Istoria Lavazza inspiră afacerile românești

10.06.2016

O afacere de familie cu 120 de ani de istorie, compania Lavazza inovează și se dezvoltă accelerat sub conducerea noilor generații ale familiei fondatoare. Nepotul fondatorului, Giuseppe Lavazza, Vice-Președinte și membru al Consiliului de Administrație, a explicat în cadrul evenimentului EY World Entrepreneur Of The Year 2016, cum guvernanța corporativă și cea familială au fost atent gândite pentru a modera posibilele conflicte în cadrul familiei ce deține compania. De asemenea, acesta a împărtășit și cum a prins gustul cafelei și a afacerii familiei sale.

„Eram pasionat mai degrabă de studiile umaniste, istorie, filosofie și limbi străine și voiam să devin profesor. Dar tatăl meu a fost un exemplu prin dedicarea demonstrată în fiecare zi pentru compania Lavazza. Nu vorbea foarte mult despre business, dar am văzut implicarea lui totală în dezvoltarea afacerii începute de generațiile trecute. Pentru el era ca o religie. Astfel am început să respect compania și să mă implic. După ce m-am alăturat echipei Lavazza, am explorat toate aspectele afacerii și am devenit expert în cafea și în industria cafelei”, a declarat Giuseppe.

Cu toate acestea, compania este administrată de o echipă de manageri profesioniști din afara familiei, spiritul companiei fiind constituit de respectul atât față de angajați, cât și față de furnizorii de cafea.

Lavazza importă cafea din țări precum Brazilia și Columbia (America de Sud), Guatemala, Costa Rica și Honduras (America Centrală), Uganda (Africa), Indonezia și Vietnam (Asia), și Statele Unite și Mexic (America de Nord).

„Angajații lucrează împreună într-un climat de încredere și confort, acest lucru este foarte important pentru noi, pentru că a avea succes în această industrie înseamnă în primul rând să înțelegi oamenii și să ai o conexiune cu ei. De aceea, călătoresc din Brazilia în Vietnam, din Africa până în Australia și de fiecare dată mă întorc inspirat de poveștile pe care fermierii de cafea cu care interacționez mi le împărtășesc. La rândul meu, la întoarcere spun mai departe istoriile lor. Nu vindem doar cafea, ci spunem poveștile din spatele cafelei”, a adăugat Giuseppe Lavazza.

Levente Hugo, reprezentantul României la finala mondială World Entrepreneur Of The Year și director general al celei mai mari companii de condimente alimentare din Europa de SE, a împărtășit cu Giuseppe Lavazza elementele comune pe care le-a identificat cu afacerea de familie din Italia, declarând:

„La fel ca și în afacerea Lavazza, călătoresc din Indonezia până în China și Pakistan, în căutarea celor mai bune condimente din lume, pentru a cunoaște comunitățile fermierilor și istoria lor. Merg personal pe plantații și mă întorc nu doar cu condimente, ci și cu poveștile localnicilor. De asemenea, Consiliul de Administrație se întrunește des, în timp ce ședințele cu managementul au loc săptămânal. Este important să discutăm și să adresăm rapid problemele apărute, ca și propunerile pentru noi proiecte, dar și progresul proiectelor inovative aflate în derulare. Îmi doresc ca similitudinile cu afacerea Lavazza să nu se oprească aici și să devenim în timp o afacere de familie recunoscută mondial ca o marcă românească de tradiție”.

 

Citiți și despre: