Compania investește în echipamente pentru imprimare, producție și personalizare a cardurilor și soluții complete de comunicare, tranzacționare și de loializare a clienților. Fabrică și companie de IT. Așa se poate descrie foarte succint compania INFORM LYKOS, o societate pe poarta căreia intră zi de zi camioane cu hârtie, folii de plastic, chip-uri și multe alte materiale și pe care ies în orice moment plicuri cu facturi, materiale de marketing, dar și extrase de cont, formulare și role speciale.
Clienții companiei sunt atât din România, cât și de peste granițe, iar cei peste 350 de salariați INFORM LYKOS și AustriaCard știu că partenerii de afaceri și clienții au încredere în ei cu cele mai de preț documente ale companiilor. Tocmai de aceea, compania organizează constant cursuri speciale și schimburi de experiență cu specialiști din Grecia și Austria cu angajații interni. “Pentru că lucrăm cu clienți mari, proiecte complexe și procesăm volume mari de date, avem manageri de proiect și specialiști IT care trebuie să fie instruiți și informați. Aceștia au fost instruiți intern, în cadrul grupului, și extern. Avem în firmă certificări precum CISMm sau MOC 25559. Intenționăm sa accesăm cursuri de project management, product management, IT, vânzări, management skills. În același timp, încurajăm inițiativele proprii și explorăm noi metode de învățare și dezvoltare; ne propunem să experimentăm și cursuri la distanță, online, MOOC precum Coursera și așa mai departe”, ne-a declarat Ana Maria Gergely, directorul general INFORM LYKOS SA.
Conducerea companiei spune de asemenea că dorește să lanseze proiecte prin care să atragă tinerii studenți informaticieni și ingineri care doresc să facă practică și să câștige experiență într-un mediu de lucru dinamic și cu provocări continue.
Evoluție
Fondat în 1897 și cu sediul central în Austria, Lykos este un grup internațional de companii, organizat în două divizii majore: AustriaCard, producător și dezvoltator de Carduri Inteligente, Tranzacții, Plăți și alte soluții digitale și INFORM, divizia care activează în Managementul Informației și Procesarea de Documente.
Afacerea are acum subsidiare în șapte țări, peste 800 de specialiști și șase unități de producție de documente și carduri.
În țara noastră, grupul a investit începând cu anul 2001, prin achiziția a două companii locale specializate în producția de formulare și role de hârtie, iar firma a devenit rapid lider de piață în producția de formulare tipizate și un pionier în externalizarea serviciilor de imprimare tranzacțională personalizată.
Investiții
Grupul LYKOS a investit continuu, atât financiar, cât și prin transferul de cunoștințe și expertiză în utilizarea de tehnologii de vârf în unitatea din România. “În 2004 s-a retehnologizat secția de tipar digital, cu instalarea a două echipamente mari de imprimare și trei echipamente moderne de împlicuit. Secția de tipar digital a fost apoi dezvoltată continuu, pentru a putea susține volume în creștere și a oferi clienților calitate mai bună în timp mai scurt și cu costuri reduse. De exemplu, în 2013 – 2014 s-a mărit capacitatea de împlicuire și parte din echipamentele de imprimare au fost înlocuite cu unele mai performante. În secția de tipar offset s-au adus echipamente de colare, cu ajutorul cărora se produc seturi de documente, de la simple carnete cu formulare pe hârtie autocopiativă, la plicuri PIN sau de salarii și vouchere pentru transportatori și curieri. În 2007 s-a construit clădirea cu 15.000 de metri pătrați de birouri și spații de producție în care avem sediul astăzi”, ne-a povestit directorul general INFORM LYKOS. Unele dintre cele mai recente investiții de amploare sunt cele din perioada 2011 – 2013, când a fost dezvoltată producția de role de hârtie, utilizate în ATM-uri, POS-uri, dar și alte aplicații pentru loterii sau pentru marketing și în mărirea capacității de colare. De asemenea, s-au accelerat investițiile în infrastructura IT, pentru a face față solicitărilor complexe ale clienților care au nevoie de prelucrarea și stocarea datelor. “Avem planuri de investiții în echipament pentru tipar, pentru a îmbunătăți viteza de execuție și productivitate. Vrem să oferim servicii noi, cu un cost acceptabil pentru clienți. În divizia de documente vom continua investițiile în IT, hardware și software, care ne vor susține inițiativele de management al datelor și documentelor și de execuție a strategiilor de comunicare multichannel a clienților noștri”, a adăugat Ana Maria Gergely. În plus, compania se axează pe dezvoltarea de parteneriate solide, pentru a oferi clienților servicii complexe. Se dorește oferirea de soluții complete in cloud, de loializare a clienților și servicii de tipul CRM. Dacă în 2012 s-a investit masiv în producția de carduri, echipamente, echipă și certificări, în 2013 AustriaCard a început producția de carduri în România.
Vânzările pe plan local
Cele mai solicitate soluții pe plan local sunt cardurile de diferite tipuri. AustriaCard România a produs peste 50 de milioane de carduri pentru Europa Centrală și de Est anul trecut, iar numărul cardurilor contactless a depășit producția de carduri convenționale.
Evoluția pieței a pus accent pe diversificarea serviciilor, companiile doresc oferirea de mai multe aplicații pe același card, carduri de tip contactless și soluții flexibile, care să fie mereu potrivite pentru cererile lor în continuă schimbare.
Privind divizia de documente a grupului, pe plan local au predominat serviciile de producție și distribuire a documentelor personalizate, de la facturi, la extrase de cont sau notificări de plată. “Lunar, am produs peste 11 milioane de plicuri și am distribuit, în calitate de integrator de servicii poștale, peste 8 milioane de plicuri. Majoritatea clienților noștri beneficiază de un serviciu integrat, end-to-end: de la datele primare provenite din sistemele lor informatice, până la cutia poștală a clienților finali, persoane fizice și juridice. De asemenea producem aceste documente și în format electronic, distribuindu-le prin email sau livrându-le în aplicații de tip <my account>. Numărul de comunicări în format electronic este de ordinul a câteva sute de mii lunar, dar ne așteptăm la o creștere în viitor, pentru care pregătim servicii interesante”, ne-a declarat directorul general INFORM LYKOS. Un alt sector în creștere al companiei este reprezentat de producția de role și formulare. Anul trecut s-au dezvoltat exporturile în acest sector.
Viitor
Oficialii companiei spun că industria va crește în perioada următoare, atât privind sectorul tradițional al serviciilor și produselor pe bază de hârtie și carduri de plastic, cât și privind tranzacțiile fără cash și comunicarea companiilor în mediul electronic. “Preferințele publicului în ceea ce privește distribuția informației și modurile de plată diferă foarte mult. Există un public informat și tehnologizat, care consumă informație digital și adoptă plățile online și cu telefonul mobil. Există însă și un public larg, care preferă documentele și comunicările pe hârtie. Cred că se va comunica în moduri diverse și tot mai creativ, iar hârtia și plasticul își vor avea rolul lor, împreună cu tehnologiile in cloud și cu, probabil, materiale noi. Companiile își vor intensifica, dar și uni, eforturile de comunicare cu utilizatorii finali, a căror atenție va fi tot mai greu de atras”, explică oficialii INFORM LYKOS.
Cu o cifră de afaceri de peste 44 de milioane de euro înregistrată anul trecut de INFORM LYKOS și AustriaCard, așteptările pentru anul curent sunt de majorare a cifrei de afaceri prin produse și servicii noi, complementare celor existente, dar și prin dezvoltarea constantă a exportului. “Cardurile inteligente și tehnologia contactless vor fi un <driver> important pentru noi anul acesta. Ne mai așteptăm la o creștere a cererii de carduri ne-bancare, pentru diverse aplicații: loializare, identificare, alte aplicații în sectorul public și în privat sau carduri inteligente cu funcții combinate. Discutăm deja cu bănci și alți parteneri pentru a lansa proiecte pilot pentru tranzacții mobile și diverse alte aplicații. În ceea ce privește divizia de documente a grupului, ne așteptăm la continuarea intensificării comunicării între firme și clienții acestora, adică o creștere a nevoii de documente personalizate, atât digitale, cât și pe hârtie”, ne-a declarat Ana Maria Gergely.