METRO Cash & Carry România susține producătorii locali

30.08.2013

METRO Cash & Carry România, despre viitorul retailului: “Susținerea producției locale, prin oferte multiple ale producătorilor autohtoni; dezvoltarea și implicarea în susținerea comercianților tradiționali, prin magazinele de proximitate; abordarea sistemelor de vânzare multichannel integrate.”

METRO Cash & Carry International este principalul jucător de pe piața cash & carry internațională. Compania a deschis primul său magazin în România în luna octombrie a anului 1996, acesta reprezentând și momentul când compania a introdus pe piața locală sistemul de vânzare cash & carry, cea mai modernă formă de comerț angro, cu plata la ridicarea mărfii. Astăzi, reţeaua METRO Cash & Carry România numără 32 de magazine deschise în 24 de oraşe ale țării, astfel: cinci centre în Bucureşti, câte două în Braşov, Constanţa, Timişoara şi Piteşti şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Brăila, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda.

“Strategia de dezvoltare a companiei METRO România se axează în special pe continuarea unor programe importante pentru noi, cu focus atât pe clienții noștri, cât și pe producătorii autohtoni, iar La Doi Pași, De-ale noastre, METRO Magazin Online sunt câteva dintre exemple; dorința noastră se canalizează pe a fi performanți, profesioniști în ceea ce inițiem și aplicăm, astfel încât, în final, clienții noștri să fie cei satisfăcuți și cei care să aprecieze rezultatele acestor inițiative”, ne-a declarat Dusan Wilms, Directorul General al rețelei METRO Cash & Carry România.

Istoria “La Doi Pași” și “De-ale noastre”

Luna martie a anului trecut a reprezentat momentul în care METRO Cash & Carry România a lansat programul “La Doi Paşi”, un concept de franciză menit să susţină micii comercianţi independenţi din comerţul tradiţional. “La Doi Paşi” oferă revânzătorilor şansa de a face parte dintr-o reţea naţională, la libera lor alegere, pentru a beneficia de numeroase avantaje care să-i ajute în creşterea competitivităţii lor pe piaţă. De exemplu, METRO Cash & Carry România oferă cursuri de instruire, consultanţă privind alcătuirea sortimentaţiei şi monitorizare profesională a preţurilor, adaptată la sectorul respectiv. Clienţii beneficiază, de asemenea, şi de asistenţă pentru marketing. Spre deosebire de modelele obişnuite de franciză, programul “La Doi Pași” permite proprietarilor de magazine să-şi păstreze independenţa financiară şi operaţională, pe durata întregii colaborări.

„Serviciile pe care le oferim cu ajutorul francizei La Doi Paşi sunt rezultatul consultării frecvente cu clienţii noştri profesionişti, La Doi Paşi fiind urmarea firească a programului de consultanţă conceput pentru comerţul tradiţional, ‹‹Trader Support & Partnership››, lansat în 2008. Prin acest program, peste 2.000 de clienţi revânzători şi-au remodelat magazinele şi şi-au optimizat activitatea” explică, la  lansarea rețelei “La Doi Pași”, Adina Tîmplaru, Șef Departament Comunicare de Corporație METRO Cash & Carry România. La începutul lunii august, rețeaua La Doi Pași număra peste 620 de magazine deschise, dintr-un total de peste 700 contracte încheiate.

Pe de altă parte, “programul de susținere a producătorilor locali, cunoscut sub denumirea De-ale noastre, a fost lansat în 2012, prin adresarea unor agricultori din zona Poiana Mare, incluşi în rețeaua de furnizori METRO România pentru patru tipuri de legume: roşii, ardei gras/ capia/ gogoşar, castraveţi şi vinete. Incepând cu anul 2013, programul a fost dezvoltat în alte șase județe – Dâmboviţa, Ialomiţa, Vâlcea, Ilfov, Giurgiu şi Argeş –, în afară de Poiana Mare, jud. Dolj. Totodată, programul extinde și sortimentul, de la patru tipuri de legume, la 35 de tipuri de legume și fructe”, ne-a declarat Dusan Wilms, Directorul General al rețelei METRO Cash & Carry România.

De la țărani, pe  rafturile magazinelor

Cum a pornit totul? Pe de o parte, compania a sesizat o creștere semnificativă a cererii de produse românești din partea clienților. De cealaltă parte, producătorii locali nu aveau cui să vândă legumele și fructele produse, aceștia neavând pregătire tehnică pentru a realiza o agricultură sustenabilă și profitabilă în același timp. Programul De-ale noastre a venit ca un răspuns atât la cererea clienților METRO și a consumatorilor lor, cât și la nevoile producătorilor locali. Astfel, acestora le sunt oferite servicii de consultanță și suport pe tot parcursul procesului de producție pentru a face o agricultură sustenabilă și profitabilă pe termen mediu și lung, dar și comercializarea în magazinele METRO Cash & Carry România. Un aspect foarte important de menționat este că producătorii locali incluși în programul De-ale noastre au acces direct la informații de specialitate și beneficiază permanent de consultanță din partea inginerului agronom, Consultant METRO România. În al doilea rând, li s-a oferit oportunitatea de a face agricultură în mod sustenabil și de a-și valorifica produsele prin rețeaua  de magazine METRO România.

Date fiind rezultatele favorabile, programul și-a extins zona geografică anul acesta, astfel că, pe lângă regiunea Poiana Mare, în program au mai aderat, până în acest moment, producători din alte șase judeţe: Dâmboviţa, Ialomița, Valcea, Ilfov, Giurgiu și Arges, care vor livra legumele și produsele astfel încât ele să ajungă pe rafturile magazinelor rețelei. Mai mult, programul extinde sortimentul, de la patru tipuri de legume, la 35 de tipuri de legume și fructe. Oferta de fructe De-ale noastre include, în 2013, pepene galben și verde de Dăbuleni.

Clienții ar mai trebui să știe faptul că toți producătorii sunt selectați în baza unor criterii prestabilite, precum suprafața disponibilă pentru plantarea legumelor (sol pe câmp versus solarii), calitatea solului, sursa de apă, posibilitatea de a asigura legume pentru o perioadă cât mai îndelungată.

Zonele de interes pentru clienți

Oferta METRO Cash & Carry România se adresează clienților persoane juridice: clienți revânzători, clienți din domeniul ospitalier – Horeca și clienți profesioniști care oferă servicii, din zona de birouri, companii și instituții, printr-o oferta de peste 19.000 de produse puse la dispozitia acestora. Ce caută aceștia pe rafturile rețelei? “Clienții revânzători se axează, în special, pe produse de bază, legume și fructe, carne și lactate, produse cosmetice etc., dar și produse electrice și electronice, precum vitrine frigorifice, case de marcat și cântare electronice. Pentru clienții din domeniul ospitalier, principala atracție o reprezintă produsele din zona fresh și ultra-fresh: legume și fructe, carne/ pește/ mezeluri, lactate, etc., oferta de vinuri și oferta de mobilier, veselă, utilaje de bucătărie și textile, precum și segmentul hainelor de lucru. Clienții din birouri, companii și instituții pot alege dintr-o ofertă cuprinzătoare de produse de birotică, mobilier pentru birouri, echipament electronic, produse de curățenie și produse alimentare și de protocol”, ne-a explicat Dusan Wilms, Directorul General al rețelei METRO Cash & Carry România.

Direcții pentru viitor

“Pentru viitor, vizăm dezvoltarea pe termen lung și oferirea unor servicii complexe și valoare adăugată clienților noștri prin extinderea și consolidarea proiectelor importante din strategia METRO Cash & Carry Romania. Printre aceste proiecte se numără programul La Doi Pași – privind susținerea comerțului tradițional, programul De-ale noastre – de susținere a producătorilor locali, platforma e-commerce METRO Magazin Online – fiind prima companie din piața de comerț care a dezvoltat această idee și, nu în ultimul rând, programul HoReCa Support & Partnership, platformă care oferă servicii clienților din domeniul ospitalier”, explică Dusan Wilms.

Pariu cu online-ul

METRO Cash & Carry România a lansat, la începutul anului 2012, o platformă online pe piața locală de comerț. “Platforma vizează clienții specializați în oferirea de servicii, în special pe cei din zona de birouri, cărora le pune la dispoziție o ofertă de produse care să răspundă nevoilor lor în activitatea zilnică. În lumea comerțului modern, clientului nu îi mai este suficient un singur canal de vânzare. De aceea, avem nevoie să îi oferim, pe lângă magazinul tradițional, și posibilitatea de a achiziționa online. Abordarea vânzărilor într-un sistem multichannel integrat este cheia succesului în anii următori”, ne-a declarat directorul general al rețelei METRO Cash & Carry România.

Magazinul Online se adresează persoanelor juridice, mai precis firme cu 1 – 60 de angajaţi, specializate pe oferirea de servicii. Pentru aceştia, există o ofertă de produse de Birotică şi papetărie, Mobilier birou, Electro-IT şi consumabile, Produse alimentare şi Protocol, Curăţenie şi mentenanţă, Produse sezoniere şi Pachete cadou necesare în activitatea zilnică a acestor companii.

“Platforma de comerț online a fost lansată ca proiect pilot în România, unic pentru METRO Cash & Carry, la nivel internațional. Datorită succesului înregistrat încă din primele luni de la lansarea platformei și receptivității din partea clienților noștri, proiectul s-a transformat în linie de business a METRO Cash & Carry România. Ca urmare a succesului proiectului pilot din România, METRO GROUP a decis folosirea acestuia drept model pentru alte ţări precum Olanda, Polonia şi Rusia”, a completat Dusan Wilms.

Până în prezent, magazinul are aproximativ 35.000 de clienți înregistrați. Printre cele mai cumpărate produse, se numără produsele consumabile de birotică, articolele de igienă şi curăţare uzuale în cadrul unui birou, echipamentele IT şi articolele de protocol. “Mai recent introduse, produsele din categoria Back to School s-au bucurat de o evoluție deosebită în ultima perioadă”, adaugă directorul general al rețelei METRO România.

Mărcile private, pilon al strategiei

Aro, Fine Food, HoReCa Select, H-Line, Rioba, Sigma sunt mărcile private ale companiei și reprezintă un pilon important al strategiei globale METRO Cash & Carry România și la nivel internațional. Tocmai din acest punct de vedere, pe viitor se vizează consolidarea segmentului Own Brand.

“Clienții profesionisti METRO România au fost receptivi în achiziția de produse marcă proprie, apreciind avantajele oferite de acestea, în special prețul mai bun față de alte produse similare”, explică directorul general METRO Cash & Carry România.

Direcții pentru viitorul retailului în România

Care sunt principalele direcții, la nivel național, în care va evolua retailul? În acest moment, există anumite tendințe vizibile la nivel național, care se vor consolida și în viitor: oferta de produse locale prin sprijinul oferit agricultorilor autohtoni, extinderea jucătorilor în comerț pe formatul magazinelor de proximitate; totodată, capătă un elan din ce în ce mai mare și migrarea rețelelor de retail către platforme online. Suntem mândri că ne-am dezvoltat cu succes privind toate aceste inițiative. Suntem pionieri pe piața locală în abordarea vânzărilor într-un sistem multichannel integrat (magazine offline + platforma online), dar și în inițierea “De-ale noastre”, având primul program complex de susținere a producătorilor locali. În ceea ce privește magazinele de proximitate, am dezvoltat reteaua La Doi Pași, sub forma unei francize, având, la începutul lunii august 2013, peste 620 magazine deschise”, declară Dusan Wilms.

Responsabilitate socială de corporație

Compania METRO Cash & Carry România s-a implicat activ și în susţinerea de proiecte socio-umanitare și culturale. “Credem în programele de responsabilitate socială și ne dorim ca ele să aibă un impact pozitiv asupra beneficiarilor vizați. Consecvența în susținerea și aplicarea unor acțiuni de gen, respectiv în programe asumate și în anii următori, reprezintă una dintre prioritățile noastre, fiind una dintre etapele implementării filosofiei de implicare activă în viața comunităților în care compania își desfașoară activitatea”, ne-a declarat Adina Tîmplaru,  Șef Departament Comunicare de Corporație METRO Cash & Carry România.

Printre cele mai recente acțiuni desfășurate de METRO România, pe linia responsabilității sociale de corporație, se numără susținerea acordată Crucii Roșii Române în lansarea celui dintâi punct de prim ajutor din satul izolat Titcov, județul Brăila, în cadrul proiectului Banca de Alimente, precum și în organizarea evenimentului „Nopți albe pentru zile negre”, unde a fost simulată o tabără de sinistrați ale calamităţilor naturale, în Parcul Lumea Copiilor. Compania METRO România a fost ani de-a rândul alături de, și susține în continuare, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu; totodată, activitățile de plantare din cadrul proiectului “Adoptă un Copac” (organizat de Asociația Viitor Plus), precum și Ziua Națională de Curățenie-Let’s Do It, România! (eveniment organizat de Asociația EcoAssist), la care au participat peste 300 de angajați METRO Cash & Carry România reprezintă câteva dintre acțiunile de gen la care compania a luat parte activ, precum și ca partener. Nu în ultimul rând, METRO România a lansat, în anul școlar 2011-2012, programul social METRO Kid, cu misiunea Investim în Educație!, privind sprijinirea elevilor proveniți din familii cu situație materială dificilă și care înregistrează rezultate bune la învățătură.

Mărcile proprii METRO Cash & Carry România

  • Horeca Select este marca proprie dedicată sectorului gastronomic ce oferă produse alimentare si nealimentare de top pentru uz profesional în bucătărie
  • Rioba este o gamă exclusivistă, dezvoltată pentru specialităti de cafea si cocktailuri şi destinată barurilor, cafenelelor, hotelurilor, companiilor şi birourilor, ce cuprinde toate produsele necesare – de la cafea, până la produsele necesare servirii
  • H-line este o soluţie profesională pentru sectorul hotelier şi gastronomic, ce pune accent, în mod special, pe segmentul produselor nealimentare, fiind evidenţiată prin următoarele produse: gamă diversificată de veselă, tacâmuri şi accesorii pentru servire; gamă completă de produse pentru baia hotelului; gama de lenjerii pentru camera de hotel, dar şi produsele cosmetice necesare în baia unui hotel
  • Aro este o gamă de produse de bază, cu cel mai mic nivel de preţ, adresată atât clienţilor revânzători, cât şi celor Horeca
  • Fine Food este o gamă de produse de calitate superioară, care se adresează comercianţilor independenţi din domeniul alimentar, precum şi unităţilor de servicii
  • Sigma este o soluţie exclusivă pentru produse de birou, deservind toate grupele de clienţi şi oferind asistenţă în organizarea şi conducerea afacerii

METRO Chef, Competiția Bucătarilor

“Competiția de artă culinară METRO Chef a fost lansată în anul 2011, ca inițiativă a companiei METRO România de a răsplăti excelența gastronomică a clienților săi din domeniul ospitalier.

Anul acesta, METRO Chef a trecut de la formatul inițial, care implica o etapă regională de calificare și marea finală, la un format adaptat pe specificuri gastronomice, care să permită extinderea ariei de clienți vizați de către competiție, precum și să răspundă unei nevoi tot mai presante în domeniul HoReCa: specializarea pe tipuri de bucătărie. În 2013, competiția METRO Chef este împărțită în cinci categorii: bucătărie de evenimente, bucătărie românească, bucătărie internaţională, bucătărie de catering / food solutions și bucătărie italienească.

METRO Chef s-a bucurat de o receptivitate mare din partea clienților noștri din segmentul ospitalier, înregistrând, până în acest moment, peste 120 de echipe, formate din câte doi bucătari, participante la concurs”, ne-a declarat Adina Tîmplaru, Șef Departament Comunicare de Corporație METRO Cash & Carry România.

Citiți și despre: