Italia, cea mai apreciată destinaţie din Europa pentru city break-uri

22.06.2015

Italia se află în topul destinațiilor din Europa care au primit cele mai bune recomandări din partea turiștilor din întreaga lume pentru petrecerea de sejururi scurte de maxim 3 zile, conform celei de-a doua ediții a celui mai complex studiu la nivel internațional despre piața turismului, The Global Tourism Monitor.

După Italia, la diferență foarte mică, se află insulele din Grecia și Finlanda, departajate de fruntașa clasamentului de doar câteva zecimale.

România se află pe locul 23 în topul celor mai apreciate destinații din Europa pentru sejururi scurte, situându-se înaintea unor țări precum Muntenegru și Bulgaria. Cei mai mulți dintre turiștii străini care au ales România pentru un sejur scurt au fost motivați de vizitarea de obiective turistice și de experiențele turistice noi, și doar într-o mică măsură de cunoașterea culturii locale.

Top 10 cele mai recomandate destinaţii din Europa pentru sejururi scurte

1. Italia
2. Grecia – Insule
3. Finlanda
4. Austria
5. Portugalia
6. Cehia
7. Irlanda
8. Spania
9. Franţa
10. Olanda
(România – locul 22, Bulgaria – locul 19)

Dacă Italia este vedeta sejururilor scurte, cea mai recomandată destinație de vacanță din Europa pentru vacanțe de lungă durată este Norvegia (70 puncte), urmată de Suedia (66) și Austria (62). Cea mai puțin apreciată destinație atât pentru city breaks, cât și pentru vacanțe lungi (minimum 4 nopţi) este Ucraina (-51).

La capitolul vacanțe mai lungi, România se află pe locul 24, pe locurile imediat următoare aflându-se Ungaria, Finlanda și Bulgaria.

Spania se află în topul țărilor din Europa în care turiștii își doresc să meargă în vacanță în 2015. Deși mai bine promovate decât Spania, Franța și Italia sunt următoarele destinații vizate de turiști pentru vacanță anul acesta.

Dacă 8% dintre turiștii din întreagă lume au au văzut reclame sau oferte turistice despre Spania, procentul se ridică la 13% când vine vorba despre Franța și Italia. Deși Bulgaria are un scor mai mic decât România în ceea ce privește recomandările turiștilor care au vizitat această țara, la nivel de marketing turistic situația se inversează.

Bulgaria este mai bine promovată decât România, 4% dintre străini au văzut reclame sau oferte turistice pentru această destinație în comparație cu 2% pentru România. Doar 1% dintre turiștii străini iau în considerare petrecerea vacanței în România în 2015.

Studiul a fost realizat de Mercury Research împreună cu Asociația Global Market Research (www.agmr.com) în prima jumătate a anului 2015, pe un eșantion de 16.800 de respondenți din 24 de țări din Europa, America, Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu și oferă informații despre 111 destinații turistice.

 

 

Citiți și despre: