Stiri: Retail

Magazinele au vândut instrumente de scris de 17 milioane lei, prin campaniile Back to School

11.11.2015

În perioada Back to School 2015, piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere de 19% în valoare faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior în magazinele de tip hypermarket şi cash & carry, totalizând suma de aproximativ 17 milioane de lei, conform studiului GfK Consumer Choices privind piaţa de instrumente de scris.

„Lunile premergătoare începerii şcolii reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, având în vedere că în ultimii ani a reprezentat peste 40% din totalul vânzărilor înregistrate într-un an calendaristic”, a declarat Ileana Tîlvan, Head of Digital Consumer Choices GfK România.

Din punct de vedere al structurii pieței, în perioada iulie – septembrie, se remarcă o creștere ușoară pentru instrumentele de colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate) ce cumulează 24% din piață.

Acestea sunt urmate ca importanță de instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere și finelinere) care domină piața cu o pondere de peste 60%. Celelalte două categorii, instrumentele de corectat și cele de subliniat, au ramas relativ stabile, cu ponderi sub 10%.

În plus, se remarcă creșterea pieței de rollere care se dezvoltă spectaculos, afectând vânzările din segmentul de pixuri clasice. Acestea din urmă reușesc totuși să își mențină o poziție bună în piață, cu un portofoliu diversificat și cu o ofertă variată de împachetări.

Creioanele de colorat rămân dominante în cadrul categoriei din care fac parte, atât din punct de vedere al volumului, cât și valoric. Alte categorii care au înregistrat creșteri notabile au fost: markerele pentru tablă albă, markerele permanente, dar și inkeaterele din segmentul instrumentelor de corectat.

Producătorii de instrumente de scris împreună cu jucătorii din retail-ul modern au desfășurat intense activități promoționale în vederea impulsionării vânzărilor de rechizite în perioada premergătoare și cea de început a anului școlar.