JYSK, dezvoltare economică importantă în România

01.04.2018

Compania a înregistrat o evoluție spectaculoasă pentru toți indicatorii financiari. Lanțul internațional de magazine JYSK a înregistrat în ultimii ani o evoluție deosebit de bună în țara noastră, pentru ultimii trei ani înregistrând o creștere importantă pentru toți indicatorii  financiari. Începând cu anul 2014, cifra de afaceri a companiei a avut o creștere susținută de peste 50% de la an la an, datorită în special deschiderii de magazine noi și creșterii vânzărilor în magazinele existente. Totodată, compania a mai înregistrat și o creștere spectaculoasă a numărului total de angajați, de la 220 în 2014 la peste 600 de angajați în martie 2018. JYSK dorește să continue angajările în ritm accelerat și în următoarea perioadă, datorită planului ambițios de expansiune.

„Inițial, în planul nostru de expansiune în România ne propuneam să ajungem la 100 de magazine, dar, având în vedere rezultatele deosebite comparate cu celelalte țări din JYSK Nordic, planurile noastre s-au schimbat, iar acum obiectivul a ajuns la 135 de magazine pe piața locală. Urmează să deschidem în jur de 15 magazine pe an,  atât în orașe mari, cât și în orașe mai mici, precum Mioveni sau Medgidia. În general, căutăm spații pentru magazinele noastre în orașe de peste 20.000 de locuitori”, ne-a declarat Alex Bratu, Country Manager JYSK România & Bulgaria.

Rețeaua de magazine JYSK numără astăzi în România 56 de magazine, compania bucurându-se de aprecieri ridicate din partea clienților și pentru magazinul online.  Cota de piață a avut o evoluție bună, dublându-se din 2014 și până astăzi

Avantajele competitive pe piața românească

Compania JYSK se străduiește permanent să evolueze în toate direcțiile, angajații ghidându-se după sloganul „From Good to Great”. În opinia lui Alex Bratu, Country Manager JYSK, principalele avantaje competitive pe care compania le deține pe piața românească sunt cultura organizațională, dezvoltarea rapidă și susținută și angajații entuziaști și motivați.

„JYSK este o companie daneză cu valori și principii foarte clare: simplitate, transparență, corectitudine, respect. Aceste principii se reflectă în toate domeniile, în toate departamentele, și se transmit mai departe către clienții noștri și către potențialii angajați”, ne-a declarat Alex Bratu. În ceea ce privește produsele și strategia de achiziții, obiectivul principal a fost mereu îmbunătățirea calității luând în considerare review-urile date de clienți. Angajații JYSK respectă toate principiile unei dezvoltări sustenabile, atât pentru companie, cât și pentru partenerii săi și reprezintă la rândul lor un avantaj competitiv important. Tocmai de aceea compania se străduiește să ofere în fiecare zi condiții de lucru cât mai bune în magazine și o atmosferă de lucru cât mai plăcută angajaților, care prin munca lor reușesc să crească în companie și să de dezvolte personal și profesional.

”Suntem mândri să fim pe locul 4 în top-ul JYSK Nordic privind vânzarea medie pe magazin, devansând țări precum Polonia, Finlanda, Marea Britanie sau Olanda. Astfel, avem toată susținerea financiară și morală din partea grupului pentru deschiderea de noi magazine în România”, a declarat Alex Bratu, Country Manager JYSK, România & Bulgaria

Gama de produse JYSK

Specificul magazinelor JYSK nu s-a schimbat în ultimii ani. Compania este în continuare focusată pe partea de produse pentru dormit – saltele, pilote, perne, lenjerii de pat – și pune un mare accent pe mobilierul de interior, unde în permanență sortimentul de produse este împrospătat cu altele noi, culori sau materiale care sunt în trend, cu accent pe design-ul scandinav. O categorie aparte o reprezintă mobilierul pentru grădină care în timpul sezonului de vară reprezintă un procent foarte important din vânzările JYSK.  Seturile lounge, scaunele și mesele pentru grădină, accesoriile – precum lămpi solare sau ghivece –  sunt comercializate la prețuri competitive în magazinele JYSK, mai ales în timpul promoțiilor. Acestea sunt organizate în cadrul întregii rețele de magazinele, în fiecare săptămână oferindu-se ocazia clienților de a face economii importante. În ceea ce privește inovațiile, acestea se regăsesc atât la nivel de design și materiale, cât și la nivel de funcționalitate a produselor. Compania lucrează de câțiva ani cu designeri angajați în cadrul departamentului de achiziții, dorind să fie trend setter în ceea ce privește amenajarea locuințelor în stil scandinav.

Proiecte de responsabilitate socială

Compania JYSK este implicată la nivel național într-o multitudine de proiecte de responsabilitate socială, având în prezent patru contracte semnate pe mai mulți ani. Printre primele proiecte demarate a fost acela de susținere a Comitetului Național Paralimpic, unde JYSK este sponsor principal. România a devenit a opta țară în care compania susține sportivii paralimpici. În acest sens, a fost inițiată campania #NICIOSCUZĂ, campanie prin care câți mai mulți români sunt încurajați să facă sport pornind de la exemplele sportivilor paralimpici. Un alt obiectiv al cestei campanii a fost și creșterea vizibilității acestei comunități, care trebuie să fie apreciată la adevărata sa valoare pentru rezultatele obținute pentru România în cadrul diverselor competiții.

Un alt proiect important derulat este parteneriatul cu asociația Hope&Homes for Children, prin intermediul căruia JYSK mobilează toate casele de tip familial pe care HHC le construiește pentru copii instituționalizați. Până acum, în cadrul acestui proiect, șase case au fost mobilate, urmând ca în acest an încă cel puțin șase să fie din nou utilate cu mobilier.

Alte proiecte similare de succes au fost cele derulate cu UNICEF pentru susținerea programului pilot Servicii Comunitare pentru copii, desfășurat în 45 de comunități sărace din Bacău. Cel de-al patrulea proiect implementat este Pădurea JYSK, realizat împreună cu inițiativa „Plantăm fapte bune în România”, proiect al cărui scop principal este împădurirea anuală a aproximativ 8 hectare de teren degradat în comuna Șotânga.

Planul de investiții și date economice pentru 2017

Investițiile cele mai importante sunt implementate la nivel de grup și se desfășoară în toate țările în care compania este prezentă. O noutate și totodată inovație la nivel de comunicare a fost implementarea platformei MyJYSK, prin intermediul căreia toți angajații din toate țările sunt conectați. O altă investiție foarte importantă este realizată chiar lângă România, unde în acest moment se desfășoară construcția unui depozit și centru de distribuție în Bulgaria, care va deservi țările din regiune – Bulgaria, România, Grecia, Serbia, Croația, Slovenia, Bosnia și Herțegovina. Centrul de distribuție va fi finalizat în anul 2019, iar inaugurarea lui va însemna un timp mai mic de livrare a comenzilor.

În privința rezultatelor economice Alex Bratu, Country Manager România & Bulgaria ne-a declarat: „Rezultatele JYSK România pentru anul trecut au fost conform așteptărilor și ne bucurăm să comunicăm creșteri importante pe toate planurile, cele mai importante fiind cifra de afaceri – creștere de 79%, iar pentru numărul de salariați – creștere de 44%.”

 

 

Citiți și despre:

  • Strategia JYSK include deschiderea a 100 de magazine în RomâniaStrategia JYSK include deschiderea a 100 de magazine în România Compania mizează pe o acoperire națională, cu unități în toate orașele importante din țară. JYSK GROUP îşi are rădăcinile în Scandinavia: Primul magazin a fost deschis în Danemarca, în anul 1979, iar în […]
  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • JYSK vrea să deschidă 100 de magazine în RomâniaJYSK vrea să deschidă 100 de magazine în România JYSK România deschide cel de-al 25-lea magazin din România, la Sfântu Gheorghe. Aflat în plină expansiune, retailerul danez de mobilă și decorațiuni inagurează un nou magazin în ţara noastră, în judeţul […]
  • Un nou magazin JYSK se deschide în AradUn nou magazin JYSK se deschide în Arad Retailerul de mobilă şi decoraţiuni JYSK România va inaugura un nou magazin în Arad, unitatea fiind cea de-a doua din acest oraş și cel de-al 24-lea magazin din țară. Având o suprafață de 1050 metri pătraţi […]
  • JYSK deschide un nou magazin în SibiuJYSK deschide un nou magazin în Sibiu Retailerul danez de mobilă şi decoraţiuni interioare JYSK se extinde pe piaţa locală, deschizând un nou magazin în Shopping City Sibiu. Este prima unitate din Sibiu şi, totodată, primul magazin din […]