Vânzările IKEA, în creştere. Câte produse a vândut compania?

29.10.2015

IKEA România a înregistrat în anul de catalog 2015 (1 septembrie 2014 – 31 august 2015), vânzări în valoare de 424,4 milioane de lei, în creștere cu 12,37% față de anul de catalog anterior. Clineţii magazinului au cumpărat peste 14,1 milioane de produse, cu 900.000 mai multe produse față de anul de catalog 2014, şi per total, în perioada analizată, 3.248.974 de persoane au trecut pragul magazinului din Bucureşti.

„Este o creștere extraordinară pentru IKEA România și suntem extrem de mulțumiți de rezultat. Totul se datorează echipei care a făcut o treabă excelentă în a se apropia de cei mai mulți oameni și în a îndeplini nevoile și așteptările lor. Noi credem că oferta este relevantă pentru cei mai mulți români: oferim produse de calitate, cu design funcțional, durabile și la un preț pe care cei mai mulți oameni să și-l poată permite. Știm că oamenii iubesc brandul IKEA și am muncit mult pentru a îmbunătăți serviciile, experiența de cumpărături și pentru a face produsele mai accesibile. Acesta este motivul pentru care am făcut recent doi pași în plus: ne îndreptăm spre deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA în București – pentru care am depus documentația de obținere a Planului Urbanistic Zonal în această săptămână – și îmbunătățim serviciul de comenzi online. Extinderea și accesibilitatea vor fi elementele principale de creștere și așteptăm cu nerăbdare să vedem rezultatele,” a spus Stefan Vanoverbeke, Retail Manager IKEA South East Europe.

Din cele 14.167.573 de produse vândute, 58% au fost obiecte de mobilier și 42% decorațiuni în magazin. Dintre produsele de mobilier, familia HEMNES (mobilier de depozitare pentru dormitor, living și baie) a avut cel mai mare succes, cu 21.046 de bucăți cumpărate. Dintre accesorii și decorațiuni, familia de becuri LED a atins anul acesta cel mai mare număr de vânzări, cu 211.714 de bucăți vândute.

De asemenea, departamentul IKEA FOOD, format din restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro a înregistrat vânzări cu 9,63% mai mari față de anul trecut. În anul de catalog 2015, vânzările IKEA FOOD au reprezentat 8% din totalul vânzărilor companiei.

Pe segmentul de online, au fost înregistrate 35.354 de comenzi, reprezentând aproximativ 8% din totalul vânzărilor totale. Cele mai multe comenzi vin din București, urmat de Cluj, Timișoara și Iași.

„Ne străduim constant să îmbunătățim tot ceea ce facem. Serviciul de comenzi online a fost creat pentru a ajunge acolo unde tot mai mulți români și-au dorit brand-ul IKEA: online. Serviciul de comenzi online a fost inițiat la nivel local de echipa IKEA România și a avut o creștere constantă de când a fost lansat. Provocarea a fost să oferim o experiență unitară, integrată în magazin și în mediul online și, ca rezultat, am îmbunătățit platforma online de la 1 octombrie și am introdus noile servicii. Toate acestea au fost inițiativele inovatoare ale echipei IKEA România,” a adăugat Stefan Vanoverbeke.

 

 

Citiți și despre: