Investiţii pentru Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare

03.03.2017

Achiziția și modernizarea de nave pentru Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare și pentru Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați au fost aprobate de Executiv. Astfel, Guvernul a adoptat două hotărâri prin care aprobă notele de fundamentare pentru achiziționarea a trei nave pentru Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare: o navă specializată de depoluare și două nave specializare SAR (search and rescue – căutare și salvare), toate acestea fiind construcții noi.

Nava specializată de depoluare va fi o construcție monocorp, autopropulsată, destinată pentru:

  • limitarea zonei poluate prin desfășurarea de baraje antipoluare;
  • colectarea reziduurilor petroliere de la suprafața apei;
  • împrăștiere de dispersanți, opțional;
  • stins incendiu;
  • remorcaj;
  • transport de echipamente pe punte;
  • asistență la lucrări offshore;
  • colectare reziduuri solide;
  • navă suport pentru scafandri.

Prin achiziția unei nave specializate de depoluare, construcție nouă, vor fi aduse la îndeplinire obligațiile statului care derivă din acorduri și convenții internaționale, referitoare la pregătirea, intervenția și cooperarea în caz de poluare a mediului marin.

Valoarea investiției pentru construcția navei specializate de depoluare este de 41,346 milioane lei, iar durata de realizare, de 15 luni.

Cele două nave specializate SAR vor fi construcții monocorp, autopropulsate, pentru navigația maritimă la o distanță de până la 250 de mile marine față de locurile de adăpost și vor fi proiectate, echipate și certificate în concordanță cu regulile speciale ale unei societăți de clasificare membră IACS (Asociația Internațională a Societăților de Clasificare).

Achiziția celor două nave specializate SAR va ajuta statul român să-și îndeplinească obligațiile care-i derivă din Convenția Internațională din 1979 pentru căutarea și salvarea vieții omenești pe mare la care România a aderat prin Ordonanța Guvernului nr. 115/1998.

Valoarea totală a investiției pentru construcția celor două nave SAR este de 50,6 milioane lei, cu durata de realizare de 12 luni.

De asemenea, Executivul a aprobat notele de fundamentare pentru modernizarea și retehnologizarea remorcherelor maritime Hercules și Perseus.
Remorcherul maritim multifuncțional cu clasă de gheață Hercules, aflat în dotarea Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare, a fost construit în perioada 1986-1988 și a fost utilizat la activitățile specifice de căutare și salvare a vieții omenești pe mare, salvare și remorcare a navelor maritime aflate în pericol și operațiuni de depoluare și a fost solicitat de-a lungul timpului să efectueze și operațiuni de spargere a gheții pe sectorul maritim al Dunării.

Întrucât remorcherul Hercules era depășit tehnologic și nu mai corespundea din punct de vedere tehnic, pentru a-și obține certificatele de navigație și a-și relua rolul în condiții minime de siguranță era necesară retehnologizarea și modernizarea. Aceste lucrări au demarat în anul 2013, valoarea estimată a investiției fiind de 36,5 milioane lei. La nivelul lunii decembrie 2016 serviciile de modernizare și retehnologizare, din contractul inițial, erau executate 95%. Pe parcursul procesului de modernizare a apărut necesitatea suplimentării volumului de lucrări, astfel încât valoarea totală a investiției ajunge la 47,417 milioane lei. Durata restului de execuție a investiției este de 16 luni.

Remorcherul maritim multifuncțional cu clasă de gheață Perseus -6.600 CP se află în dotarea Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați. A fost construit în anul 1989 la Șantierul Naval Brăila și se impune modernizarea și retehnologizarea lui. Investiția are o valoare de 44,86 milioane lei și o durată de 36 de luni.

Finanțarea tuturor acestor proiecte de investiții se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

 

 

Citiți și despre: