ORIENT, lider în sectorul caselor de expediții cu capital 100% românesc din regiunea Moldovei

01.11.2017

Pentru viitor, compania are în plan deschiderea de noi sedii în locații diferite. Istoria companiei ORIENT începe în anul 1991, când un fost angajat al fostei companii ARA (Atelier Reparații Auto), a cumpărat societatea aflată în faliment. Astfel, compania a devenit o afacere de familie, primind numele de ORIENT SRL, păstrând însă domeniul de activitate al fostei societăți, și anume reparațiile auto, comercializarea de piese și stație ITP. Totodată, noua companie și-a lărgit orizonturile, concentrându-se foarte mult pe activitatea de transport marfă atât la nivel național, cât și internațional.

Datorită activității exemplare în domeniul transporturilor, ORIENT a atras numeroși clienți, naționali și internaționali. Întrucât cu propria flotă nu se puteau îndeplini solicitările colaboratorilor sau ale potențialilor colaboratori, în anul 2007 ORIENT și-a deschis porțile către o nouă ramură de activitate, devenind casă de expediție pentru transport rutier de marfă. Un an mai târziu, a luat ființă departamentului de transporturi agabaritice, sector în care ORIENT a reușit să fie recunoscută drept una dintre cele mai competente companii în Europa.

Dezvoltarea companiei a continuat cu deschiderea filialelor din Arad și Viena. În timp ce filiala Arad se axează pe transportul de cereale, biroul din Viena este specializat pe transport intra-comunitar.

„În prezent, ORIENT se situează în topul companiilor pe plan național în sectorul caselor de expediție și numărul 1 în același sector în cazul societăților cu capital 100% românesc din regiunea Moldovei. Compania acoperă toate ariile de transport marfă: rutier (intern, import – export), agabaritic, maritim, aerian și feroviar”, ne-a declarat Iulian  Petrariu, directorul national de vânzări în cadrul ORIENT SRL.

O gamă largă de servicii complete

Orient acoperă toate ariile de transport marfă, iar ca pondere activitatea se desfășoară astfel:

  • rutier (intern, import – export): 50%;
  • agabaritic: 30%;
  • maritim, aerian și feroviar: 20%.

De asemenea, tipurile de marfă transportate acoperă toate ariile, de la produse alimentare, mărfuri generale, ADR, ORIENT având în posesie cele mai importante certificate de calitate ISO 9001 și Certificarea SGS a bunelor practici de producție, GMP+.

La nivel geografic, transporturile efectuate se împart între Europa – 60% din rutele efectuate de ORIENT – și Asia, America de Nord și de Sud, Australia, Africa (40%).

ORIENT oferă o gamă largă și diversificată de servicii în domeniul transporturilor de marfă

„În ceea ce privește serviciile oferite colaboratorilor companiei, ORIENT oferă acestora o gamă largă și diversificată, începând de la transporturi de dimensiunea unui palet și ajungând până la transporturi de dimensiuni considerabile, atât la nivel de tonaj cât și volumetric”, susține Iulia Fedoreac, Key Account Manager.

În plus, începând cu anul înființării departamentului agabaritic, pentru a nu crea sincope în desfășurarea proiectelor, ORIENT a venit în ajutorul clientului, oferindu-i serviciul de închiriere macara. Avantajele acestor servicii sunt evitarea costurilor suplimentare, prin dislocarea automacaralelor din puncte prea îndepărtate, și eliminarea timpilor morți de așteptare în cazul întârzierilor rutiere, navale sau feroviare.

„Un proiect multimodal este mai eficient ca și cost dacă este gestionat de o singură firmă, decât de un număr mai mare, motiv pentru care ORIENT propune din faza incipientă soluționarea proiectelor door to door sub gestiunea totală a companiei”, a completat Key Account Managerul companiei.

Echipa și flota auto – cele mai importante instrumente

Acoperind întreaga gamă de servicii de transport, ORIENT, ca și casă de expediții, beneficiază de o flotă auto asigurată de colaboratorii săi, deținând în același timp și o flotă proprie. La nivel de activitate, ORIENT se mândrește cu un număr de 2.200 – 2.300 de comenzi efectuate lunar, cu o medie anuală de 27.000 de comenzi.

La nivel de activitate, ORIENT se mândrește cu un număr de 2.200 – 2.300 de comenzi efectuate lunar, cu o medie anuală de 27.000 de comenzi

Echipa de angajați este, de asemenea, un instrument foarte important în desfășurarea cu succes a activității. Astfel, cei 85 de angajați ai ORIENT beneficiază de training-uri specializate, organizate trimestrial de către companie, care acordă o atenție deosebită acestui aspect. Angajații participă și la cursuri de dezvoltare personală, susținute de Directorul Național de Vânzări, Iulian Petrariu, certificat avizat ca formator și licențiat în psihologie.

Drept urmare, personalul calificat și disponibil, împreună cu gama largă de servicii complete, reprezintă avantaje competitive care diferențiază ORIENT de alte companii cu același domeniu de activitate.

Printre avantajele oferite colaboratorilor săi se mai regăsesc serviciile la cel mai înalt nivel calitativ, prețurile competitive, oferirea de servicii adaptate cel mai bine nevoilor clienților.

Dezvoltare la nivel național

Pentru succesul unei companii, efectuarea de investiții este o activitate necesară. În consecință, cele mai recente investiții efectuate de ORIENT au vizat dezvoltarea departamentului feroviar, ajungând în scurt timp de la un tren/lună la un volum de 3-4 trenuri/lună, a câte 32 de containere pe sens. De asemenea, dezvoltarea departamentului rutier, care a realizat performanța de a ajunge de la un număr anual de comenzi de 3.196 în 2016, la un număr de aproximativ 4.545 de comenzi până în luna septembrie, preconizând că la sfârșitul acestui an se va atinge un număr de 6.000 de comenzi.

Pentru viitor, compania are în plan dezvoltarea la nivel național prin deschiderea de noi sedii în locații diferite

Planurile companiei pentru viitor se concentrează pe implementarea unor noi proiecte de dezvoltare la nivel național, printre acestea regăsindu-se deschiderea de noi sedii, în trei locații diferite.

Pe baza activității desfășurate în prima jumătate a anului în curs, cifra de afaceri înregistrată în perioada ianuarie-iunie 2017 a avut o creștere de 1,1% față de 2016.

„Având în vedere proiectele în desfășurare, rezultatele lunilor iulie – septembrie, dezvoltarea departamentelor față de anul precedent, estimăm pentru anul 2017 o cifră de afaceri de aproximativ 24,5 de milioane de euro”, a încheiat Loredana Gâza, Directorul Financiar al ORIENT.

 

 

Citiți și despre: