Manoil Trans, de 10 ani în Topul Distribuitorilor din Dâmbovița

01.03.2017

Investițiile viitoare ale companiei au în plan mărirea capacității de transport și deschiderea unui nou depozit. Înființată în anul 1994 ca un mic depozit en-gros de băuturi alcoolice, non-alcoolice, bere, vin, răcoritoare, dulciuri și țigări, Manoil Trans a debutat ulterior într-un nou domeniu de  activitate, începând să furnizeze aceste produse unor clienți mai importanți, direct la punctele lor de desfacere.

„Practic așa am început să implementăm ideea de distribuție, încercând totodată să venim cu un serviciu suplimentar față de concurența de pe piață la acel moment”, declară Florin Lopătaru, directorul general al Manoil Trans.

Evoluția companiei

Anul 1995 a fost unul foarte important pentru activitatea de distribuție desfășurată de Manoil Trans, deoarece a fost anul în care compania a încheiat primul contract de distribuție cu COCA-COLA. Tot din acest moment, compania a început să învețe și să facă, efectiv, distribuție.

În 1999, Manoil Trans a semnat contractul de distribuție cu URSUS BREWERIES, acest moment fiind unul de cotitură pentru companie și marcând începutul unei dezvoltări continue și susținute. De asemenea, anul următor, compania a semnat un nou contract de distribuție, cu Romaqua Group.

Portofoliul de parteneri al Manoil Trans cuprinde companii importante din piață: URSUS BREWERIES, Romaqua Group, Tymbark Maspex Romania, GRANDDIS, COTNARI, VALVIS HOLDING DISTRIBUTION, BOROMIR IND.

În prezent, Manoil Trans este distribuitor pentru importante companii din domeniul FMCG, primelor contracte de distribuție încheiate adăugându-se astăzi Tymbark Maspex Romania, GRANDDIS, COTNARI, VALVIS HOLDING DISTRIBUTION, BOROMIR IND.

Astfel, portofoliul Manoil Trans cuprinde produse indispensabile într-un magazin, butic sau restaurant, precum  bere, apă minerală, suc, băuturi spirtoase, vin, cafea și dulciuri.

Instrumente importante în desfășurarea activității

Aria de desfășurare a activității Manoil Trans este una locală, compania axându-se, în principal, pe distribuția în județul Dâmbovița. Totodată, compania este activă și în județele limitrofe, unde se află o parte din clienții Manoil Trans.

Pentru acoperirea întregului teritoriu unde compania este prezentă și pentru o desfășurare eficientă a activității, Manoil Trans beneficiază de o serie de instrumente foarte importante, precum flota auto – formată din 54 de autovehicule, autoturisme pentru agenții de vânzări și autoutilitare pentru transport marfă de diferite tonaje – și de patru depozite, unul de 1.000 mp, două de 500 mp, unul de 300 mp.

Parcul auto al companiei este format din 30 de autoturisme pentru agenții de vânzări, 9 autoutilitare de 3,5 t,  3 de 5,2t, 6 de 6,5t, una de 7,5t, 3 de 16t și 2 de 18t.

De asemenea, echipa de angajați este un alt factor important. Cei 130 de angajați sunt împărțiți în următoarele departamente: 34 de reprezentanți vânzări – agenți, merchandiser, supervizor – 24 de șoferi, 47 de muncitori manipulanți, restul fiind parte a personalului din administrație.

Manoil Trans oferă, periodic, cursuri de instruire și pregătire profesională angajaților din departamentul de vânzări.

„Specific faptul că ne bucurăm de susținerea și implicarea directă și constantă din partea furnizorilor noștri, astfel că, pe lângă produse, venim cu un know-how astfel încât să maximizăm profitul pe lanțul producător-distribuitor-detailist”, adaugă directorul general al Manoil Trans.

Dezvoltarea comerțului modern, o problemă

Distribuitorii români se confruntă cu multe probleme, iar principala susținere a acestora ar trebui să vină din partea instituțiilor statului.

Una dintre cele mai importante probleme cu care distribuitorii se confruntă este comerțul modern. Dezvoltarea supermarketurilor și hipermarketurilor este în detrimentul comerțului tradițional , magazinelor de cartier și de proximitate – principalii clienți ai distribuitorilor – fiindu-le din ce în ce mai greu să supraviețuiască.

Principalele probleme cu care se confruntă distribuitorii români sunt comerțul modern, lipsa forței de muncă calificate și scăderea puterii de cumpărare.

De asemenea, lipsa forței de muncă calificate și responsabile este o altă problemă a distribuitorilor români. Închiderile de  întreprinderi și uzine au avut și ele o influență negativă asupra activității companiilor de distribuție, deoarece, odată cu creșterea șomajului, puterea de cumpărare a scăzut.

„Pentru problemele cu care ne confruntăm, avem speranța că legislativul se va implica prin a reglementa activitatea multinaționalelor vis-a-vis de producători și comercianți. Avem așteptări legate de investiții în infrastructură și anume, autostrăzi și șosele și, implicit, în întreprinderi generatoare de locuri de muncă”, susține Florin Lopătaru, directorul general al Manoil Trans.

10 ani în Topul Firmelor Dâmbovița

Totuși, Manoil Trans are un mare avantaj competitiv față de companiile concurente, acela că portofoliul său cuprinde produse cu cotă ridicată de piață, adică produse care nu pot lipsi din nici un magazin, butic sau restaurant.

„Orice client este vizitat de câte două ori pe săptămână de doi agenți de vânzări, de un supervizor, de un merchandiser, de reprezentanții producătorilor, practic suntem într-un contact zilnic cu clienții noștri, fiind foarte atenți la doleanțele lor, iar acest lucru este un punct forte al activității noastre”, completează directorul general Manoil Trans.

Datorită acestor avantaje, compania a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 70 de milioane de lei, estimările pentru anul în curs fiind de creștere a rezultatelor financiare cu 5%.

În ceea ce privește cele mai recente investiții, acestea au vizat, în principal, parcul auto, Manoil Trans achiziționând mașini noi pentru angajații din departamentul de vânzări, precum și trei mașini de marfă.

Investițiile efectuate de Manoil Trans vizează, în principal, parcul auto, instruirea angajaților și imaginea firmei

Compania investește permanent în pregătirea angajaților, în parcul auto, precum și în imaginea firmei, pentru a fi unul dintre cei mai doriți distribuitori din piață. De aceea, planurile de viitor ale firmei vizează noi investiții, conform declarației directorului general: „Pentru viitor avem planificat să investim în flota auto, pentru a mări capacitatea de transport și mai intenționăm să facem o investiție majoră, într-un depozit modern, nou, de 4.000 mp suprafață utilă”.

Toate aceste eforturi depuse de companie – investițiile, obținerea unor rezultate financiare deosebite, avantajele competitive – au asigurat succesul Manoil Trans, care, de 10 ani, se află în Topul Firmelor de profil din Dâmbovița și în topul distribuitorilor organizat anual de fiecare partener al companiei.

 

 

Citiți și despre:

  • Simba Invest. Un partener de încredere! Distribuție de calitate pe plan național.Simba Invest. Un partener de încredere! Distribuție de calitate pe plan național. Compania are în plan deschiderea a trei HUB-uri în zone strategice. Simba Invest a debutat în domeniul distribuției în anul 1996, cu o echipă formată din 5 angajați și o flotă de doar 3 autoturisme, inițial […]
  • Univer – condimente sănătoase pentru toate gusturileUniver – condimente sănătoase pentru toate gusturile Care sunt produsele care cresc vânzările pe plan local? Cu 15 ani de experiență pe piața din România, compania Univer este sucursala locală a Univer Product ZRT din Ungaria, societate care a împlinit nu mai […]
  • AFI Total Distribution, profesionalism în afaceriAFI Total Distribution, profesionalism în afaceri Compania se mândreşte cu tot ceea ce a construit, în cei cinci ani de prezenţă pe piaţa locală. AFI Total Distribution este deţinătoarea locului  întâi în Top Profit în România pe anul 2015, activând în […]
  • Slik Impex, distribuție regionalăSlik Impex, distribuție regională Compania a implementat un program operațional pentru informatizarea activității. Înființată la începutul anilor 90, compania Slik Impex a debutat greoi din cauza perioadei extrem de tulbure pentru inițiativa […]
  • Saff Trading investește în modernizarea producțieiSaff Trading investește în modernizarea producției Conducerea companiei estimează o creștere de 7-8% a cifrei de afaceri pentru 2016. Saff Trading a debutat pe piață în decembrie 1994, având ca principal obiect de activitate comerțul. Dacă în primii ani de […]