Ministrul Transporturilor a prezentat proiectul centurii feroviare a Bucureștiului

25.10.2016

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, împreună cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, CFR Infrastructură, CFR Călători și Metrorex, a prezentat ieri proiectul centurii feroviare a Municipiului București, secțiunea vestică: Gara de Nord — Domnești — Măgurele — Gara Progresu. Acest proiect aduce în România conceptul de tren ‘regio urban’, tren care operează pentru oraș și deservește atât locuitorii săi, cât și locuitorii localităților limitrofe.

Deplasarea s-a realizat cu trenul de la Gara Progresu, până la Gara de Nord, pe o porțiune de 30 de km de cale ferată. Opririle s-au efectuat în viitoarea stație Laser Măgurele PO, dar și în zona legăturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou — stația Preciziei.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape:

Etapa I: legătura feroviară București Nord — Domnești — Progresu (centura feroviară — vest) și București Nord — Băneasa — Pantelimon (centura feroviară — nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.

Etapa a II-a: conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ 5 mil. euro.

Etapa a III-a: legătura feroviară Progresu — Pantelimon — București Nord (centura feroviară est), precum și reabilitarea gărilor și a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

Prima etapă a proiectului va conține 16 stații (9 existente și 7 noi). Costul unui bilet pe ruta completă Gara de Nord — Gara Progresu va fi de 4,4 lei (preț întreg) și 2,2 lei (preț redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localități mari, 4 sectoare și 8 cartiere, iar în stații vor fi amenajate parcări tip Park & Ride.

„Acest proiect face parte dintr-o viziune mai amplă, menită să rezolve problemele de trafic ale Bucureștiului, cu ajutorul căii ferate și a metroului, exact cum este și legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Tot în acest context, se înscrie și lotul 2 al Magistralei 5 de metrou (Eroilor — Pantelimon) pe care dorim să o lansăm pentru licitare în următoarele zile, dar și Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare în următoarele săptămâni. După cum vedeți, este o combinație între proiecte mai mici care folosesc calea ferată și proiectele mari ale metroului, prin care încercăm să decongestionăm traficul din capitală”, a declarat ministrul Sorin Bușe.

 

 

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Porturile din Constanţa, închise din cauza vântuluiPorturile din Constanţa, închise din cauza vântului Porturile Midia, Constanţa Nord și Constanța Sud-Agigea au fost închise din cauza vântului puternic, conform unui anunţ făcut de Centrul Infotrafic din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei […]
  • Blue Air introduce o nouă cursăBlue Air introduce o nouă cursă Compania aeriană Blue Air anunță introducerea rutei Bucureşti - Tel Aviv. Zborurile vor fi operate de trei ori pe săptămână, în zilele de luni, joi și duminică, începând cu data de 12 ianuarie 2017. Tarifele […]
  • Oraşe inteligente – Viitorul transportului urbanOraşe inteligente – Viitorul transportului urban Nivelul poluării din marile oraşe ale lumii este îngrijorător. Care este viitorul transportului urban? Până în anul 2050, la nivel mondial, vor circula peste 2,5 miliarde de maşini, iar cele mai multe dintre […]
  • 34,2 milioane euro pentru metroul bucureștean34,2 milioane euro pentru metroul bucureștean Comisarul european Corina Crețu a aprobat alocarea a peste 34,2 de milioane de euro pentru faza a doua a proiectului liniei 4 de metrou din București. Astfel, 34,2 milioane de euro din Fondul de coeziune, […]