehnologie atrăgând finanţări de 27,3 miliarde de dolari în perioada iunie 2013 – iunie 2014.

Companiile americane au atras cea mai mare parte din totalul finanțărilor, în valoare de 22,2 miliarde de dolari.

„În timp ce industria MedTech continuă să demonstreze că are capacitate de adaptare, rezultatele studiului nostru oferă noi dovezi privind faptul că regulile tradiţionale ale competiției devin mai puţin relevante și obligă companiile să implementeze strategii noi pentru a obține un succes durabil. Chiar dacă strategiile alese de fiecare firmă în parte vor fi diferite, companiile vor fi nevoite să descopere noi căi de a demonstra că produsele lor ajută furnizorii de servicii medicale să atingă standarde de îngrijire a sănătăţii de cea mai înaltă calitate şi să-şi crească cota de piaţă, excluzând costurile din această ecuație”, a afirmat Patrick Flochel, lider european EY științele vieții și lider global sectorul farmaceutic.

Principalul criteriu în decizia de achiziţie

Principalul criteriu în decizia de achiziţie de tehnologie medicală este preţul, un număr mare dintre cei chestionaţi (77%) afirmând acest lucru. Totuşi, pentru următorii trei ani, respondenţii se aşteaptă ca măsurile simple de reducere a costurilor să devină mai puţin importante, însă ei estimează că iniţiativele de reformare a domeniului sănătăţii concentrate pe valoare şi rezultate vor deveni mult mai importante.

În aceleaşi timp, cei intervievaţi se aşteaptă ca medicii practicieni să aibă mult mai puțină influență asupra deciziei de achiziție în următorii trei ani. Astfel, medicii se vor situa la același nivel cu alți factori de decizie din departamentul financiar sau cel de achiziții.

„Rugaţi să selecteze cei mai importanţi trei factori care influențează procesul de decizie în achiziţia de echipamente medicale din prezent, comparativ cu situația de peste trei ani, respondenţii au indicat o scădere de la 55% la 27%, într-un orizont de trei ani, a factorului «Preferinţa medicului pentru un anume echipament», precum şi o scădere de la 32% la 22% a factorului «Design prietenos cu utilizatorul»”, se arată în raportul citat.

Măsurile care vizează creşterea valorii produselor şi îmbunătățirea rezultatelor acestora vor deveni factori de influenţă mult mai importanţi asupra deciziei de achiziţie.

„Profitând de îmbunătățirea climatului financiar din domeniul îngrijirii sănătății şi de redresarea semnificativă a capitalizării pieţei, companiile de tehnologie medicală au înregistrat creşteri modeste ale veniturilor în anul financiar încheiat în iunie 2014, simultan cu îmbunăţirea situaţiei lichidităţilor şi activitatea de fuziunile şi achiziţii direcționată către consolidarea portofoliilor de produse şi servicii”, au mai spus specialiştii EY.

Citiți și despre: