Kaufland renunţă la produsele de plastic. De când se aplică această măsură?

05.07.2018

Kaufland anunță noi măsuri împotriva utilizării plasticului. Lupta împotriva plasticului ajunge tot mai sus pe agenda publică, iar retailerul își asumă că industria de retail are un rol cheie în această chestiune și demarează un plan de acțiune.

Astfel, Kaufland dă startul unei ample strategii de 360 grade în privința plasticului, implementată internațional, la nivelul întregului grup. În cadrul acesteia, compania a definit clar principiile evitării consumului de plastic, de îmbunătățire a reciclabilității și de susținere a adoptării ambalajelor ecologice.

Compania anunță o nouă strategie prin care:

  • Va reduce consumul de plastic cu cel puțin 20% până în 2025;
  • Va asigura ambalaje 100% reciclabile pentru toate produsele marcă proprie până în 2025;
  • Va delista articole din plastic până la sfârșitul lui 2019, precum bețișoarele pentru urechi din plastic, paiele de plastic marcă proprie și vesela de unică folosință din plastic marcă proprie.

Prin urmare, Kaufland va reduce consumul de plastic în toate țările cu cel puțin 20%, până în anul 2025, și va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii, iar până la finele anului 2019 va delista anumite articole din plastic.

„În prezent, suntem într-un proces de reducere a ambalajelor din plastic. De exemplu, bananele marcă proprie K-Bio sunt legate cu o banderolă din carton, în locul pungilor din plastic. Doar prin această măsură, am eliminat aproximativ 32 de tone de ambalaje de plastic pe an. Asigurând reciclabilitatea totală a restului de ambalaje din plastic aferente mărcilor proprii, reușim să reintroducem materie primă în circuitul resurselor și să reducem astfel în mod semnificativ impactul asupra mediului”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

Kaufland urmărește reducerea semnificativă a ambalajelor de plastic în toate magazinele sale din lume, iar acolo unde este posibil, evitarea acestora.

Printre articolele ce urmează a fi delistate din Kaufland până la sfârșitul lui 2019 intră, spre exemplu, bețișoarele pentru urechi din plastic, paiele de plastic marcă proprie și vesela de unică folosință din plastic marcă proprie – ce urmează să fie înlocuite în toate țările cu alternative ecologice.

Pe lângă evitarea deșeurilor de plastic, compania s-a angajat încă din 2013 să renunțe la particulele solide de microplastic în cazul produselor cosmetice și de îngrijire corporală, precum și în cazul detergenților și al produselor de curățenie.

 

 

 

Citiți și despre: