Marile oraşe vor atrage spaţii de retail de 500.000 mp, până în 2020

21.09.2017

Stocul spaţiilor moderne de retail din cele mai mari 23 de oraşe ale ţării, cu o populaţie de peste 90.000 de locuitori fiecare, va avansa în următorii trei ani cu aproximativ 500.000 de metri pătraţi. Activitatea de dezvoltare cea mai pronunţată este concentrată în Bucureşti şi oraşele din centrul şi vestul ţării, precum Braşov, Sibiu, Târgu Mureş şi Timişoara, potrivit unei analize Cushman & Wakefield Echinox.

„În condiţiile în care o parte dintre aceste oraşe sunt deja acoperite de spaţii de retail modern, raportat la puterea de cumpărare actuală, dezvoltări noi sunt anunţate doar în 12 dintre oraşele analizate, mare parte dintre acestea având o densitate a spaţiilor comerciale moderne per cap de locuitor sub media marilor oraşe”, se arată în raportul citat.

La ora actuală, cele 23 de oraşe deţin un stoc de retail de aproape 3,4 milioane de metri pătraţi, la o populaţie de 6,3 milioane de locuitori, corespunzând unei densităţi medii de 534 de metri pătraţi/ 1.000 de locuitori. Împreună cu noile proiecte anunţate, densitatea medie va creşte cu 15%, până la 614 metri pătraţi/ 1.000 de locuitori.

Oraşele cu cel mai ridicat nivel al spaţiilor de retail planificate sunt:

  • Bucureşti (122.000 mp)
  • Timişoara (78.000 mp)
  • Braşov (58.000 mp)
  • Sibiu (53.000 mp)
  • Târgu Mureş (50.000 mp).

În ceea ce priveşte cea mai mare creştere procentuală şi a densităţii, pe primele locuri se situează Râmnicu Vâlcea (187%), Satu Mare (87%), Sibiu (67%), Târgu Mureş (58%) şi Braşov (43%).

„Marile oraşe, în special centrele universitare, care atrag investiţii şi locuitori din alte zone ale ţării, continuă să fie o prioritate pentru marii dezvoltatori de spaţii de retail, care caută de cele mai multe ori să vină cu proiecte complementare ca zone şi ca mix de magazine şi servicii. Piaţa este dinamică, majoritatea retailerilor înregistrează creşteri ale vânzărilor de două cifre, iar vârfurile de consum sunt vizibile cel mai adesea în marile oraşe”, a spus Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency.

 

 

 

Citiți și despre: