Izotec Group investește 8 milioane de euro în producție

01.03.2017

Compania se implică adeseori în nenumărate proiecte inițiate de comunitatea locală. Înființată în anul 2004, la Piatra Neamț, Izotec Group a cunoscut succesul încă din primii ani de activitate în producția de tâmplărie PVC. Astfel, după numai trei ani, ca urmare a

creșterii cerințelor din piață, compania și-a extins capacitatea de producție, relocându-și activitatea într-un spațiu nou, mai generos, de 20.000 mp.

În anii 2007-2008, Izotec a inaugurat două unități independente de producție, echipate cu utilaje moderne și performante, în măsură să execute tâmplăria PVC la un nivel ridicat de calitate, urmând ca în acest an să fie inaugurată cea de-a treia unitate.

Acest ritm rapid de dezvoltare a adus compania Izotec în aria selectă a celor mai importanți producători de tâmplărie PVC din România. Însă succesul companiei se datorează, în principal, calității produselor, criteriu foarte important pentru Izotec, fapt confirmat și de certificările obținute de companie din partea instituțiilor avizate din țară și din Europa.

„Putem afirma cu mândrie că suntem primul producător de tâmplărie PVC din România care a obținut, încă din anul 2008, permisiunea de a aplica marcajul CE pe produsele proprii. Această certificare este dată de cel mai important institut de specialitate din domeniu, IFT Rosenheim din Germania. Marcajul CE este obligatoriu pentru produsele exportate în Uniunea Europeană și, în același timp, confirmă, pe plan intern, calitatea și performanțele superioare pe care le oferă produsele realizate de Izotec Group”, declară Ciprian Chelariu, proprietar și administrator al Izotec Group.

Produse de calitate pentru proiecte variate

Portofoliul de produse Izotec include o paletă largă de ferestre și uși din tâmplărie PVC, de la modele cu tehnologii avansate, adecvate inclusiv pentru case pasive, până la soluții economice, cu un bun raport preț/calitate. Principalele game de produse sunt IzoSense – powered by Trocal, IzoConfort – powered by Gealan și IzoElite – powered by Gealan.

Soluțiile pentru ferestre și uși Izotec sunt indicate pentru orice tip de construcție modernă sau proiect de renovare, remarcându-se prin excelente proprietăți termoizolante, testate și certificate IFT, durabilitate și stabilitate remarcabilă, rezistență ridicată la efracție, design modern, adaptat la stilul arhitectural actual, inovație și diversitate, garanție extinsă.

Datorită caracteristicilor deținute de produsele Izotec, precum excelente proprietăți termoizolante, durabilitate, rezistență ridicată și garanție extinsă, portofoliul companiei s-a diversificat, incluzând proiecte extrem de variate. Astfel, Izotec Group a dezvoltat de la ansambluri rezidențiale, sedii de companii și clinici medicale, până la pensiuni turistice, restaurante, lăcașe de cult, instituții de asistență socială, instituții culturale și proiecte de renovare cu păstrarea stilului arhitectonic istoric.

În ceea ce privește piața rezidențială, cel mai important proiect în care compania a fost implicată este Cartierul Solar din București – primul ansamblu rezidențial din România care funcționează cu energie verde.

„Căutăm să oferim clienților noștri produse adecvate specificului proiectelor lor, facem recomandări și contribuim cu experiența noastră la reușita fiecărei lucrări. În același timp, promovăm soluțiile moderne care apar la nivel european. Unul din cele mai inovatoare produse din portofoliul actual Izotec este fereastra 3D – cu deschidere perimetrală, echipată cu feronerie Winkhaus”, menționează Ciprian Chelariu.

În plus, compania va adăuga în curând o nouă gamă de produse în portofoliu – IzoKlass – powered by Kömmerling.

Principalele canale de distribuție

În prezent, activitatea Izotec se desfășoară în trei unități independente de producție, echipate cu linii tehnologice moderne. Operațiunile specifice fluxului tehnologic – debitare, armare, găurire, frezare, sudare, debavurare – se execută în centre asistate de calculator.

În ceea ce privește distribuția produselor, compania apelează la mai multe canale de vânzare. Unul dintre acestea este rețeaua de parteneri din țară, formată din peste 100 de colaboratori activi, localizați cu precădere în Moldova, centrul Transilvaniei, Muntenia de Est și București. Aceștia beneficiază de suport informațional, logistic, de marketing, acces la softul de operare/ofertare Izotec.

Principalele canale de distribuție a produselor Izotec sunt showroom-urile proprii, partenerii din țară, precum și exportul în numeroase țări din Europa

Distribuția se realizează și prin alte două canale de distribuție – showroom-urile proprii și exportul în numeroase țări din Europa,  produsele Izotec fiind exportate în țări precum Italia, Franța, Belgia, Austria, Germania sau Irlanda. Livrările pe plan intern se realizează prin intermediul parcului auto propriu, în timp ce pentru export se apelează la companii specializate.

Montajul produselor Izotec este asigurat atât de echipe special pregătite, din cadrul companiei, cât și de colaboratori din țară, instruiți în acest sens.

Astfel, în perioada de vârf a anului, echipei Izotec, formată din 145 de angajați, i se adaugă alți colaboratori pentru a putea asigura derularea fluxului de produse la nivelul impus de comenzile crescute ale pieței. În plus, echipa companiei beneficiază permanent de programe de instruire în domeniul vânzărilor și al dezvoltării personale.

„Angajații sunt o resursă extrem de importantă a companiei. Pentru a ne proteja această resursă, suntem permanent preocupați să asigurăm condiții corecte de muncă. Activitatea de producție necesită pregătire de specialitate; tocmai de aceea, sunt organizate constant programe de instruire în cadrul organizației sau la sediul furnizorilor de sisteme PVC, feronerie sau sticlă”, susține administratorul Izotec Group.

Activitate responsabilă, recunoscută și apreciată

Bazându-și strategia de afaceri pe principii precum conduită integră față de parteneri, dezvoltare stabilă și sigură, calitate superioară a produselor, inovație tehnologică, implicare activă în susținerea comunității și respect față de mediul înconjurător, misiunea Izotec Group este de a oferi clienților săi produse și servicii de calitate superioară și siguranță în utilizare.

Astfel, pe o piață aglomerată cum este piața de tâmplărie PVC din România, unde permanent apar firme mici cu oferte ieftine, dar care dispar într-un termen scurt de timp, calitatea este criteriul cel mai important.

Din cauza micilor firme care dispar în scurt timp, piața de tâmplărie PVC din România este foarte aglomerată, însă diferența dintre producători se realizează prin calitatea produselor în detrimentul prețului cel mai mic, lucru înțeles și de clienți

„Diferența între ceea ce se promite și ceea ce se oferă este de cele mai multe ori foarte mare; problemele cu care se confruntă clientul după achiziția produselor de calitate îndoielnică generează costuri mult mai mari decât diferența de preț pe care ar plăti-o dacă achiziția se face de la o firmă solidă, cu flux tehnologic automatizat, care asigură montaj și garanție extinsă. Aceste aspecte sunt greu înțelese de mulți consumatori, însă este încurajator faptul că numărul clienților tot mai bine informați este în continuă creștere”, spune Ciprian Chelariu, administratorul Izotec Group.

Pe lângă atenția acordată calității, Izotec se implică activ și în societatea în care își desfășoară activitatea, participând la diferite evenimente – organizarea a numeroase competiții sportive pentru copii, campanii de ajutorare a sinistraților, modernizarea tâmplăriei din unități școlare, lăcașe de cult, baze sportive, instituții culturale, susținerea cazurilor medicale speciale, susținerea proiectelor școlare, organizarea curselor de alergare montană – Bate Toaca, Semimaraton Curtea Domnească.

„Încă de la înființare, am direcționat constant o parte din resursele companiei pentru a susține cauze sociale, umanitare, proiecte sportive și culturale inițiate de comunitatea locală, cu accent deosebit pe cele organizate cu și pentru copii și tineri”, adaugă administratorul companiei.

„Un proiect special pe care îl derulăm anual este Săptămâna Altfel, perioadă în care fabrica Izotec este  vizitată de elevi de la școlile din județ. Este o ocazie specială pentru noi să le prezentăm modul de lucru dintr-o fabrică autohtonă, să le oferim cadouri special realizate pentru aceste vizite, care să le amintească copiilor de compania noastră. Copiii ne surprind cu întrebări extrem de ingenioase, iar ulterior primim din partea lor desene sau alte amintiri lucrate de ei și inspirate din ceea ce au văzut în timpul vizitei”, susține Ciprian Chelariu, proprietar și administrator al Izotec Group.

Un proiect special, derulat anual, este Săptămâna Altfel – perioadă în care fabrica Izotec este  vizitată de elevi de la școlile din județ, când le este prezentat modul de lucru al fabricii.

„Fiecare proiect în care ne-am implicat a fost tratat cu aceeași importanță, indiferent de amploarea și mediatizarea lui. Vrem să fim un sprijin real pentru comunitatea noastră și de aceea vom continua și în viitor să ne implicăm în proiectele derulate în cadrul acesteia”, completează administratorul Izotec Group.

Activitatea companiei este recunoscută și apreciată de instituțiile abilitate, Izotec Group ocupând constant locuri fruntașe în clasamentele anuale realizate de Camera de Comerț și Industrie Neamț sau în Topul Național al Firmelor Private din România. Un premiu special a fost primit din partea GEALAN – principalul furnizor de sistem al companiei – care i-a acordat titlul de Partener Gold.

Unul din cele mai recente premii, obținut de Izotec Group pentru a doua oară consecutiv, a fost primit în cadrul Conferinței EuroFereastra 2016, pentru preocuparea constantă în direcția promovării de soluții inovatoare în domeniul tâmplăriei termoizolante și contribuția specială adusă la dezvoltarea pieței de ferestre din România.

Investiții de 8 milioane de euro

Cele mai importante investiții ale companiei au vizat unitățile de producție, anul 2017 marcând o nouă etapă extrem de importantă în dezvoltarea Izotec – finalizarea celei de-a treia unități de producție proprie, echipată cu cel mai modern utilaj de prelucrare a tâmplăriei PVC din România – centrul de debitare și prelucrare Schirmer, unic în acest moment.

Valoarea totală a investiției Izotec Group se ridică la 8 milioane de euro, un sfert din această valoare fiind alocat doar pentru ridicarea și echiparea celei de-a treia hale de producție.

Cele mai importante investiții Izotec au vizat unitățile de producție, însă compania a investit și în proiecte de promovare

„Un proiect special al companiei Izotec a fost realizarea în 2013 a caravanei Izotec – un showroom mobil, care este folosit în acțiuni de promovare a produselor proprii dar și a partenerilor locali. Proiectul a fost dezvoltat inițial împreună cu furnizorul de sticlă Saint-Gobain Group din România”, completează administratorul companiei.

Ca urmare a tuturor investițiilor efectuate de companie, cifra de afaceri înregistrată în 2016 a avut un trend pozitiv, depășind cu peste 10% cifra anului 2015 și trecând pragul de 7 milioane de euro. Pentru anul în curs estimările sunt optimiste, deși piața are un ritm de creștere moderat.

„Ritmul moderat de creștere al pieței este datorat absenței unor proiecte majore în sectorul construcțiilor. Este de apreciat numărul în creștere al proiectelor imobiliare, segment asupra căruia ne-am concentrat atenția în 2016, și pe care intenționăm să îl exploatăm și mai mult în anii următori. Pentru 2017 estimăm o cifra de afaceri care să depășească cu cel puțin 20% valoarea atinsă în 2016”, încheie Ciprian Chelariu, proprietarul și administratorul Izotec Group.

 

Citiți și despre: