OBRIST-EASTERN-EUROPE

Obrist Eastern Europe își dezvoltă portofoliul cu produse inovative

01.08.2015

Planurile companiei includ reducerea cantității de plastic din sistemele de închidere. Obrist Eastern Europe reprezintă, în România, Grupul GCS. Cu sediul în Timișoara, societatea și-a început activitatea în anul 1998, sub denumirea CROWNPACK, cu o investiție de tip green field, iar oficialii Obrist Eastern Europe spun că a fost printre primele investiții străine din oraș.

Odată cu dezvoltarea producției și evoluția tuturor segmentelor de activitate, compania a devenit lider de piață pe sectorul capacelor de plastic și furnizor pentru cei mai mari jucători de pe piața băuturilor răcoritoare.

Fabrica din vestul țării noastre produce capace din plastic pentru PET-uri, fiind destinate îmbuteliatorilor de băuturi carbonatate sau plate, precum și industriei berii. Producția se realizează cu ajutorul unor tehnologii de vârf și cu ajutorul angajaților calificați. “Toate acestea au determinat să avem ca parteneri de afaceri și clienți renumite companii multinaţionale, cum ar fi Coca Cola, P&G, dar și îmbuteliatori regionali ca Bucovina, Aquarius sau Jamnica”, ne-a declarat Ciprian Micu, directorul general Obrist Eastern Europe SRL.

Investiții susținute 

Grupul GCS a investit an de an pentru dezvoltarea afacerii locale, dar și pentru creșterea cotei de piață. Bugetele au fost direcționate spre echipamente speciale, dar și spre angajați, despre care conducerea companiei spune că reprezintă cea mai valoroasă resursă.

Dovada investițiilor ridicate este și suma de 122.000 de euro folosită pe parcursul anului trecut pentru schimbarea utilajelor și îmbunătățirea sistemului de răcire în procesul de producție. “Întrucât obiectul nostru de activitate este legat de injecția maselor plastice, unul dintre cele mai importante elemente pentru a eficientiza, dar și pentru a îmbunătăți procesele de producție, este modul de răcire a matrițelor de pe mașinile de injecție. Acest lucru ne ajută și la creșterea productivității, dar și la calitatea produselor pe care le livrăm clienților noștri”, explică directorul general Obrist Eastern Europe.

Pentru următorii doi ani investițiile planificate pe plan local se ridică la peste un milion de euro.

Lansări de noi produse

Planurile de viitor ale companiei implică dezvoltarea sistemelor de închidere din plastic pe segmentul băuturilor răcoritoare și apă îmbuteliată, oferind produse inovative, dar și servicii de calitate, precum asamblări și livrări specifice. ”Cel mai apreciat și solicitat serviciu este acela de consultanță tehnică, avem un departament prin care vizităm regulat fiecare unitate de producție a clienților noștri și efectuăm operații mecanice de verificare și întreținere a liniilor de îmbuteliere, acest lucru asigurând funcționarea fluidă a liniilor de îmbuteliere la clienți, îndepărtând orice risc de calitate pentru produsele lor”, explică Ciprian Micu.

Obrist Eastern Europe este în prezent lider de calitate, printre obiectivele operaționale ale companiei se numără însușirea rapidă și aplicarea recomandărilor din audituri, atât cele interne, cât și cele externe. “Pentru viitor, avem în vedere dezvoltarea portofoliului, prin produse inovative care să permită o funcționare sigură și precisă, care să răspundă solicitărilor clienților noștri de a fi și mai competitivi pe piață și, totodată, să reușim să reducem cantitatea de plastic din compoziție. Reducerea impactului ambalajelor asupra mediului, în fiecare etapă a ciclului lor de viață, este foarte importantă în zilele noastre și aceasta înseamnă să includem acțiuni de reducere a cantității de ambalaj. Aceste eforturi le facem împreună cu partenerii noștri și fac parte din strategia de dezvoltare durabilă și protecție a mediului înconjurător”, a completat conducerea Obrist Eastern Europe.

Evoluția sectorului

Societatea a fost implicată în multe proiecte de amploare. Un exemplu în acest sens este cel finalizat cu Agrokor, din Croația. În cadrul acestui proiect, în doar două luni a fost implementat un nou tip de capac, clientul Obrist profitând de întreg sezonul estival deservind litoralul croat. 

În ceea ce privește dezvoltarea proiectelor pe plan local, oficialii Obrist Eastern Europe spun că segmentul de băuturi răcoritoare a fost mai puțin afectat de criza economică, în comparație cu alte sectoare precum cel al berii sau al apei minerale. Concurența pe piața băuturilor răcoritoare este însă una din ce în ce mai acerbă, mai ales dat fiind faptul că marii retaileri au început să lanseze mărci private de diferite băuturi ce au o cerere în creștere. 

 

Angajații Obrist au o vechime și experiență foarte mare în sectorul de producție. Munca lor este dominată de pasiune și interes contribuind activ la rezultatele fabricii și satisfacția clienților noștri

 

Așteptările pentru anul curent sunt unele asemănătoare cu rezultatele din 2014. Cele două sectoare pentru care sunt estimate creșteri sunt mărcile private de băuturi răcoritoare ale marilor retaileri și mixurile de bere cu limonadă. “Din mixul de băuturi non-alcoolice disponibile pe piața locală, în topul preferințelor românilor se află apa minerală plată sau carbogazoasă, care reprezintă aproximativ 50% din acest segment. Ne așteptăm ca și în 2015 apa îmbuteliată să rămână principalul motor de creștere al sectorului de băuturi răcoritoare. Contextul economic actual îi obligă pe consumatori să se îndrepte către produse cât mai accesibile, iar apa de izvor și apa de masă reprezintă uneori opțiunile cele mai la îndemână. În prezent, în România se înregistrează un consum la jumătatea celui din alte țări europene, ceea ce poate reprezenta un potențial fantastic de creștere, piața putându-se dubla în scurt timp”, spune Ciprian Micu, directorul general Obrist Eastern Europe.

Accesarea altor piețe

Chiar dacă atenția companiei este îndreptată, pentru moment, spre sectorul băuturilor răcoritoare, pentru viitor Obrist Eastern Europe are în plan intrarea și pe alte sectoare de activitate, precum sectorul farmaceutic sau cel cosmetic.

Cu o cifră de afaceri de peste 47 de milioane de lei, înregistrată anul trecut, pentru 2015 oficialii companiei estimează un nivel asemănător. “Pe termen scurt ne propunem să protejăm portofoliul actual de clienți și, de asemenea, avem în plan creșterea sustenabilă prin clienții din țările vecine. Pe termen mediu, strategia de creștere se bazează pe materializarea clienților premium din fiecare dintre țările învecinate, oferindu-le acces la produse, servicii și soluții de top. Totodată, în anii 2016 și 2017, vom investi în materializarea proiectelor noastre de inovație care ne vor aduce valoare și mai mare în anii următori”, ne-a declarat Ciprian Micu, directorul general Obrist Eastern Europe.

 

 

Citiți și despre: