Intex S.A. vrea să dezvolte brand-ul propriu Living Home

01.05.2014

În paralel, compania dorește extinderea exporturilor către țările din fostul spațiu sovietic și Canada. Compania Intex S.A. a luat naștere în anul 1997, la Baia Mare. Odată cu trecerea anilor, afacerea lansată inițial drept una de familie s-a dezvoltat treptat și s-a extins

Grigore Dorel Sima, manager Intex SA

Grigore Dorel Sima, manager Intex SA

susținut. “De la început, s-a hotărât dezvoltarea unei capacității de producție în România, inițial construirii de la zero, dar în anul 2002 a apărut  oportunitatea de a participa la licitația publică de vânzare a activelor societății Textila S.A. Năsăud, firmă cu tradiție în domeniul textilelor de casă, iar ca urmare a adjudecării s-a pornit proiectul propus, care este un moment cheie din viața firmei”, ne-a declarat Grigore Dorel Sima, managerul Intex S.A.

Din anul 2002, a început așadar un amplu proiect de reamenajare și reabilitare a spațiilor și utilajelor de producție, care existau în firma Textila. “S-a demarat proiectul de alimentare cu gaze naturale a firmei (înainte era alimentat cu CLU, care conducea la costuri ridicate de producție) proiect pus în funcțiune în iunie 2003, firma Intex fiind primul consumator de gaze naturale din orașul Năsăud. S-a demarat reabilitarea spațiilor de producție și depozitare pentru secția de confecție. În paralel, s-au pornit aceleași activități pentru secțiile de țesătorie și finisaj. Un alt moment cheie din viața firmei este pornirea activității de producție în confecție, dar și realizarea primelor vânzări de produse”, ne-a povestit managerul Intex.

Portofoliul de produse

Compania produce acum textile pentru casă (lenjerii de pat, cearceafuri cu elastic pentru saltele, huse de protectie pentru saltele, pleduri, s.am.d.), dar se adresează și companiilor care își desfășoară activitatea în domeniul hotelier, oferindu-le textile pentru dotare . De departe însă, cele mai bine vândute produse sunt textilele pentru dormitoare, spune conducerea companiei. “Cearceafurile cu elastic din tricot și lenjeriile de pat din bumbac satinat  sunt cele mai bine vândute. Astăzi producem 4 milioane de cearceafuri cu elastic și 1 milion de lenjerii de pat”, ne-a declarat Grigore Dorel Sima, managerul Intex. Acesta a adăugat faptul că diversitatea produselor, dar și calitatea lor sunt atuurile companiei.living home

Foarte important de știut pentru oricine care vrea să achiziționeze produsele Intex este faptul că toate sunt fabricate în concordanță cu standardul Oekotex 100. Acesta certifică faptul că resursele naturale sunt folosite cu grijă și produsele nu dăunează mediului înconjurător. Un alt lucru important de menționat este faptul că producţia se desfăsoară asistată de calculator şi permite ca modele creative de design şi noi culori să fie obţinute în timp cât mai scurt. În plus, pentru comenzile ridicate, se oferă asistență și sfaturi din partea specialiștilor companiei, astfel încât rezultatele să fie pe măsura așteptărilor clienților.

Living Home

Intex S.A. numără acum peste 380 de angajați în țara noastră și dorește modernizarea fabricii, dar și dezvoltarea brand-ului propriu Living Home, care, pentru moment, comercializează doar 2 procente din totalul producției Intex. “Pe termen scurt, vrem optimizarea proceselor și spațiilor în secția de confecție. Pe termen lung, dorim dezvoltarea capacitățiilor de producție, în vederea creșterii vânzărilor sub brandul propriu Living Home”, ne-a povestit managerul Intex.

În prezent, produsele Living Home se pot achiziționa din două magazine proprii, situate în Năsăud și Dej. “Din punctul nostru de vedere, oferta noastră pentru România este limitată, datorită orientării companiei spre export. În plus, în România este o ofertă mare de produse ieftine de proastă calitate și lipsa de încredere a consumatorului român în produsele românești”, a adăugat Grigore Dorel Sima. Acesta ne-a povestit că pentru a susține această industrie, autoritățile ar trebui să realizeze un sistem legislativ stabil și, nu în ultimul rând, școli profesionale care să pregătească viitorii lucrători. Reducerea prețurilor la energie ar fi un alt ajutor care ar ajuta companiile autohtone ce își desfășoară activitatea în domeniul producerii de textile.

Export

Cu o cifră de afaceri de 26 de milioane de euro în anul 2013, compania preconizează o creștere de până la 28 de milioane de euro a cifrei de afaceri din acest an. “Pentru moment, lucrăm la optimizarea proceselor care să conducă la reducerea costurilor de producție, astfel încât să rămânem competitivi la export, din punct de vedere al prețului”, explică managerul Intex.

Cea mai mare parte din producția companiei Intex este destinată exportului. “Procentual, 98% din producție pleacă la export în ţări din Uniunea Europeană, Elveția și Israel, iar restul de  2% sunt comercializate în România, prin firma Living Home SRL. Ținta noastră de viitor sunt țările din fostul spațiu sovietic și Canada”, ne-a explicat Grigore Dorel Sima, managerul Intex S.A.

 

Intex S.A.  are secţie proprie de confecţie, compania fiind specializată în producerea de lenjerie de pat: cearceafuri cu elastic şi seturi de pat.

Brand-ul propriu Living Home are două magazine:

  • Năsăud, strada George Coşbuc, nr. 230,
  • Dej, strada Iuliu Maniu, nr. 9.

Citiți și despre:

O părere la “Intex S.A. vrea să dezvolte brand-ul propriu Living Home

  1. Pingback: Magazine cu metraje si hainute din bumbac organic, canepa, lana | JURNAL DE COMUNIUNE

Comentariile nu sunt permise.