Numărul de tranzacţii din industria media, în creştere

28.11.2014

În industria de media și divertisment, apetitul pentru fuziuni și achiziții atinge cel mai înalt nivel din ultimii trei ani, iar numărul de tranzacţii este aşteptat să crească în continuare, potrivit studiului EY, Capital Confidence Barometer: Media & Entertainment.

Astfel, în următoarele 12 luni, un număr record de companii de media și divertisment se așteaptă să deruleze activități de fuziuni şi achiziţii, în timp ce directorii executivi se aşteaptă ca valorile tranzacţiilor să fie mai puţin impresionante decât cu şase luni în urmă.

Studiul mai arată că 40% dintre respondenţi preconizează că firmele lor vor face achiziţii în următorul an, procent aproape dublu faţă de 22% în anul 2012.

Această estimare se datorează încrederii respondenţilor în economia globală şi costului scăzut al capitalului.

Valorile tranzacţiilor

„În vreme ce apetitul pentru achiziţii atinge un nivel record al ultimilor trei ani, e de aşteptat ca valorile acestor tranzacţii să fie de nivel mediu, argumentele achiziţiilor fiind reprezentate de îmbunătăţirea marjelor de profit, migrarea către zone geografice noi şi accesarea de conţinut şi tehnologii noi”, au afirmat specialiştii EY.

O mare parte dintre directorii executivi (83%) consideră că valoarea maximă a tranzacţiei unice avute în vedere este de sub 250 milioane dolari, în timp ce 14% au în vedere tranzacţii între 250 şi 999 milioane dolari şi doar 3% tranzacţii de peste 1 miliard dolari.

Acum şase luni, doar 48% din aceştia afirmau că valoarea tranzacţiei lor va fi mai mică de 250 milioane dolari, în vreme ce 52% se aşteptau ca această valoare să se situeze între 250 milioane – 1 miliard dolari.

Creştere a numărului de preluări ostile

De asemenea, raportul EY arată că 47% din executivii din media și divertisment anticipează o creştere a numărului de preluări ostile pe parcursul următoarelor şase până la doisprezece luni, datorită, în primul rând, valorii intrinseci, pe termen lung, a activelor atractive şi a costului relativ scăzut al capitalului necesar pentru obţinerea acelor active.

„Creşterea planificată pentru anul curent se bazează, în primul rând, pe evoluţia organică a activităţilor curente (86% dintre respondenţi) alături de creșterile din achiziţii care vor fi vizibile, cel mai probabil, în anii următori. Aproape jumătate din companiile de media și divertisment (47%) se aşteaptă la o creşterea a gradului de îndatorare în următoarelor doisprezece luni, un procent mai mult decât dublul față de cel de anul trecut (21%)”, se mai arată în studiul..

Totodată, reducerea costurilor a reprezentat principala prioritate de pe agenda consiliilor de administraţie, ca rezultat al intensificării activismului acţionarilor (49%), urmat de plăţile dividendelor (33%), iar instabilitatea politică globală în creştere reprezintă cel mai mare risc perceput de companii (39%).

Cele mai atractive ţări

Cele mai atractive cinci ţări pentru investiții în următorul an sunt Marea Britanie, Statele Unite, Brazilia, India şi China, iar aproape jumătate din companii (43%) estimează că principala sursă de finanţare a tranzacţiilor va fi creditarea.

În ciuda acestor date, studiu arată că industria de media și divertisment se confruntă cu un nivel redus de oportunităţi de achiziţii, doar 41% din respondenţi luând în mod curent în considerare trei sau mai multe ţinte potenţiale. Însă, 70% dintre respondenţi se aşteaptă la creşterea numărului de oportunităţi în următorul an.

Citiți și despre: