Legătura dintre interviul de angajare şi lectura de plăcere

19.04.2017

Deşi se pare, la prima vedere, că nu ar exista nicio legătura dintre cititul de plăcere şi un interviu de angajare, lucrurile nu stau deloc aşa. Conform unui studiu efectuat de Asociația Curtea Veche, consecinţele lipsei lecturii de plăcere se văd mai târziu, mai exact atunci când o persoană îşi caută un loc de muncă.

O cercetarea recentă efectuată în școlile din București arată că numai 8% dintre elevi citesc de plăcere în timpul liber, restul orientându-se către alte tipuri de activități recreative, inclusiv utilizarea tehnologiei. În plus, un studiu PISA, realizat în 2015, arată că nici la nivelul provinciei situaţia nu este diferită: 42% din elevii de 15 ani sunt analfabeți funcțional.

„În prezent, în domeniul resurselor umane se discută frecvent despre avantajele și dezavantajele angajării unui reprezentant al generației Y (numită și generația nativilor digitali), care se descurcă în lumea tehnologiei, dar citește mai puțin”, conform sursei citate.

În acest context, specialiştii în recrutare atrag atenţia că, deși utilizarea cu ușurință a tehnologiei este considerată o calitate la angajare, ea trebuie completată și de alte abilități. În plus, procesul de recrutare nu mai pune accent doar pe experiența acumulată și studii, devenind aşadar importante şi trăsăturile personale ale individului precum: onestitatea, integritatea, imaginea de sine, capacitatea de a comunica și calitatea relațiilor stabilite, atitudinea față de schimbare.

Multe dintre aceste calităţi se dobândesc încă din timpul copilăriei și se dezvoltă pe termen lung, iar cititul este unul dintre elementele care contribuie la formarea lor.

„Nu trebuie să omitem nici rolul central al lecturii în dezvoltarea și exersarea limbajului, a fluenței comunicării, a utilizării corecte a regulilor gramaticale și de punctuație. De multe ori, un CV redactat incorect elimină de la început angajatul din procesul de recrutare. Alte exemple negative sunt cele în care candidatul nu s-a documentat în legătură cu profilul companiei și proiectele acesteia sau nu poate sintetiza informațiile referitoare la experiența dobândită anterior”, se mai arată în analiza Asociaţiei Curtea Veche.

Conform ei, trebuie evidenţiat şi faptul că abilitatea de sintetizare a datelor și înclinația către documentare sunt tot deprinderi care se formează prin lectură.

În acest context, reprezentanții Asociației Curtea Veche dezvoltă programul național de lectură „Cărțile Copilăriei” prin care oferă adulților resurse gratuite și activități interactive prin care copiii înțeleg rolul lecturii în viața lor.

 

 

Citiți și despre: