Intenția de cumpărare pentru modele iPhone 6, influențată de problemele de îndoire

30.10.2014

Intenția de cumpărare pentru noile modele de iPhone 6 a fost influențată de problemele de îndoire, potrivit unui studiu al iSense.Solutions. Astfel, o treime dintre românii care intenționau să-și cumpere noile modele iPhone 6 s-a răzgândit după ce a aflat că aceste smartphone-uri se pot îndoi ușor.

În plus, aproape 9 din 10 locuitori din mediul urban au aflat de lansarea noilor modele iPhone 6 și iPhone 6+, iar dintre aceștia, 42% au auzit că aceste smartphone-uri se pot îndoi.

Înainte de a afla despre aceste probleme, circa 16% din cei care au auzit despre noile modele iPhone 6 au fost interesați să le cumpere.

„Discuțiile, articolele și videoclipurile împărtășite pe internet despre problemele de îndoire ale iPhone 6, transmise atât de către specialiști, cât și de către consumatori obișnuiți, au avut un impact important asupra intenției de cumpărare pentru aceste modele. După ce au auzit că noile modele de iPhone 6 se pot îndoi ușor, 34% dintre cei care doreau să le cumpere au afirmat că s-au razgandit”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense.Solutions.

Modelele din portofoliul Apple preferate, la ora actuală, de românii din mediul urban sunt iPhone 6 (17%), iPhone 5S (13%) și iPhone 6+ (12%).

Modelul iPhone 5S este preferat în special de tinerii cu vârsta cuprinsă între 15 și 24 ani, în timp ce iPhone 6+ este dorit mai degrabă de bărbați (15%).

Apariția noului iPhone reprezintă un pas important în strategia companiei Apple, care își propune să atragă consumatorii interesați de un smartphone cu un ecran mai mare. Datele iSense.Solutions arată că, dintre posesorii de iPhone, 21% sunt interesați să își facă un upgrade la noul iPhone 6 sau 6+.

„În ceea ce privește celelalte mărci de smartphone-uri, 18% dintre posesorii de LG, 15% dintre posesorii de Nokia și 14% dintre posesorii de Samsung, Sony și HTC care au auzit de lansarea noului iPhone sunt interesați să îl cumpere”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense.Solutions.

Informațiile sunt extrase din studiul Omnibus, care a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în rândul unui eșantion de 1.000 de respondenți.

Citiți și despre: