Olympus România, în top 3 cei mai mari producători de lactate

01.12.2017

Compania estimează o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro la sfârșitul anului 2017. Compania Olympus se clasează în top 3 cei mai mari producători de lactate din România, fiind totodată aleasă printre cele mai puternice branduri din țară la categoria lactate, în cadrul Premiilor Superbrands România 2017. Acest titlu vine ca o confirmare a valorilor și promisiunilor companiei, deoarece Superbrands România promovează excelența în branding și valori precum creativitate, consistență, onestitate și încredere.

„Suntem încântați să vedem că munca noastră este recunoscută și apreciată, cu atât mai mult cu cât, încă de când am intrat pe piața din România, ne-am dezvoltat continuu. Permanent ne aflăm într-un proces de îmbunătățire, de consolidare a portofoliului de produse, de modernizare a liniilor de producție, dar și de creativitate în ceea ce privește construirea unei relații autentice cu consumatorul”, ne-a declarat Athanasios Giannousis, directorul comercial al Olympus România.

Strategia de dezvoltare pentru viitor a companiei este continuarea acestei munci și transformarea Olympus într-un brand care oferă produse lactate de înaltă calitate, fiind alegerea numărul 1 a românilor.

Adaptarea produselor la cerințele clienților

Piața lactatelor din România este una dinamică și variată, însă piața neagră din acest domeniu deține încă o cotă foarte mare, de aproape 40%.

„Mai avem mult până să reușim să facem piața neagră să dispară, însă ne aflăm pe drumul cel bun, grație reducerii TVA-ului”, menționează Athanasios Giannousis.

Reducerea TVA-ului și scăderea comerțului cu lapte nefiscalizat au crescut calitatea și siguranța alimentară pe filiala laptelui. Drept urmare, tendințele de consum zilnic al românilor, precum și vânzările au înregistrat o evoluție semnificativă, oamenii fiind mai atenți la produsele pe care le aleg la raft și la calitatea acestora.

Românii își schimbă obiceiurile alimentare și abordează un stil de viață sănătos, bazat pe o alimentație echilibrată

Românii au început să își schimbe obiceiurile alimentare și să abordeze un stil de viață sănătos, bazat pe o alimentație echilibrată. Această tendință de a consuma produse care fac parte din gamele ecologice sau produse cu o calitate garantată a crescut considerabil în ultima vreme.

De aceea, pe lângă cotele de piață ridicate deținute de Olympus la categoriile iaurturi (7,4%), sucuri naturale (50%) și poziția de lider la categoria de telemea vrac, compania preconizează o creștere pe segmentul produselor ecologice, în care a început să investească tot mai mult.

Îmbogățirea portofoliului de produse

„Încă de când am lansat produsele Olympus pe piața din România, acestea au fost foarte bine primite de către consumatorii noștri, intrând, ușor-ușor, în obiceiul lor alimentar. Recent, observăm o creștere în ceea ce privește cerința pe segmentul lactatelor ecologice. Consumatorii sunt din ce în ce mai atenți la alimentație, punând accent pe calitatea produselor”, susține directorul comercial al companiei.

În consecință, Olympus investește într-un portofoliu cât mai vast și diversificat pentru a putea răspunde majorității nevoilor și preferințelor clienților. Astfel, gama de produse ecologice Olympus cuprinde iaurt ecologic (0,1% și 3,5% grăsime), kefir ecologic și lapte de consum ecologic 3,5%.

Olympus a adăugat în portofoliu, în gama ecologică, două noi produse destinate copiilor cu vârste peste un an – 1Bio3

Gama ecologică a fost recent completată cu două noi produse, dedicate copiilor cu vârste peste un an – produsele 1Bio3 – iaurt cu banane, căpșuni sau cu aromă de vanilie și lapte, îmbogățit cu 21 de vitamine și minerale.

Iaurtul ecologic Olympus este produs în România, cu ingrediente 100% locale, de la ferme ecologice atent selecționate, păstrând totodată gustul autentic al produselor Olympus și fiind certificate ecologic din partea asociației Bio Austria – organism de certificare strict și riguros, ce a monitorizat atent procesul de fabricație, agriculturile ecologice locale și standardele riguroase de calitate impuse de către organismele internaționale și naționale în domeniu.

Alături de cele două produse destinate copiilor, portofoliul Olympus s-a îmbogățit, în 2016, cu două noi sortimente de iaurturi grecești – cu biscuiți din cereale și cu măr și scorțișoară – iar în 2017, categoria din lapte de capră a fost extinsă cu unt, iaurt, lapte de capră light și telemea 400 g în saramură. Gama de sucuri a fost, de asemenea, extinsă cu două sortimente anul trecut și încă unul anul acesta, ambalajele disponibile fiind acum și la 500 ml, și la 250 ml, de curând Olympus listând și laptele fără lactoză.

Progresul – cheia reușitei

Olympus pune foarte mult accentul pe calitatea produselor, fiind, în același timp, atenți și la comportamentul de consum al clienților, la preferințele pe care le au și la trendurile pieței, pentru a putea oferi constant produse adaptate nevoilor și cerințelor acestora.

Un alt avantaj îl reprezintă atenția acordată relației cu consumatorul, compania încercând să le ofere, pe lângă produse, și experiențe autentice, memorabile.

„Mizăm foarte mult pe universul pe care îl creăm în jurul produselor din portofoliul nostru, pe inspirația de care consumatorii au nevoie în stabilirea și crearea unor obiceiuri alimentare. Ne jucăm cu produsele, cu versatilitatea acestora, și invităm consumatorul să creeze alături de noi mixuri autentice și rețete în bucătărie”, completează directorul comercial al Olympus România.

Tot în categoria avantaje intră și faptul că produsele Olympus, care sunt fabricate în Brașov, în fabrica de la Hălchiu, sunt produse din lapte colectat 100% din fermele din România.

De asemenea, aspecte foarte importante sunt și atenția și grija companiei pentru societate, consumatori, angajați și mediul înconjurător, precum și valorile Olympus – încrederea, credibilitatea, excelența profesională și dezvoltarea continuă.

„Una dintre valorile de bază este și dorința de a ne implica activ în problemele comunității, luptând pentru a transforma lumea într-un loc mai bun și a îi inspira și pe ceilalți să ne urmeze exemplul”, mai spune reprezentantul companiei.

Olympus a fost primul brand din industria alimentară care a sprijinit Comitetul Național Paralimpic

Începând din 2011, Olympus a fost primul brand din industria alimentară care a sprijinit Comitetul Național Paralimpic, prin campaniile derulate compania făcând cunoscute poveștile și performanțele paralimpicilor.

În cadrul campaniei de responsabilitate socială „Susținem Adevărații Învingători”, Olympus a dat glas poveștilor atleților paralimpici, în drumul lor către Olimpiada de la Rio, din 2016. De asemenea, Olympus a donat câte 50 de bani pentru fiecare sticlă de lapte de consum cu ambalaj promoțional pe care oamenii o achiziționau din magazine.

Evoluția financiară a companiei

„Încă de când am intrat pe piața locală, am investit constant, pentru a răspunde prompt nevoilor consumatorilor noștri. România reprezintă un mediu atractiv de business, motiv pentru care am investit peste 110 milioane de euro până în prezent”, susține directorul comercial al Olympus România.

Investițiile planificate de Olympus vor depăși, până la sfârșitul anului 2018, 125 de milioane de euro

În 2016, Olympus a direcționat 25 de milioane de euro către departamentul de logistică, investind în cel mai modern sistem de gestiune a stocurilor și într-o stație de biogaz. Din acest punct de vedere, conducerea companiei estimează că investițiile vor depăși, până la sfârșitul anului 2018, 125 de milioane de euro.

Datorită preferințelor în creștere ale clienților pentru produsele Olympus, rezultatele financiare înregistrate de companie au crescut spectaculos. Astfel, de la o creștere de 27% în 2014 (cu o cifră de afaceri de 305 milioane de lei), anul 2016 a fost și mai productiv, Olympus încheind anul cu o cifră de afaceri de 370 de milioane de lei.

„Creșterea nu a venit ca o surpriză, deoarece am fost conștienți încă de la început că vom înregistra creșteri în volume și în vânzări, grație adaptabilității constante a produselor în funcție de schimbările care survin în piață. Credem că acest aspect este cel care ne va ajuta mereu să evoluăm și să consolidăm relația cu clienții noștri”, a adăugat Athanasios Giannousis, directorul comercial al Olympus România.

Anul acesta, Olympus a adoptat un comportament congruent cu cel al consumatorilor. De aceea, având în vedere noile produse lansate pe piață, schimbările din portofoliu și investițiile făcute, estimările pentru finalul anului prevăd o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro.

 

 

 

Citiți și despre: