Nume importante din domeniul de retail din România își pregătesc finalul de an pentru a ataca piața cu noi investiții. Mega Image, Profi, Carrefour, Penny Market, Lidl sau Kaufland ori Billa urmează să mai deschidă peste 100 de noi magazine în piața autohtonă.
Cu aceste noi investiții, în total, numărul supermarketurilor și hipermarketurilor din România va ajunge la 1200. Reţelele de magazine îşi pun speranţele în ultimele luni din an în revenirea consumului, care a scăzut timp de trei luni consecutiv începând cu mai.
Mare parte din comercianţi continuă să se extindă chiar dacă consumul rămâne apatic deoarece beneficiază de preţuri mai mici la terenuri şi la chirii. În această perioadă ei îşi securizează poziţii-cheie pe harta României, împărţindu-şi sferele de influenţă pentru momentul când va reveni apetitul românilor pentru consum, scrie Mediafax.
Într-o perioadă în care investiţiile străine directe sunt la minime istorice în primul semestru România a atras 666 mil. euro, cu 20% sub nivelul din aceeaşi perioadă din 2012 – retailerii au rămas unii dintre puţinii care continuă să pompeze bani în economie chiar înainte de revenirea consumului. „Revenirea consumului se va face odată cu semnele unei creşteri economice reale şi mai ales odată cu creşterea încrederii consumatorilor în perspectivele socioeconomice. De asemenea, în măsura în care va creşte puterea de cumpărare, va creşte şi consumul“, spune Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour, conform agenției Mediafax.
Sursă: Mediafax