Mediul urban, campion la vânzările online

29.10.2013

Cumpărăturile din mediul online sunt atractive pentru populația urbană a României. Circa 86,2 la sută dintre utilizatorii de internet din mediul urban au efectuat cumpărături în mediul virtual, conform unui studiu efectuat de către Mednet Marketing Research Center.

Dintre cumpărătorii menționați 80,6% au achiziționat produse numai din magazinele online din România, 1,2% au comandat exclusiv din magazinele din străinătate, iar 18,2% dintre internauți au făcut cumpărături atât din magazinele online din țară, cât și din străinătate, potrivit unui comunicat de presă.

Printre produsele preferate de către cumpărătorii români din mediul online se numără gadgeturile și mărfurile IT, mai exact circa 44,3 la sută. Acestea sunt urmate de produsele electronice (41,5%), articolele vestimentare (35,4%) și cărțile, CD-urile / DVD –urile (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul / articolele și decorațiunile pentru casă, produsele alimentare, băuturile alcoolice sunt printre cele mai puțin populare cumpărături online.

Deși achizițiile prin intermediul mediului online au ca avantaj plata în mod direct fără numerar, în mod contrar în România cea mai utilizată metodă de plată pentru produsele comandate online este cea în numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit / credit optează 25,1% dintre cumpărătorii online intervievați, în timp ce 3,3% utilizează PayPal.

Studiul desfășurat de Mednet Marketing Research Center a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 17 – 24 septembrie 2013. Au fost intervievate 710 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 ani. Studiul are o marjă de eroare de plus/minus 3,68 la sută.

Citiți și despre:

  • Bugetul alocat pentru cadourile de Moș Nicolae – 294 leiBugetul alocat pentru cadourile de Moș Nicolae – 294 lei Bugetul alocat achiziționării de cadouri pe care le va aduce Moș Nicolae, în această seară, este, la nivel declarativ, de 294 lei, nivel fiind similar cu cel de anul trecut (290 lei), în timp ce aproape 50% […]
  • Cum arată viitorul magazinelorCum arată viitorul magazinelor Care sunt cele mai noi trenduri globale în retail. Retailul s-a reinventat continuu în ultimii ani. Dacă până nu acum foarte mult timp domeniul era acaparat de magazinele clasice, în prezent o vizită într-un […]
  • Cât de des fac românii cumpăraturi online şi ce produse comandă aceştiaCât de des fac românii cumpăraturi online şi ce produse comandă aceştia Cei mai mulți dintre români efectuează cumpărături online o dată la 3 luni, electronicele și electrocasnicele fiind în topul produselor achiziționate online, potrivit unui studiul realizat de Exact Cercetare […]
  • Ce cumpără românii pe Internet?Ce cumpără românii pe Internet? Supermarket-urile și mall-urile se mută online. Un lucru este cert: trăim în secolul vitezei și odată cu asta vine și lipsa de timp. De acest lucru și-au dat seama și antreprenorii sau companiile care au […]
  • Blue Air a încheiat un parteneriat cu PayPalBlue Air a încheiat un parteneriat cu PayPal PayPal, lider internațional în domeniul plăților online, anunță încheierea unui parteneriat cu Blue Air. Datorită acestui parteneriat, călătorii Blue Air pot acum rezerva și plăti online zborurile lor […]