Magazinele au vândut instrumente de scris de 17 milioane lei, prin campaniile Back to School

11.11.2015

În perioada Back to School 2015, piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere de 19% în valoare faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior în magazinele de tip hypermarket şi cash & carry, totalizând suma de aproximativ 17 milioane de lei, conform studiului GfK Consumer Choices privind piaţa de instrumente de scris.

„Lunile premergătoare începerii şcolii reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, având în vedere că în ultimii ani a reprezentat peste 40% din totalul vânzărilor înregistrate într-un an calendaristic”, a declarat Ileana Tîlvan, Head of Digital Consumer Choices GfK România.

Din punct de vedere al structurii pieței, în perioada iulie – septembrie, se remarcă o creștere ușoară pentru instrumentele de colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate) ce cumulează 24% din piață.

Acestea sunt urmate ca importanță de instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere și finelinere) care domină piața cu o pondere de peste 60%. Celelalte două categorii, instrumentele de corectat și cele de subliniat, au ramas relativ stabile, cu ponderi sub 10%.

În plus, se remarcă creșterea pieței de rollere care se dezvoltă spectaculos, afectând vânzările din segmentul de pixuri clasice. Acestea din urmă reușesc totuși să își mențină o poziție bună în piață, cu un portofoliu diversificat și cu o ofertă variată de împachetări.

Creioanele de colorat rămân dominante în cadrul categoriei din care fac parte, atât din punct de vedere al volumului, cât și valoric. Alte categorii care au înregistrat creșteri notabile au fost: markerele pentru tablă albă, markerele permanente, dar și inkeaterele din segmentul instrumentelor de corectat.

Producătorii de instrumente de scris împreună cu jucătorii din retail-ul modern au desfășurat intense activități promoționale în vederea impulsionării vânzărilor de rechizite în perioada premergătoare și cea de început a anului școlar.

 

Citiți și despre:

  • Piaţa instrumentelor de scris – 33 milioane lei, în 2014Piaţa instrumentelor de scris – 33 milioane lei, în 2014 În 2014, piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere în volum de 8% faţă de anul anterior, în magazinele de tip hypermarket şi cash & carry. În ceea ce priveşte valoarea vânzărilor în aceste […]
  • Cât de des merg românii la cumpărături?Cât de des merg românii la cumpărături? Anul trecut, consumul casnic în România a fost în creştere. Astfel, studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată un avans în valoare cu 2% a coșului de cumpărături pentru produsele FMCG, faţă de […]
  • Decathlon prelungește Trocathlon până pe 14 aprilieDecathlon prelungește Trocathlon până pe 14 aprilie Decathlon a anunțat prelungirea ediției de primăvară a Trocathlon, târgul de articole sportive folosite, până pe 14 aprilie, în toate magazinele sale din București și din țară. Lansat pe 12 martie, acest târg […]
  • Care au fost domeniile în dezvoltare în 2014?Care au fost domeniile în dezvoltare în 2014? Sectoare de interes pentru investițiile din acest an. Dacă ultima lună a anului a adus cele mai mari vânzări din tot anul centrelor comerciale din toată România, pe parcursul anului și alte domenii au […]
  • Retailul tradiţional din România creşte peste media europeanăRetailul tradiţional din România creşte peste media europeană În România, retailul tradițional are o rată de creștere peste media europeană, conform unui studiu GfK. Astfel, puterea medie de cumpărare pe cap de locuitor în 2014 la nivelul țărilor membre UE analizate a […]