Morandi, produse tradiționale românești

01.07.2016

Compania îmbină valorile autentice ale satului vasluian cu exigențele standardelor europene. Compania Morandi a fost înființată în anul 1993 de familia Moraru, având ca obiect de activitate inițial morăritul. Începând cu anul 2001, când administrator al companiei a devenit Cătălin Moraru, Morandi s-a axat pe un nou domeniu de activitate: creșterea păsărilor pentru carne și ouă.

„Din 2001 și până în prezent, compania a avut o creștere exponențială, atât din punctul de vedere al capacităților de producție, cât și din punctul de vedere al rezultatelor financiare. Putem spune că acest lucru se datorează în principal managementului performant și echipei de oameni tineri și entuziaști, care s-au dedicat pentru a obține rezultate tehnice și economice remarcabile”, declară Cătălin Moraru, administrator Morandi-COM.

În prezent, Morandi reunește mai multe companii legate prin acționariat comun: Morandi-Com – Fermele de păsări, Fabrica de carne Morandi – Centru de tranșare și ambalare carne de pasăre, Prod-ovo Grup – Centru de ambalare ouă.

Un portofoliu diversificat

Morandi crește păsări în fermele proprii din județul Vaslui, punând mai presus respectul reciproc dintre consumator și animal, respectiv bunăstarea păsărilor, precum și promovarea valorilor românești tradiționale.

În plus, oferă o gamă de produse diversificată: produse din carne de pui industrial, COPIOSO, produse din carne de pui cu creștere lentă, PUIUL GOSPODARULUI, ouă de găini crescute la sol, ZORIN 2, ouă de găini cu gălbenuș extragalben: POIATA BUNICII.

Dintre acestea, produsele care se bucură de cel mai mare succes pe piață sunt, în principal, Puiul Gospodarului și, începând de anul acesta, produsele semipreparate din carne de pui „Copioso gata de gătit”.

Calitățile deosebite ale produselor Puiul Gospodar se datorează modului de creștere al păsărilor, similar celor din curțile țărănești. Aceste calități sunt consistența superioară, datorită perioadei mai îndelungate de creștere a puilor, gustul mai pronunțat, datorită rasei de pui rustice și creșterii tradiționale, culoarea gălbuie, datorită alimentației bazată în principal pe porumb, sursă de proteine sănătoase, prin rasa de păsări rezistente la boli și prin grija creșterii.

Cu un portofoliu diversificat de produse, Morandi a lansat anul acesta o nouă gamă de produse semipreparate din carne de pui, „Copioso gata de gătit”

Începând cu anul în curs, Morandi a introdus pe piață gama de semipreparate din carne de pui, care au avantajul gustului deosebit, ingredientelor naturale, ușurința și rapiditatea gătitului. Această gamă cuprinde produse marinate (aripi, piept feliat, pulpe dezosate), produse condimentate picante (aripi picante, cârnăciori proaspeți picanți), produse speciale pentru copii (cârnăciori proaspeți din piept de pui).

Produsele din gama „Gata de gătit” au câteva beneficii definitorii: ingrediente 100% naturale, nu conține conservanți și coloranți artificiali. Dintre acestea, cele mai apreciate sunt Cârnăciorii proaspeți din piept de pui pentru copii. Aceștia au cel mai mare procent de carne de pui existent pe piață (98% carne de pui), condimente 100% naturale, formați în mațe naturale de oaie, fără arome artificiale, fără conservanți și fără coloranți artificiali.Profil-MORANDI-COM_3

„Carnea provenită din fermele noastre poate fi identificată prin ștampila ovală ROMÂNIA 263 CE prezentă pe etichete, iar ouăle prin stampila ovala EPC 42”, susține Cătălin Moraru.

Morandi are rădăcini vasluiene, iar ramurile sale de distribuție a produselor se întind în toată țara, având 10 magazine proprii de comercializare în regiunea Moldovei și o rețea dezvoltată de distribuție a ouălor. Totodată, compania a încheiat contracte de vânzare carne și ouă, branduri proprii, cu mari lanțuri de magazine: Mega Image, Billa, Carrefour, Profi.

Însă, Morandi produce și pentru mărci private ale partenerilor, de exemplu Carne de pui cu creștere lentă „GUSTURI ROMÂNEȘTI” pentru Mega Image, Carne de pui industrial „365” pentru Mega Image, Ouă „365” pentru Mega Image, Carne de pui cu creștere lentă „BUN, DIN ROMÂNIA!” pentru Billa.

Atuuri care fac diferența

„Ca o provocare a pieței, vedem concurență puternică în domeniul producției și comercializării cărnii de pui. Acest aspect determină prețuri scăzute pe piață, uneori chiar mai mici decât costurile de producție. Costurile noastre de producție sunt mai reduse datorită folosirii energiei regenerabile pentru încălzit păsările. Suntem printre primii fermieri de păsări care au dotat fermele cu centrale termice pe bază de biomasă”, susține administratorul companiei.

O oportunitate de care compania a beneficiat este tendința consumatorului de a căuta și alege produse naturale de cea mai bună calitate

Dintre oportunitățile pieței identificate de conducerea companiei, cea mai importantă este tendința consumatorului de a căuta și alege produse de cea mai bună calitate, naturale, obținute din creșterea păsărilor în mod tradițional. În consecință, Morandi este printre primii furnizori din țară care oferă astfel de produse: pui cu creștere lentă și ouă de la găini crescute la sol.

Alte avantaje incontestabile prin care se remarcă Morandi sunt următoarele: deține 4 ferme proprii de creștere a păsărilor, asigură o alimentație naturală a păsărilor, deține unitate de tranșare proprie și oferă o gamă diversificată de produse.

Valorile satului românesc

Morandi a implementat mai multe sisteme de management al calității pentru a asigura calitatea superioară a produselor sale. Și cum fermele companiei au în plan creșterea păsărilor pentru produse de cea mai bună calitate, dar printr-un impact minim asupra mediului, acestea a implementat Sistemul de Management de Mediu ISO 14001:2004 aferent activității de creștere și exploatare a păsărilor pentru carne și ouă.

În plus, investițiile în producerea de energie regenerabilă (centrale pe biomasă), concomitent cu optimizarea consumului de resurse și minimizarea noxelor asupra mediului, sunt dovada de necontestat a interesului activ acordat de Morandi pentru protejarea mediului înconjurător.

Fermele de creștere a păsărilor ale companiei sunt localizate în mediul rural din județul Vaslui, la fel ca și sediile companiei din grup și ca multe puncte de lucru. Astfel, majoritatea angajaților sunt din mediul rural.

„Prin creșterea și exploatarea păsărilor în fermele proprii din jurul orașului Vaslui și prin echipa noastră de lucru din satele vasluiene, promovăm valorile autentice ale satului vasluian, completate cu exigențele standardelor europene.”

Grupul de firme Morandi însumează peste 130 de angajați, o echipă loială formată din profesioniști tineri, instruiți conform ultimelor metodologii din domeniu și care sunt susținuți pentru formare continuă.

„Așadar, locurile noastre, oamenii și tradițiile, împreună cu încărcătura istorică și spirituală a satului românesc, ne inspiră și fac parte din identitatea companiei”, adaugă Cătălin Moraru, administrator Morandi-COM.

Pe plan social, Morandi susține mai multe categorii de activități legate de dezvoltarea comunității locale și de ajutorare a copiilor pentru educație, precum și activități sportive. Compania este implicată de asemenea, din inițiativă proprie sau împreună cu Primăriile locale, în activități religioase și bisericești pentru ajutorarea copiilor cu nevoi speciale.

Interesul acordat acestor activități de responsabilitate socială și oferirea de produse de calitate superioară au transformat Morandi într-un fermier premiat. Cele mai recente premii sunt: locul I în “Topul firmelor din județul Vaslui” la categoria întreprinderi mijlocii, realizat de către Camera de Comerț Vaslui (2015), locul I în “Topul firmelor din județul Vaslui” la categoria întreprinderi mijlocii, realizat de către Camera de Comerț Vaslui (2014), premiul “FERMA ANULUI”, desemnat de către Ministerul Agriculturii (2014).

Investiții pentru viitor

Morandi se definește prin inovația continuă în domeniul creșterii păsărilor, fiind primul fermier care a înființat prima fermă din țară de găini ouătoare crescute la sol în sistem volieră (2007), a adoptat sistem de încălzire a păsărilor pe bază de energie regenerabilă (centrale pe biomasă), a adoptat tehnologii inovative de microclimat și rețete de furajare (2013), a optimizat consumul de resurse regenerabile și a minimizat noxele rezultate (2014), a introdus furajarea păsărilor pe bază de cereale integrale bob întreg (2015).

Cele mai recente investiții sunt cele realizate la centrul de tranșare și ambalare carne de pasăre, pentru modernizare și dotate cu echipamente specializate pentru fabricarea semipreparatelor din carne de pui, dar și mijloace de transport frigorifice pentru carnea de pui.

Morandi a investit permanent și continuă să investească în diversificarea portofoliului de produse și în înființarea de noi unități de producție.

Toate aceste investiții au determinat compania să înregistreze o cifră de afaceri de peste 46 de milioane de lei pentru anul 2015, în timp ce, pentru anul în curs, conducerea preconizează o creștere substanțială, până la pragul de 60 de milioane de lei.

De aceea, pe termen scurt, Morandi își propune înființare unei noi ferme pentru creșterea puilor în sistem tradițional în aer liber, proiect aflat în derulare în faza obținerii autorizațiilor legale necesare. În plus, pe termen mediu și lung are în vedere diversificarea produselor oferite, prin producerea unor sortimente noi: preparate din carne afumate, naturale și ouă de la găini crescute în sistem tradițional, în aer liber.

Profil-MORANDI-COM_1

Citiți și despre:

  • Evenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrieEvenimentul România Durabilă – AgriBusiness are loc pe 7 noiembrie Marţi 7 noiembrie, începând cu ora 8.30, are loc evenimentul România Durabilă - AgriBusiness "Contribuţia agriculturii la viitorul model economic românesc", în cadrul Academiei de Studii Economice - Aula […]
  • Alpin 57 Lux oferă peste 100 de sortimente de înghețatăAlpin 57 Lux oferă peste 100 de sortimente de înghețată Compania a lansat Summa și Transalpina, mărci care concurează cu cele mai bune sortimente de înghețată din țară. Unul dintre cele mai bine  vândute produse în timpul sezonului cald este înghețata și în topul […]
  • DIANA – 25 de ani împreunăDIANA – 25 de ani împreună O gamă variată de produse distribuite prin 40 de magazine.  Înființată în urmă cu 25 de ani, la 30 aprilie 1991, în Râmnicul Vâlcea, DIANA a avut ca activitate, în perioada de debut, comerțul cu amănuntul. […]
  • Budureasca, vinuri nobile renăscute din tradițieBudureasca, vinuri nobile renăscute din tradiție Compania deține unul dintre cele mai moderne complexuri de vinificație și stocare din țară. Vinurile Budureasca sunt unele dintre cele mai  cunoscute și apreciate în România. Cu una dintre cele mai noi și […]
  • Bunge, pe primul loc în lume la uleiul îmbuteliatBunge, pe primul loc în lume la uleiul îmbuteliat Compania își consolidează poziţia de lider pe piaţă prin producţia sustenabilă și investiţiile constante. Bunge este una dintre cele mai cunoscute companii, care activează în industria alimentară și […]