O mare parte din şcoli nu folosesc echipamente electronice în procesul educațional

10.06.2015

Circa 40% dintre școlile de la oraș nu folosesc echipamente electronice în procesul educațional, iar 90% dintre părinți consideră necesară folosirea dispozitivelor electronice în clase, potrivit studiului „Rolul echipamentelor electronice în procesul educațional”, lansat de Epson.

În plus, 65% dintre aceștia apreciază că folosirea tehnologiei duce la asimilarea mai rapidă a cunoștințelor

„Am solicitat acest studiu tocmai pentru a evidenția necesitatea utilizării tehnologiei în școlile din România. Credem cu tărie că profesorii își pot ușura munca, iar elevii pot avea rezultate mai bună la învățătură cu investiții minime din partea instituțiilor de învățământ. Însă începând cu anul 2009, investițiile publice au scăzut simțitor, deși  noutățile tehnologice sunt tot mai necesare în unitățile de învățământ, iar obișnuința elevilor cu echipamentele electronice impune tot mai mult o schimbare a metodelor de predare în școli”, declară Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson pentru România și Bulgaria.

Potrivit studiului, cel puțin 6 din 10 respondenți consideră că principalele avantaje ale folosirii echipamentelor electronice în procesul educațional sunt creșterea atenției elevilor și învățarea mai rapidă, precum și dezvoltarea abilităților tehnice.

Avantajele folosirii echipamentelor electronice în procesul de învățare la școală:

–        Creșterea atenției pe toată durata lecției (66,71%)
–        Asimilarea mai rapidă a cunoștințelor (64,57%)
–        Dezvoltarea abilităților tehnice (61,73%)
–        Reducerea timpului de învățare (37,2%)
–        Rezultate mai bune la învățătură (31,52%)

„În procesul de predare, utilizarea echipamentelor electronice, precum proiectorul interactiv, permite o mai bună înțelegere a materiei într-un timp mai scurt din partea elevilor. Pe mine, ca și cadru didactic, folosirea acestor echipamente mă ajută să reduc la jumătate timpul de predare aferent unui subiect, iar copiii sunt mai atenți și mai interesați de ore, dar și mult mai creativi. Aceștia învață, într-un mod distractiv, să pună întrebări, să caute răspunsuri, să cerceteze și să dezbată”, declară Gabriela Bitoiu, învățătoare la Școala Gimnazială 197 din București.

Pentru majoritatea elevilor, utilizarea echipamentelor electronice la orele de curs reprezintă o continuare a modului în care aceștia sunt deja expuși la informație în cadrul familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenți își expun copiii în timpul liber la cel puțin un dispozitiv electronic.

Tipuri de echipamente electronice folosite în procesul educațional

– Calculator tip desktop (72,59%)
– Videoproiector (69,38%)
– Imprimantă (51,98%)
– Sistem audio (39,13%)
– Laptop (37,62%)

Tipuri de echipamente electronice la care sunt expuși copiii în cadrul familiei:

– Televizor (87,19%)
– Tabletă (71,53%)
– Calculator tip desktop (70,94%)
– Laptop (69,75%)
– Imprimantă (52,19%)
– Sistem audio (46,26%)
– DVD-player (38,55%)
– Videoproiector (5,46%)

„Suntem ferm convinși că şcolile, colegiile şi universităţile au nevoie de tehnologie fiabilă, economică şi uşor de utilizat. E momentul ca instituțiile publice să reia investițiile, să înceapă să organizeze licitații. Și asta nu numai la nivelul universităților, unde cadrele didactice au înțeles rolul tehnologiei în procesul educațional și fac cele mai mari investiții dintre unitățile de învățământ, cât și la nivelul primăriilor care gestionează bugete pentru licee, școli și grădinițe”, declară Simona Decuseară.

 

Citiți și despre: