O treime dintre românii din mediul urban vor face cumpărături de Black Friday

11.11.2014

Aproape o treime (28%) dintre românii din mediul urban vor face cumpărături de Black Friday, interesul pentru achiziționarea de produse cu această ocazie fiind unul ridicat, potrivit unui un studiu realizat de compania iSense.Solutions. De asemenea, jumătate dintre consumatori (54%) nu știe sigur dacă va face cumpărături, urmând a lua o decizie în funcție de promoțiile existente.

Conform studiului Omnibus Online iSense.Solutions, vor achiziționa produse de Black Friday, care va avea loc pe 21 noiembrie, în special persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (38%), precum și consumatorii din categoria de vârstă  35-44 de ani (34%). Femeile par mai indecise în ceea ce privește cumpărăturile de Black Friday – 59% dintre acestea (față de 49% dintre bărbați) au afirmat că nu știu sigur dacă vor face cumpărături.

„Majoritatea românilor nu s-a decis încă dacă va face cumpărături de Black Friday, astfel că o provocare a magazinelor constă în a convinge o parte cât mai mare dintre românii indeciși să le consulte oferta de Black Friday. O soluție de succes ar putea fi realizarea de promoții și promovarea lor intensă exact pentru produsele pentru care oamenii își doresc reduceri. Spre exemplu, femeile ar putea fi atrase mai mult să cumpere de Black Friday dacă ar găsi reduceri pentru îmbrăcăminte și cărți”, a spus Andrei Cânda, Managing Partner iSense.Solutions.

Principalele produse la care românii își doresc promoții

Principalele categorii de produse la care consumatorii își doresc promoții sunt electrocasnicele (28%), telefoanele mobile (18%), televizoarele (18%), produsele de îmbrăcăminte/încălțăminte (12%) și laptopurile/notebook-urile (10%).

„Conform informațiilor iSense.Solutions, consumatorii preferă să cumpere produse electronice, electrocasnice și IT în special din magazinele fizice specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) și de hipermarketuri/supermarketuri/magazine de tip “Do It Yourself” (31%). De aceea, o abordare de promovare prin mai multe canale ar putea avea un maxim impact de Black Friday”, a afirmat Traian Năstase, Managing Partner iSense.Solutions.

Tinerii vor reduceri la laptopuri și telefoane

Promoțiile la laptopuri și telefoane sunt dorite în special de consumatorii tineri, din intervalul de vârstă 15-24 de ani (22% sunt interesați de laptopuri și 30% de telefoane). Interesul pentru promoțiile la telefoane este ridicat și în rândul consumatorilor cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (27%). De asemenea, 29% dintre respondenții din această categorie de vârstă își doresc promoții la televizoare, în timp ce electrocasnicele sunt vizate în special de persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 54 de ani (41%).

Studiul Omnibus a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în rândul unui eșantion de 1.000 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Citiți și despre: