Nova Pan – Utilaje de ultimă generaţie şi susţinere tehnică

01.10.2015

Compania apelează la bani europeni pentru investiții în linii de producție și software integrat. Nova Pan este una dintre companiile pe care producătorii din domeniul panificație o cunosc încă de la înființare. Organizația oferă soluții tehnice de calitate, de la echipamente de panificație, la utilaje pentru patiserie sau echipamente destinate cofetăriilor.

Istoria firmei Nova Pan numără 15 ani de existență, perioadă pe care conducerea societății o aseamănă cu o adevărată viață a unui om. “Am avut măriri şi decăderi. Important este să ai obiective foarte clar definite, să știi unde vrei să ajungi, să înveţi din propriile greşeli sau ale celor din jur, să acţionezi onest, să îţi alegi colegii cu care vei lucra, şi să vrei să le insufli acestora ideea de profesionalism. Acest lucru se poate face numai prin propriul exemplu. Dacă ai aceste principii foarte bine definite şi ai determinare, este aproape imposibil să nu reuşeşti”, ne-a declarat Ciprian Brebeanu, director general Nova Pan SRL.

Peste 50 de furnizori

Compania şi-a extins treptat gama de echipamente, dezvoltând, totodată, relații puternice cu partenerii de afaceri. În prezent, compania colaborează cu 48 de furnizori de echipamente și accesorii dedicate, cu majoritatea având o relație de exclusivitate pentru piața din România.

Oficialii Nova Pan spun că atunci când se decide colaborarea cu un furnizor, regulile sunt foarte stricte, se au în vedere atât analiza calității echipamentelor produse de respectivul furnizor, cât și seriozitatea acestuia. Pentru a asigura o calitate ridicată clienților finali, echipa Nova Pan testează utilajele sau evaluează liniile industriale. Un aspect esenţial este şi faptul că politica firmei este aceea de a căuta şi selecta cele mai noi tehnologii din domeniu. “Căutăm continuu furnizori noi, mergem să vedem cum funcţionează noile tehnologii apărute, suntem prezenți în permanenţă la expozițiile de profil din Europa și de multe ori am testat noile tehnologii ale partenerilor noștri direct la clienții din România. În momentul de faţă, spre exemplu, am încheiat un acord de reprezentare în România a firmei japoneze Masdac. Este a doua firma japoneză pe care o reprezentăm în România, ambele firme producând echipamente de ultimă generație”, a completat directorul general Nova Pan.

 

Politica firmei este aceea de a căuta şi selecta cele mai noi tehnologii din domeniu – Ciprian Brebeanu, director general Nova Pan

 

O perioadă în care au crescut vertiginos vânzările pentru un anumit tip de echipamente a fost aceea a preaderării României la Uniunea Europeană,  deoarece în perioada respectivă producătorii de produse de morărit și panificație și-au îndreptat atenția către echipamente de calitate și care asigurau o siguranță sporită a igienei în alimentație.

În perioadele fără evenimente speciale însă, clienții Nova Pan răspund cerinţelor venite din partea clientului final sau sunt companii mari, care își promovează noile produse printr-o politică de marketing agresivă, dar şi profesionistă, şi care evident este costisitoare. Oficialii companiei se așteaptă la o creștere a cererii pentru maşini de ambalat. Motivul? Producătorii încep sa fie  mai atenți la ambalaj,  care are o pondere ridicată în decizia de vânzare.

Servicii și cursuri speciale

Chiar de la înfiinţare, conducerea companiei a avut în plan oferirea de servicii complete pentru clienții săi, acordând permanent  o atenție sporită asistenței tehnice. În prezent ,departamentul  tehnic, este format din 20 de persoane, care asigură finalizarea cu succes a montajelor complexe, atât în România, cât și peste granițe, în țări precum Turcia, Egipt, Germania, Anglia, Suedia, Cehia, Italia, Franţa,  Brazilia, Rusia, Ucraina, Congo şi multe altele. “Atunci când trebuie să faci montajul unei linii industriale în Germania sau în Anglia pentru unul dintre furnizorii noștri, iar firma respectivă îi spune furnizorului de echipamente: <Vrei să faci montajul la mine în fabrică cu români? Nu vreau tehnicieni din România> şi cu greu se lasă convins, iar la al doilea montaj, care este după ceva timp, specifică <Montajul să-l faceţi cu tehnicienii din România>, înseamnă că ne-am făcut treaba foarte bine şi chiar mai mult. Înseamnă că am făcut şi un pic de politică fără să vrem. Şi o politică chiar mai bună decât o fac politicienii pe care îi plătim să facă politică pentru România. Avem şi alte servicii, o firmă trebuie să funcționeze ca un angrenaj, iar un proiect de un milion de euro nu poţi să-l realizezi decât dacă angrenajul funcționează bine”, declară Ciprian Brebeanu, director general Nova Pan.

Mai mult decât atât, compania organizează în ultimii ani și cursuri speciale. Unul dintre cele mai recente este cel destinat ciocolateriei, susținut de un specialist italian. Nova Pan are un laborator pentru cursuri, unde clienții pot testa și descoperi echipamentele de care au nevoie. Toate acestea pentru a educa clienții și partenerii și pentru a-i ajuta să crească, întrucât, așa cum spune chiar conducerea companiei: “odată cu creșterea afacerii clienților noștri, va crește și afacerea noastră”.

Evoluția sectorului

Fondurile europene au stat la baza investițiilor importante în acest sector de activitate, în ultimii cinci ani. “Cred că a fost unul dintre puţinele sectoare ale economiei românești în care s-au făcut investiții, deci s-a dezvoltat. Din păcate, investițiile din resurse proprii au fost extrem de puţine, ceea ce arată foarte clar importanţa fondurilor europene. Politica de acordare a acestora trebuie să fie constantă. Nu să ne întrebăm, an de an, oare domnii politicieni, domnii pe care noi îi plătim, când își vor face treaba şi vor demara procedurile necesare alocării banilor europeni. Totul se face fără nicio planificare, totul pare a fi la voia celui de sus, a domnului politician”, este de părere Ciprian Brebeanu.

Directorul Nova Pan povestește însă și că trebuie să existe măsuri care să conducă la impulsionarea dorinței de investiții. În timp ce au început să există companii românești care exportă produsele, rafturile magazinelor din România sunt pline încă de produse din import. “O altă dezvoltare pe care eu o văd este aceea a alimentaţiei sănătoase, fără conservanţi inutili sau chiar produse 100% naturale”, a completat oficialul.

 

Se prevede o creștere de 25% a cifrei de afaceri

 

Investiții

Cu o cifră de afacere de peste 17 milioane de lei, înregistrată în 2014, reprezentanții Nova Pan sunt de părere că anul curent este unul foarte bun, așadar creșterea estimată este de aproximativ 25%, comparativ cu anul trecut.

Viziunea asupra investițiilor este una potrivit căreia acestea trebuie să fie unele permanente și nu periodice, de la cele realizate în oameni, până la cele pentru dezvoltarea portofoliului de soluții. Investiție. Este un cuvânt care-mi place. Fără acest cuvânt o firmă nu are viitor. O firmă se poate dezvolta numai investind, o firmă fără investiții involuează şi, în final, va sucomba. Cele mai noi investiții de anul acesta sunt realizate cu bani europeni, este vorba despre achiziția unei linii cu care producem clipband şi a unui software integrat pentru a creşte eficiența firmei, un ERP. Planurile noastre pe termen, scurt, mediu şi lung sunt aceleași. De a fi mâine mai buni decât suntem astăzi”, ne-a declarat Ciprian Brebeanu, director general Nova Pan.

 

 

 

Citiți și despre:

  • Instant ICE, afacere la zero grade, în plină dezvoltareInstant ICE, afacere la zero grade, în plină dezvoltare Compania se orientează spre extinderea distribuției către export. Dacă peste granițele României, cei care își doresc gheață știu că vor găsi în magazin cantitatea potrivită, în țara noastră, vânzările au […]
  • Bomboniera se mândrește cu produse unice și tehnologii de topBomboniera se mândrește cu produse unice și tehnologii de top Compania este singura care produce în România dropsuri fără zahăr și caramele umplute. Bomboniera este unul dintre cei mai dinamici producători de dulciuri din România. Asta chiar dacă societatea a fost […]
  • Carniprod, liderul procesatorilor de carne din RomâniaCarniprod, liderul procesatorilor de carne din România Investiții susținute, lansarea unei ferme de selecție genetică și a instalației de producere a biogazului. Compania Carniprod a fost înființată în anul 1993, de către cinci asociați, iar acum este cunoscută […]
  • Topoloveni – tradiție și gust românescTopoloveni – tradiție și gust românesc Compania a transformat magiunul de prune în cel mai cunoscut și apreciat produs din România. Într-o perioadă în care nu puține sunt produsele aduse de peste granițe de către lanțurile de magazine din România, […]
  • Zauberer și Belin, ceaiuri cu tradiție oferite de NovaPlusZauberer și Belin, ceaiuri cu tradiție oferite de NovaPlus Piața ceaiurilor din România cunoaște un trend crescător în ultimii ani, în ciuda scăderilor cauzate de criza economică. Istoria ceaiului este una pe care cercetătorii o plasează acum mai bine de 5.000 de […]