NETagro: fermierii se îndreaptă spre produse calitative și semințe certificate

01.09.2015

“Jucătorii din piață vor trebui să ofere clienților soluții optime tehnologice, la momentele cheie ale culturilor”. Orice fermier din România cunoaște atât compania NETagro, cât și produsele pe care aceasta le oferă, dar și faptul că atunci când este necesară consultanța, agricultorii se pot baza pe sprijinul companiei. Ceea ce poate nu știu însă toți clienții companiei este faptul că la începutul fiecărei campanii agricole, echipa de vânzări se întrunește pentru a afla toate noutățile din domeniu, în cadrul unor discuții deschise, la care iau parte atât producătorii, cât și importatorii de imputuri pentru agricultură. Doar astfel, specialiștii din cadrul companiei pot răspunde corect tuturor întrebărilor, oferind soluțiile optime în funcție de probleme.

Istoria companiei începe în luna aprilie a anului 2006, când au fost puse bazele unui business de către Dragoș Paraschivoiu, împreună cu un alt partener. La acea vreme, societatea avea drept obiect de activitate distribuția în zona de sud – est a României a produselor de protecție pentru plante, prin fitofarmacii. “Produsele comercializare erau, și încă sunt, erbicide, fungicide, insecticide, îngrășăminte foliare într-o formă de ambalare specifică micilor producători agricoli, precum legumicultori, pomicultori, viticultori. La început a fost un magazin, plus distribuția către alte fitofarmacii. În primul an, cifra de afaceri a fost de 2.6 milioane lei”, ne-a declarat Dragoș Paraschivoiu, directorul general NETagro SRL.

La doar un an, compania s-a extins în județul Brăila, pentru a acoperi distribuția în județele Buzău și Brăila, iar în 2009 a fost achiziționat un depozit în zonă, care a dezvoltat activitatea de aici. În prezent, compania deține patru depozite zonale și alte două centrale, iar oficialii societății spun că cele mai recente investiții sunt cele din noul depozit din Ștefăneștii de Jos și o nouă fermă vegetală. Pe viitor se dorește continuarea dezvoltării pe orizontală a companiei, prin creșterea fermelor vegetale și majorarea suprafețelor lucrate, dar și achiziția de noi ferme. “În 2012, datorită dezvoltării afacerii, am achiziționat în Ilfov, într-o locație cu acces facil, un alt depozit cu o suprafață de 4.000 de metri pătrați. Depozitul este situat în Ștefăneștii de Jos, locație de la care este foarte facil accesul la autostrăzile A1, A2, A3, dar și la drumurile naționale DN1 și DN2”, a adăugat directorul general al companiei.

Dacă investiția inițială în depozit s-a ridicat la nu mai puțin de 300.000 de euro, modernizarea și transformarea într-o formă operațională au costat încă 500.000 de euro. Anul acesta, odată cu finalizarea investiției, a fost mutat și centrul de comandă în noua locație.

Consumul, în creștere

Sectorul de distribuție imputuri pentru agricultură a fost marcat de o creștere susținută a consumului de produse specifice, spun oficialii NETagro, iar fermierii au început să folosească produse de calitate superioară și semințe certificate.

În tot acest timp, pe sectorul de distribuție au intrat jucători externi și s-au înființat și alții autohtoni, astfel că traderii de cereale au intrat rapid pe această piață. “Toate acestea au condus la o concurență acerbă pe piață și estimez că aceasta va crește în continuare. De aceea, în piață vor rămâne cei care vor avea acces facil la finanțare, indiferent că este externă de la companiile mamă sau bancară, și cei care au o forță de vânzări foarte bine pregătită tehnic. Se vor oferi soluții complete, integrate, nu doar distribuție, și vor fi foarte apropiați de fermieri. Jucătorii din piață vor trebui să ofere clienților soluții optime tehnologice, prin folosirea de produse specifice, la momentele cheie ale culturilor, ceea ce va determina transformarea echipelor de vânzări în echipe de consultanți foarte bine pregătiți tehnic”, este de părere Dragoș Paraschivoiu, directorul general NETagro.

Oficialul companiei explică faptul că NETagro a anticipat această transformare, iar echipa de vânzări este acum formată exclusiv din oameni care sunt calificați, au experiența și educația necesare. “În opinia mea, partea de distribuție către fitofarmacii va suferi un declin sau o transformare a acesteia în oferirea de soluții hobby. Toate acestea, atât partea de distribuție către fitofarmacii, cât și distribuția către fermieri, vor fi însă influențate și de deciziile, atât la nivel european, cât și la nivel local, în speță Ministerul Agriculturii”, completează directorul general.

În piață vor rămâne distribuitorii care vor avea acces facil la finanțare și cei care sunt o forță de vânzări foarte bine pregatită tehnic – Dragoș Paraschivoiu, directorul general NETagro

 

Oferte speciale și comunicare

Pentru a informa cât mai eficient clienții cu privire la soluțiile oferite, compania este prezentă la multe dintre târgurile naționale, dar și de peste graniță.

Mai mult decât atât, NETagro organizează seminarii care se adresează atât proprietarilor de fitofarmacii, cât și fermierilor și partenerilor. În cadrul acestor evenimente sunt prezentate ultimele noutăți din domeniu, dar și efectele tratamentelor și calitatea semințelor certificate. Special pentru această toamnă, compania a lansat pachete speciale la prețuri reduse, dedicate culturilor de rapiță și grâu. Este vorba despre pachete cu mai multe produse, necesare pregătirii solului și însămânțării. Pachetele sunt vândute la prețuri speciale, fiind dozate pentru suprafețe de 10 hectare de teren.

Produse exclusive

Planurile de viitor ale companiei includ dezvoltarea portofoliului de produse fito-sanitare, prin aducerea unor produse exclusive, soluții financiare, parteneriate strategice în industrii conexe, cât și dezvoltarea relațiilor bilaterale, prin evenimente care să faciliteze comunicarea cu jucătorii din industrie și clienții finali. Mai mult decât atât, se dorește dezvoltarea pe sectorul de administrare de ferme vegetale, dar și extinderea forței de vânzări directe către fermieri.

Cu o cifră de afaceri înregistrată anul trecut de 10 milioane de euro, conducerea companiei estimează că anul curent cifra de afaceri va fi una în creștere, până în 13 milioane de euro. “Pe termen scurt, dorim să ducem soluțiile, pachetele și spiritul NETagro în curțile a cât mai mulți fermieri interesați de o creștere sănătoasă pe sectorul agricol”, ne-a declarat Dragoș Paraschivoiu, directorul general NETagro.

 

 

Citiți și despre: