M&M Product, soluţii inteligente de ambalare

01.01.2016

Compania se implică major în găsirea unor produse optime de ambalare pentru clienţii săi. „Totul a început ca o poveste în 1994, un vis frumos devenit realitate: M&M Product din Braşov”, aşa a început Ovidiu Roman, director executiv M&M Product, să ne povestească despre compania care i-a adus succesul. Planul companiei era, la vremea aceea, să devină una dintre cele mai puternice firme de distribuţie din domeniul ambalajelor flexibile de pe piaţa românească. Acum, reprezentanţii M&M Product pot spune că au reuşit să facă acest lucru, având un portofoliu bogat de produse şi servicii, o forţă de vânzare foarte bine pregătită şi un suport logistic care permite satisfacerea nevoilor unui număr mare de clienţi din toată ţara.

Succesul companiei a fost adus şi de faptul că M&M Product a prevăzut permanent nevoile încă neconştientizate ale clienţilor, educând piaţa. Astfel, în timp, clienţii au acumulat experienţă în ceea ce priveşte utilizarea ambalajelor flexibile în afacerile proprii, înţelegându-le beneficiul şi avantajele pe care acestea le aduc.

Acest lucru, de exemplu, se poate evidenţia prin obţinerea aceloraşi standarde calitative de ambalare a produsului final prin micşorarea grosimii foliilor utilizate. Aceste reduceri produc atât scăderea costurilor cât şi a consumului specific per ambalare, cuprins între 50% şi 70%, comparativ cu cantitatea de ambalaj utilizată iniţial de client, având un important impact asupra mediului.

Proiectele M&M Product

Implementarea, în premieră, a unui soft de aprovizionare dar şi finalizarea recentă a designului site-ului companiei, care conţine atât informaţii, cât şi fotografii realizate într-o manieră deosebită, precum şi lansarea unui nou brand reprezintă doar o parte din proiectele companiei.

“Crearea brand-ului Optimmix constă în produse fiabile şi de calitate superioară, ce garantează reale economii de costuri şi timp, precum şi implicarea în susţinerea echilibrului ecologic. Este vorba de inovaţia pe care M&M Product o aduce în domeniul ambalajelor, folia triplustrat Optimmix, în care unul dintre straturi este obţinut din material reciclat. Astfel, un grad mare de material reciclat este introdus în domenii în care modalitatea sau nevoile de ambalare nu permiteau, până acum, acest lucru”, ne-a explicat conducerea companiei.

Produse competitive

Compania deţine o gamă largă de produse, însă cele care înregistrează în prezent o creştere a cererii sunt, în special, foliile prestretch Optimm şi foliile termocontractibile Optimix. Acestea aduc economii substanţiale clientului şi care generează cantităţi minime de deşeuri introduse în piaţă.

Folia de paletizare OptiMM stretch (prestretch) a fost introdusă de M&M Product în premieră pe piaţa românească în 2004. Aceasta este o variantă ecologică, care prin consumul mai mic de material reduce substanţial generarea de deşeuri, comparativ cu stretch-ul standard. Alte beneficii aduse de acest produs sunt reprezentate de pretensionarea uniformă pe toată suprafaţa filmului, siguranţa sporită a produselor pe palet, eliminarea riscului deformării produselor fragile şi consumul de material redus substanţial.

Folia de paletizare OptiMM stretch are adeziv doar pe partea interioară, evitând astfel deteriorarea paleţilor la manipulare şi oferă o rezistenţă crescută, deşi are grosimea mult mai mică decât alte produse de acest gen.

Inovaţia pe care M&M Product o aduce în domeniul ambalajelor este folia triplustrat Optimmix, în care unul dintre straturi este obţinut din material reciclat. Avantajele care fac din Optimmix o soluţie inteligentă de ambalare sunt reprezentate de reducerea impactului asupra mediului, stabilitatea crescută a produselor ambalate, aditivarea diferită a straturilor – cu UV, SLIP, BLOCK –, colorarea diferită a fețelor filmului, aspectul plăcut, transparenţa ridicată, dar şi reducerile mari de costuri.

Un alt produs foarte bine primit este folia de polietilenă regranulată.

“Polietilena este un produs extrem de rezistent la biodegradare, descompunerea ei putând dura până la 1.000 de ani. În consecinţă, s-au dezvoltat metode eficiente de reciclare, iar în urma prelucrării deşeurilor de polietilena rezultă granule care se pot reutiliza în obţinerea foliilor polietilenă regranulată. Proprietăţile fizice şi mecanice ale acestora nu sunt afectate, ele fiind compatibile cu sistemele moderne ale liniilor de ambalare şi i se pot adăuga aditivi pentru protecţie UV, cât şi coloranţi”, ne explică Ovidiu Roman.

Acest produs aduce mari economii financiare, garantează contribuţia la protejarea mediului înconjurător şi se utilizează în multe şi diverse domenii, precum agricultură, industria auto, industria lemnului, IT, construcţii sau papetărie.

Servicii tehnice, logistice şi consultanţă

M&M a evoluat permanent prin implementarea constantă de soluţii inovatoare de ambalare, care au constituit şi modalitatea prin care compania a promovat partea de consultanţă. Recent, s-a înfiinţat un departament specializat de Customer Service, cu rolul de deservire a tuturor nevoilor clienţilor, la cele mai înalte standarde dar şi un departament specializat care asigură clientului consultanţa şi mentenanţa echipamentelor de ambalare.

De asemenea, echipa de vânzări este pregătită să ofere o consultanţă completă, participând constant la programe de instruire, atât din punct de vedere tehnic, cât şi din punct de vedere al tehnicilor de vânzare.

În acelaşi timp, compania a pus un accent deosebit şi pe partea de logistică şi livrări.

“Pe partea de logistică s-au făcut investiţii în dezvoltarea şi mentenanţa parcului auto, precum şi a celor şapte locaţii de deservire regională amplasate strategic în principalele zone geografice ale ţării. Politica de livrare a companiei este franco client, ţinând cont că numărul de clienţi deserviţi la nivel naţional este de 1300 şi 99% dintre comenzi sunt livrate la aceştia”, spune directorul executiv al companiei.

Standarde de calitate

M&M Product este beneficiarul Certificatului de bonitate financiară oferit de către Camera de Comerţ a României, document care atestă stabilitatea financiară și corectitudinea față de parteneri, ceea ce justifică nivelul calitativ ridicat al produselor.

“Clienţii şi partenerii noştri trebuie să conştientizeze faptul că M&M Product oferă soluţii şi nu doar produse, la cele mai înalte standarde de calitate. Cultura şi crezul companiei constă în faptul că, indiferent de circumstanţă, M&M Product nu face rabat la calitate. În continuarea politicii de calitate, în cadrul companiei a fost implementat un sistem de management al calităţii ISO 9001:2008, astfel încât sunt satisfăcute cele mai pretenţioase şi variate nevoi ale clienţilor”, declară conducerea companiei.

Alături de certificarea Sistemului de Management al Calităţii, ISO 9001:2008, compania a mai achiziţionat, până în anul 2012, un nou soft ERP, CRM and Business Intelligence, un echipament de producţie folie polietilenă în trei straturi, un utilaj de sudat saci şi o imprimantă pentru folie de polietilenă.

20 ani de dezvoltare

M&M Product a plecat de la un singur angajat în 1995 şi şi-a desfăşurat activitatea într-un birou de 10 mp, utilizând pentru transport o singură maşină. Primul import al companiei a adus acesteia 350 de euro.

În urmă cu 20 ani,  M&M Product avea o singură maşină pentru livrări. Acum, parcul auto deţine 26 de maşini

După douăzeci de ani de dezvoltare, M&M Product are 62 de angajaţi, un sediu central de 1030 mp şi şase puncte de lucru în toată ţara, un parc auto de 26 maşini şi, cel mai important, o cifră de afaceri de peste 7,5 mil de euro.

Pe termen scurt, compania are în vedere realizarea unor mici investiţii cu scopul de a diversifica produsele deja existente şi de a creşte calitatea unor produse din gama producţiei proprii. Investiţiile pe termen mediu vizează o linie nouă de producţie sleeve din PVC, iar pe termen lung crearea unui spaţiu nou de producţie care să unifice atât producţia de polietilena şi prestretch, cât şi pe cea de PVC şi poliolefină.

Conducerea companiei afirmă că în 2015 a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 35,5 milioane de lei, iar pentru 2016 se aşteaptă o creştere de până la 38 milioane de lei.

 

 

Citiți și despre: