Maceplast România, lider în fabricarea de produse din PTFE

01.07.2017

Produsele „custom made” ale companiei se adresează unei palete largi de aplicații. Maceplast România, parte a grupului Guarniflon SpA Italia, a fost înființată la începutul anilor 2000 ca o unitate de producție al cărei scop era majorarea capacității reproductive a întregului grup. În timp, Maceplast s-a dezvoltat continuu, odată cu întregul grup, înregistrând astfel un traseu în permanentă creștere.

„Poate că unul dintre cele mai importante momente în istoria Maceplast România a fost atunci când acționarul principal a ajuns să dețină întreg pachetul de acțiuni, lucru ce a dus la o mai bună integrare în familia Guarniflon”, ne-a declarat Radu Zuz, directorul general al Maceplast România.

Produse „custom made”

Maceplast România este specializată în producția și comercializarea fluoropolimerilor, în general, și PTFE sinterizat, în special. Astfel, din portofoliul de produse al companiei putem aminti semifabricatele sub formă de tub, bară, placă și folie din PTFE și piesele finite, confecționate din același material.

„Datorită proprietăților remarcabile ale acestui material, ar fi greu să ne imaginăm această lume fără PTFE, întrucât produsele se adresează unei palete largi de aplicații și industrii, printre care cele mai importante ar fi industria de petrol și gaze, industria alimentară, industria construcțiilor de mașini, dar și industria de automotive, industria ușoară și industria farmaceutică”, susține Radu Zuz.

Toate produsele Maceplast România sunt „custom made” și se adresează unei palete largi de aplicații și industrii 

Cel mai nou produs lansat de Maceplast este PTFE-ul poros, un material ce își găsește din ce în ce mai multe aplicații, fiind admis chiar și în industria medicală. Însă fiecare component fabricat în cadrul Maceplast este “custom made” și are o importanță deosebită în lanțul industrial.

„Pentru noi, fiecare proiect încheiat este un succes deplin și cu o deosebită importanță. Inovația vine din corecta alegere și utilizare a materialelor, pentru a acoperi cât mai bine nevoia de calitate, siguranță, cât și preț competitiv, care transformă un lucru aparent banal într-un produs deosebit. Spre exemplu, un filtru pentru aer este inovator dacă este confecționat din PTFE poros având proprietăți deosebite în ceea ce privește rezistența în timp, rezistența la agenți chimici, rezistența la temperatură înaltă, cât și faptul că este un material admis până și în industria medicală”, ne-a mai spus directorul general al Maceplast România.

Cu un colectiv de peste 50 de angajați, Maceplast România livrează în mod direct în Europa și Statele Unite, însă produsele companiei ajung în întreaga lume prin înglobarea lor în linii tehnologice. Astfel, produsele fabricate de companie la Otopeni se regăsesc din Taiwan până în Alaska.

Toți noii angajați din cadrul companiei beneficiază de instruire, deoarece Maceplast activează într-o zonă de nișă

Instruirea pentru o zonă de nișă

Având în vedere faptul că Macelast activează într-o zonă de nișă, este important ca toți angajații societății să beneficieze de o perioadă de instruire, indiferent de pregătirea profesională a acestora. Aceste programe de instruire sunt realizate de specialiști din cadrul companiei, ei participând periodic, la rândul lor, la sesiuni de dezvoltare profesională, pentru a fi la curent cu ultimele evoluții din domeniu.

De asemenea, Maceplast România participă la numeroase târguri și expoziții de profil din țară și din străinătate atât ca vizitator, cât și ca expozant, ultimul astfel de eveniment la care a participat compania în calitate de expozant fiind TIB 2016.

„Prezența ca și expozant în cadrul târgurilor naționale scade ca și interes în strategia de marketing, datorită faptului că personalul tehnic se orientează din ce în ce mai mult către  evenimentele expoziționale de anvergură mai mare, cum ar fi târgurile de profil din Germania, unde avem o mai mare deschidere”, a completat directorul general al companiei.

Creșterea productivității prin investiții

Unul dintre principalele avantaje competitive ale Maceplast România este reprezentat de investițiile în echipamente noi, având ca obiectiv creșterea producției, precum și a productivității. Ca urmare, cele mai recente investiții au vizat achiziționarea unor noi utilaje, conducerea companiei având în plan continuarea investițiilor în acest sector.

Totodată, Maceplast România dorește să extindă spațiul de producție, însă obligativitatea obținerii a numeroase avize, din cauza zonei în care este amplasată fabrica, face ca acest deziderat să fie amânat deocamdată.

Maceplast România este lider în domeniul său de activitate datorită investițiilor în utilaje de ultimă generație și a suportului tehnic și tehnologic

„Continua investiție în utilaje de ultimă generație, cât și suportul tehnic și tehnologic, au făcut ca Maceplast să devină lider în domeniul său, și aici ne referim nu doar la România, ci la întreaga regiune. Maceplast deține o capacitate ce rivalizează cu cei mai mari producători la nivel European”, ne-a mai declarat Radu Zuz, directorul general al Maceplast România, referitor la atuurile care îi diferențiază de alte companii cu același domeniu de activitate.

De asemenea, din punct de vedere financiar, în 2016 compania și-a atins toate țintele propuse, în ciuda volatilității mari din piața forței de muncă, ceea ce a afectat și producția și productivitatea. Pentru anul în curs, Maceplast România preconizează o creștere mai accelerată, bazându-se, în special, pe noile investiții efectuate, investiții ce facilitează creșterea productivității.

 

 

Citiți și despre:

  • Transilana, 81 de ani de activitate neîntreruptăTransilana, 81 de ani de activitate neîntreruptă Producătorul român de fire tip lână pieptănată are în plan investiții de peste 3 milioane de lei. Transilana a fost înființată în urmă cu 81 de ani, în 1936, purtând numele de Corona. În prezent, compania […]
  • Utilnavorep, calitate bazată pe experiențăUtilnavorep, calitate bazată pe experiență Principiile de bază și certificările obținute au dus la recunoașterea companiei pe plan național și internațional. Privatizarea din anul 1992 a secției de reparații utilaje de construcții, auto greu și […]
  • Morandi, produse tradiționale româneștiMorandi, produse tradiționale românești Compania îmbină valorile autentice ale satului vasluian cu exigențele standardelor europene. Compania Morandi a fost înființată în anul 1993 de familia Moraru, având ca obiect de activitate inițial morăritul. […]
  • AdePlast, gamă completă de materiale de construcţii AdePlast, gamă completă de materiale de construcţii Afacerea se dezvoltă în trei direcții: termosisteme, vopsele cu adezivi și mortare. AdePlast este una dintre companiile cunoscute de români și nu numai ca oferind produse de calitate, la prețuri corecte. […]
  • Prodalcom, băuturi alcoolice pentru toate gusturileProdalcom, băuturi alcoolice pentru toate gusturile Compania vrea să readucă în atenția consumatorilor votca Ștefan cel Mare. Compania Prodalcom este cunoscută pentru comercializarea pe piața din România a numeroase băuturi alcoolice cunoscute, precum votca […]