ONRC a lansat certificatul constatator electronic

10.04.2014

Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a lansat astăzi certificatul constatator electronic, obținerea online a acestui document şi a informaţiilor devenind funcțională prin intermediului portalului https://portal.onrc.ro.

Noul serviciu electronic InfoCert a fost dezvoltat cu scopul de a creşte gradul de operativitate în relaţia cu beneficiarii serviciilor Oficiului (cetățeni, mediu de afaceri, administrație publică, alte entități), prin furnizarea de documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenția operatorului de date.

Plata se realizează, de asemenea, electronic, prin utilizarea unui card bancar, iar solicitantul obţine o factură electronică.

 „Eliberarea certificatelor constatatoare și a furnizărilor de informații în format electronic, prin noul serviciu InfoCert, se înscrie în cadrul preocupărilor de simplificare a formalităților la ONRC, astfel încât să venim în sprijinul beneficiarilor noștri cu servicii competitive. Serviciul InfoCert este o soluție pentru reducerea costurilor și a timpilor de așteptare pentru solicitanți, și, totodată, un instrument prin care dorim să încurajăm și să facilităm utilizarea, de către instituțiile publice, a documentelor care au ataşată semnătura electronică extinsă”, a declarat Silvia – Claudia Mihalcea, director general al ONRC.

Noul serviciu este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii online destinate comunităţii de afaceri, accesul în portal giind securizat și se realizează pe bază de user și parolă.

Costurile implementării și ale echipamentelor tehnice necesare pentru realizarea noului serviciu au totalizat suma de 179.692 Lei + TVA, fonduri fiind asigurate din bugetul de stat.

Citiți și despre: