Maxoll, soluții de calitate pentru ambalare

01.10.2016

Compania pune accent pe protecția mediului prin reciclarea și refolosirea materialelor uzate. Înființată în anul 1995, Maxoll avea ca domeniu inițial comercializarea benzilor adezive, a foliei stretch și a benzilor polipropilenice, activitate desfășurată într-o locație închiriată.

În anul 2001, compania a început producția de benzi imprimate și folii stretch manuale, fapt ce a condus către obiectul de activitate pe care Maxoll îl are astăzi – producerea și comercializarea materialelor și mașinilor de ambalat din domeniul ambalării colective industriale.

„Misiunea noastră este să oferim tehnică, tehnologie și consumabile, din care să rezulte o ambalare eficientă de maximă siguranță și protecție pentru produse, la un nivel de consum cât mai scăzut al acestor materiale, acționând concomitent la retragerea, refolosirea și reciclarea celor uzate de pe piață, protejând în acest fel mediul înconjurător”, declară Kis-Német Zoltán, manager general Maxoll.

Portofoliul de produse

În prezent, produsele pe care compania le produce și comercializează sunt: mașini-linii automate de ambalat cu folie stretch, linii de ambalare cu folie termocontractibilă, mașini semiautomate și automate de legat cu banda PP, utilaje, folie stretch, folie stretch pretensionată, folie termocontractibilă P.E., polyolefină, benzi P.P. de legat pentru uz manual și automat, benzi PET de legat pentru uz manual și automat, benzi metalice, benzi autoadezive personalizate, biadezive. Maxoll este importatorul și distribuitorul nr 1. autorizat a produselor TESA în România.

„Lucrăm cu producători de mașini lideri pe piața mondială din punctul de vedere al calității, la fel și la materia primă, aprovizionându-ne numai din surse sigure”, menționează Kis-Német Zoltán.

Cele mai bine vândute produse din portofoliul Maxoll sunt folia stretch și folia LLDPE termocontractibilă

Din portofoliul companiei, cele mai bine vândute produse sunt foliile stretch și folia LLDPE termocontractibilă, fiecare gamă reprezentând 24% din cifra de afaceri. Acestea sunt urmate de folia stretch pretensionată, reprezentând 15% din cifra de afaceri, precum și de mașini-linii de ambalat și de banda imprimată personalizată, fiecare reprezentând câte 10% din cifra de afaceri.

Astfel, cu toate că cel mai mare volum din producție este reprezentat de gama de produse de larg consum, compania pune accentul pe producerea și comercializarea de produse speciale, precum foliile pretensionate, benzile adezive și benzile dubluadezive speciale.

Cu sediul central în Odorheiu Secuiesc și reprezentanțe în București, Brașov, Sibiu, Arad, Constanța, Brăila, Cluj Napoca și Piatra Neamț, aria de distribuție a Maxoll acoperă aproape întreg teritoriul țării, iar unele grupe de produse sunt distribuite și în afara țării. Deși valoarea exportului nu este una mare, compania intenționează să dezvolte cantitatea vândută în străinătate.

Bazându-se pe valori precum corectitudine, calitate superioară, livrare la termen, avantaj cost de ambalare pe termen lung, punând accent pe protecția mediului prin promovarea produselor corespunzătoare și ajutând clientul să folosească doar cantitatea strict necesară, compania intenționează să își mărească cota de piață atât pe plan intern, cât și la export.

Angajații – o resursă importantă

Compania are în plan mărirea echipei de angajați, vizând domeniile de vânzări și producție

Angajații companiei reprezintă una dintre resursele cele mai importante, deoarece, prin intermediul muncii pe care aceștia o desfășoară, Maxoll poate asigura o calitate superioară pentru gama atât de variată de produse pe care o comercializează. În plus, echipa – care în prezent este formată din 85 de persoane – urmează a fi mărită, conducerea companiei intenționând să facă noi angajări în departamentele de vânzări și producție.

Dezvoltarea companiei

Odată cu debutul într-o nouă arie de business – cea de productivitate – Maxoll a început și un amplu proces de dezvoltare determinat de creșterea solicitărilor și, implicit, a cantității vândute.

Astfel, în anul 2002 compania a construit prima hală împreună cu clădirea de birouri. În perioada 2001-2010, Maxoll a investit în achiziționarea utilajelor de imprimat flexografic – producție banda adezivă imprimată – și încă trei utilaje de derulat folie stretch – producție folie stretch manuală.

Începând cu anul 2001, Maxoll a început un amplu proiect de dezvoltare care continuă și în prezent

Producția de folie termocontractibilă a început în anul 2006, prin cumpărarea primului extruder. Până în anul 2012, Maxoll a mai cumpărat încă trei extrudere, mărind astfel capacitatea și cantitatea vândută.

„În urma acestor investiții trebuia să construim a doua hală de producție și să o extindem pe cea existentă, am investit în utilaje precum mașini de confecționat saci, mașini de tăiat tuburi de carton, mașini de perforat, compresoare, transformator de curent și presă pentru deșeuri, toate acestea ajutându-ne la eficientizarea și optimizarea producției și a cheltuielilor aferente producției. În 2010 am beneficiat de un proiect de minimis, achiziționând o mașină de regranulat deșeuri PE. În acest sens, cumpărăm materialele de ambalat folosite de pe piață, regranulăm și introducem în sistemul de producție, protejând mediul și reducând costurile ambalării”, susține managerul general al companiei.

Continuă procesul de investiții

Cele mai recente investiții au vizat achiziționarea unor tehnologii de derulare a foliei stretch folosită în producerea foliei pretensionate și care permite o reducere considerabilă a cantității de folie necesară ambalării paleților.

În ceea ce privește tehnologia de producere a foliei preîntinse, aceasta nu este una nouă, însă mașinile achiziționate de Maxoll sunt la cele mai înalte standarde, folosind tehnologii noi, care permit atingerea unei calități superioare.

De asemenea, pentru viitor, compania are în plan continuarea acestor investiții și mărirea capacității de producție.

„Pentru a mări capacitatea de producție, am dori să cumpărăm încă un utilaj de derulat folie stretch pretensionată, încă un utilaj de imprimare flexografică, încă un transformator de curent și avem nevoie de o hală nouă unde putem să ne instalăm mașinile”, completează managerul general Maxoll.

În plus, cum anul 2016 este unul foarte bun din punct de vedere economic, în ceea ce privește cifra de afaceri compania preconizează o creștere însemnată față de anul trecut, estimând la 55 de milioane de lei, în comparație cu 48 de milioane de lei – cifra de afaceri înregistrată în 2015.

 

 

Citiți și despre: