Lidl România donează 100.000 euro pentru proiectul „Pâine și Mâine”

28.04.2016

Peste 200 de școlari din Dolj și Vâlcea vor beneficia de o masă caldă și sprijin în educație, în cadrul proiectului „Pâine și Mâine” demarat de World Vision, în parteneriat cu Lidl România. Programul, pentru care compania a donat suma de 100.000 euro, va oferi sprijin pentru peste 2500 de copii din zonele defavorizate ale țării.

Obiectivul final al proiectului este reducerea ratei abandonului școlar, care în prezent depășește 18% în România (comparativ cu media UE, de 11%).

În România, 74% dintre cazurile de abandon școlar se înregistrează în mediul rural, unde 20% dintre copii renunță la dreptul la educație după doar 8 clase. Acest număr a crescut într-un ritm accelarat în ultimii 5 ani, un studiu efectuat de către World Vision România indicând ca principale cauze sărăcia (45%) și rezultatele slabe la învățătură (37%).

Din dorința de a se implica activ în soluționarea nevoilor comunității locale, Lidl România a donat către World Vision România suma de 100.000 euro, pentru a susține lansarea etapei pilot a proiectului „Pâine și Mâine”. Astfel, în 20 aprilie, 213 școlari, din 6 sate din județele Dolj și Vâlcea, au beneficiat de prima masă caldă la școală, dar și de sprijin în realizarea temelor.

Masa elevilor este compusă din felul întâi, fel principal și desert și este asigurată de o firmă specializată în astfel de servicii, care corespunde tuturor standardelor de calitate și siguranță alimentară. După finalizarea prânzului, copiii desfășoară activități extrașcolare timp de 2 ore, sub îndrumarea unui cadru didactic. Prin acest program, cei mici beneficiază atât de necesarul de nutrienți pentru o dezvoltare normală – fizică și cognitivă, cât și de sprijin în continuarea procesului de învățare și fixarea noțiunilor esențiale, totul într-un mediu controlat și stabil.

„Ne bucurăm că am reușit, împreună cu World Vision România, să aducem acest proiect la viață. Am apreciat încă din prima clipă viziunea pe termen lung a programului și faptul că răspunde unei nevoi esențiale a societății actuale. Acești copii au nevoie de toată susținerea noastră pentru a se dezvolta frumos și pentru a avea acces la lucrurile pe care mulți dintre noi le considerăm normale. Noi credem că împreună putem contribui la un viitor mai bun și sperăm ca acesta să fie doar primul pas către un parteneriat strategic de durată.”, declară Maria Pârvuleasa, PR & CSR Manager Lidl România.

 

 

Citiți și despre:

  • Lidl deschide un nou magazin în IașiLidl deschide un nou magazin în Iași Lidl va inaugura mâine al 170-lea magazin al rețelei din România. Noua unitate este contruită de la zero și este situată în Iași. Suprafața de vânzare este de aproximativ 1.000 metri pătrați, iar prin acest […]
  • Lidl deschide un nou magazinLidl deschide un nou magazin Grupul german Lidl deschide un nou magazin în Galați, ajungând în prezent la 165 de unități deținute în România, a anunțat retailerul german, într-un comunicat de presă. Noul magazin este construit de la zero […]
  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Campofrio sprijină campania „Donator de Viitor”, demarată de World VisionCampofrio sprijină campania „Donator de Viitor”, demarată de World Vision Campofrio România finanțează modernizarea dotărilor sportive pentru școlile a 13 comunități defavorizate din județul Dolj, printr-un parteneriat realizat cu World Vision România. Astfel, începând din această […]
  • Carrefour susţine 55 echipe de fotbal de juniori din țarăCarrefour susţine 55 echipe de fotbal de juniori din țară Carrefour redirecționează 1% din vânzarea produselor marcă proprie și a produselor partenere către 55 echipe de fotbal de juniori din țară. Astfel, în timpul Euro 2016, Carrefour lanseazã o nouã campanie de […]